Celostna grafična podoba podjetja ali krajše CGP - pomeni enoten vizualni videz podjetja. CGP tako opredeljuje vse vidike, zaradi katerih je podjetje vizualno neodvisno in se razlikuje od drugih podjetij.
Pri celostni grafični podobi ali krajše CGP gre predvsem za enoten vizualni videz podjetja ali organizacije.
Celostna grafična podoba podjetja je podpodročje poslovne identitete. Pogosto se imenuje tudi KI/CGP, pri čemer KI izhaja iz korporativne identitete.
V tem članku bomo obravnavali vse pomembne vidike celostne grafične podobe. In kako lahko razvijete izhodišče za oblikovanje lastne grafične podobe podjetja.
Celostna grafična podoba podjetja je sestavljena iz vseh elementov, ki dajejo podjetju vizualno prepoznavnost in neodvisnost. Logotip podjetja je pomembna sestavina, celostna grafična podoba podjetja pa se uporablja tudi na vizitkah in/ali spletni strani.
Logotip - Logotip ima osrednjo vlogo pri oblikovanju celostne grafične podobe podjetja, zato ga neredko enačimo s tem izrazom. Vendar strogo gledano ta uporaba ni povsem pravilna, saj je logotip sestavni del celostne grafične podobe, CGP pa obsega več kot le logotip. Ime podjetja je prav tako pomemben element, saj je vizualno preneseno v logotip.
CGP priročnik - Priročnik določa postavitev in predstavlja smernice za razporeditev različnih elementov grafične podobe. Določa način uporabe logotipa, slik in pisave. Določa tudi velikost pisave za naslov, podnaslov in besedilo.
Slikovna predstavitev - Slike morajo biti smiselne in edinstvene ter vzbujati asociacije s podjetjem, ki ga predstavljajo v mislih strank. Prav tako mora biti podjetje sposobno s slikami nagovoriti ustrezne čustvene okvire pri stranki.
Tipografija - Gre za pisavo, v kateri podjetje komunicira s svojimi strankami.
Barvni koncept - Običajno je barvni koncept sestavljen iz ene do petih različnih barv. Z barvami je mogoče izraziti veliko različnih čustev. Določena barvna kombinacija podjetje tudi vizualno razlikuje od konkurence.
Celostna grafična podoba podjetja je enotno oblikovana za vse tipe medijev. V ta namen so opredeljene smernice za oblikovanje, ki jih je potrebno upoštevati. Ti so določeni v priročniku za oblikovanje celostne grafične podobe in služijo kot smernice za vse vizualne marketinške ukrepe.
Priročnik za oblikovanje podjetja zajema naslednja področja:
Celostna grafična podoba podjetja se uporablja na raznovrstnih medijih in platformah, na katerih se želi podjetje predstaviti - tako v analognem kot v digitalnem okolju. Takšni primeri so:
Celostna grafična podoba podjetja je pomembno za vsa podjetja - od malih in srednjih podjetij do velikih korporacij, pa tudi za samozaposlene osebe ali osebne blagovne znamke, ki želijo doseči profesionalen videz in zaupanje, ki ga ta vzbuja.
Le z enotno oblikovanim videzom se podjetje dojema kot podjetje in edinstvena identiteta, kar pusti pozitiven prvi vtis, ki se z večjo verjetnostjo obdrži v spominu.
Namen celostne grafične podobe je dati podjetju jasno vizualno identiteto, ki ga loči od konkurence in mu daje vrednost prepoznavnosti (odličen primer tega vizualnega razlikovanja je na primer Milka - takrat edina vijolična čokolada). To je mogoče doseči na primer z enotnim oblikovanjem logotipa, oglaševalskega gradiva in embalaže izdelka.
Celostna grafična podoba podjetja mora prispevati tudi k ustvarjanju visoke vrednosti prepoznavnosti podjetja ter kazati enotno, pozitivno in nezamenljivo zunanjo in notranjo podobo. Da bi dosegli želeno prepoznavnost, je potrebna dosledna uporaba celostne grafične podobe podjetja.
Tako celostna grafična podoba podjetja naredi podjetja oprijemljiva in z jasnim videzom ustvarja zaupanje v podjetje. Hkrati je dobra celostna grafična podoba podjetja pomembna podlaga za krepitev zavedanja o blagovni znamki podjetja ali organizacije.
Beseda branding oz. znamčenje se vedno omenja v povezavi s celostno grafično podobo podjetja. Blagovna znamka je del identitete podjetja ali izdelka na trgu. Pri znamčenju gre za povezovanje določenih čustev z blagovno znamko in za zavzemanje določenih okvirjev v glavah potrošnikov, vendar pa znamčenje opisuje tudi zasnovo blagovne znamke. Blagovna znamka je zelo širok pojem za področje razvoja in strategije blagovne znamke.
Celostna grafična podoba podjetja opisuje vizualni del blagovne znamke podjetja, videz, kako je podjetje videti vizualno.
Celostna grafična podoba podjetja je eden najpomembnejših konceptov v svetu podjetij. Služi pridobivanju zaupanja ciljne skupine v podjetje in jasnemu razlikovanju od konkurence - na ta način celostna grafična podoba podjetja prenaša pozicioniranje podjetja v vizualno obliko ter hkrati prenaša vrednote in sporočila v zunanji svet.