Kaj je celostna grafična podoba podjetja?

• Posodobljeno
7. Jul, 2022
Predviden čas branja: 4 minut

Kazalo vsebine

Celostna grafična podoba podjetja ali krajše CGP - pomeni enoten vizualni videz podjetja. CGP tako opredeljuje vse vidike, zaradi katerih je podjetje vizualno neodvisno in se razlikuje od drugih podjetij.

Kaj je celostna grafična podoba podjetja?

Pri celostni grafični podobi ali krajše CGP gre predvsem za enoten vizualni videz podjetja ali organizacije.

Celostna grafična podoba podjetja je podpodročje poslovne identitete. Pogosto se imenuje tudi KI/CGP, pri čemer KI izhaja iz korporativne identitete.

V tem članku bomo obravnavali vse pomembne vidike celostne grafične podobe. In kako lahko razvijete izhodišče za oblikovanje lastne grafične podobe podjetja.

Kaj vsebuje celostna grafična podoba?

Celostna grafična podoba podjetja je sestavljena iz vseh elementov, ki dajejo podjetju vizualno prepoznavnost in neodvisnost. Logotip podjetja je pomembna sestavina, celostna grafična podoba podjetja pa se uporablja tudi na vizitkah in/ali spletni strani.

Elementi celostne grafične podobe

Logotip - Logotip ima osrednjo vlogo pri oblikovanju celostne grafične podobe podjetja, zato ga neredko enačimo s tem izrazom. Vendar strogo gledano ta uporaba ni povsem pravilna, saj je logotip sestavni del celostne grafične podobe, CGP pa obsega več kot le logotip. Ime podjetja je prav tako pomemben element, saj je vizualno preneseno v logotip.

CGP priročnik - Priročnik določa postavitev in predstavlja smernice za razporeditev različnih elementov grafične podobe. Določa način uporabe logotipa, slik in pisave. Določa tudi velikost pisave za naslov, podnaslov in besedilo.

Slikovna predstavitev - Slike morajo biti smiselne in edinstvene ter vzbujati asociacije s podjetjem, ki ga predstavljajo v mislih strank. Prav tako mora biti podjetje sposobno s slikami nagovoriti ustrezne čustvene okvire pri stranki.

Tipografija - Gre za pisavo, v kateri podjetje komunicira s svojimi strankami.

Barvni koncept - Običajno je barvni koncept sestavljen iz ene do petih različnih barv. Z barvami je mogoče izraziti veliko različnih čustev. Določena barvna kombinacija podjetje tudi vizualno razlikuje od konkurence.

Kaj vsebuje celostna grafična podoba podjetja?

Uporaba celostne grafične podobe

Celostna grafična podoba podjetja je enotno oblikovana za vse tipe medijev. V ta namen so opredeljene smernice za oblikovanje, ki jih je potrebno upoštevati. Ti so določeni v priročniku za oblikovanje celostne grafične podobe in služijo kot smernice za vse vizualne marketinške ukrepe.

Priročnik za oblikovanje podjetja zajema naslednja področja:

  • Logotip podjetja: figurativna znamka, besedna znamka ali besedno-slikovna znamka.
  • Tipografija: pisava in slogi pisave, ki jih uporablja podjetje.
  • Barvna shema: barve, ki jih podjetje uporablja kot del svoje korporativne zasnove.
  • Oblikovni jezik: vrsta in uporaba oblik, npr. ali so vogali zaobljeni ali oblikovni jezik temelji na površinah ali linijah?
  • Oblikovni elementi: Ali obstajajo elementi, ki jih podjetje označuje za svoje, npr. vzorec ali določena kombinacija oblik?
  • Slikovitost: barvno razpoloženje fotografij, kakšna je vrsta fotografije - ali so fotografije barvne ali črno-bele, ali so fotografirane v svetlobi, ali so na fotografijah vedno ljudje/živali?
  • Postavitev elementov: Kako se uporabljajo tipografija, oblikovni jezik in barvna paleta.

Celostna grafična podoba podjetja se uporablja na raznovrstnih medijih in platformah, na katerih se želi podjetje predstaviti - tako v analognem kot v digitalnem okolju. Takšni primeri so:

  • Dopisni papirji, vizitke, pisarniški material in kuverte,
  • spletna stran podjetja,
  • slikovna brošura,
  • predstavitev podjetja,
  • darila,
  • obleka osebja,
  • oglaševalsko gradivo in komunikacijska sredstva,
  • napisi na stavbi ali vozilu.

Kdo potrebuje celostno grafično podobo?

Celostna grafična podoba podjetja je pomembno za vsa podjetja - od malih in srednjih podjetij do velikih korporacij, pa tudi za samozaposlene osebe ali osebne blagovne znamke, ki želijo doseči profesionalen videz in zaupanje, ki ga ta vzbuja.

Le z enotno oblikovanim videzom se podjetje dojema kot podjetje in edinstvena identiteta, kar pusti pozitiven prvi vtis, ki se z večjo verjetnostjo obdrži v spominu.

Kako celostna grafična podoba podjetja koristi vašemu podjetju?

Namen celostne grafične podobe je dati podjetju jasno vizualno identiteto, ki ga loči od konkurence in mu daje vrednost prepoznavnosti (odličen primer tega vizualnega razlikovanja je na primer Milka - takrat edina vijolična čokolada). To je mogoče doseči na primer z enotnim oblikovanjem logotipa, oglaševalskega gradiva in embalaže izdelka.

Celostna grafična podoba podjetja mora prispevati tudi k ustvarjanju visoke vrednosti prepoznavnosti podjetja ter kazati enotno, pozitivno in nezamenljivo zunanjo in notranjo podobo. Da bi dosegli želeno prepoznavnost, je potrebna dosledna uporaba celostne grafične podobe podjetja.

Tako celostna grafična podoba podjetja naredi podjetja oprijemljiva in z jasnim videzom ustvarja zaupanje v podjetje. Hkrati je dobra celostna grafična podoba podjetja pomembna podlaga za krepitev zavedanja o blagovni znamki podjetja ali organizacije.

Celostna grafična podoba podjetja in blagovna znamka - kakšna je razlika?

Beseda branding oz. znamčenje se vedno omenja v povezavi s celostno grafično podobo podjetja. Blagovna znamka je del identitete podjetja ali izdelka na trgu. Pri znamčenju gre za povezovanje določenih čustev z blagovno znamko in za zavzemanje določenih okvirjev v glavah potrošnikov, vendar pa znamčenje opisuje tudi zasnovo blagovne znamke. Blagovna znamka je zelo širok pojem za področje razvoja in strategije blagovne znamke.

Celostna grafična podoba podjetja opisuje vizualni del blagovne znamke podjetja, videz, kako je podjetje videti vizualno.

Celostna grafična podoba podjetja – zaključne misli

Celostna grafična podoba podjetja je eden najpomembnejših konceptov v svetu podjetij. Služi pridobivanju zaupanja ciljne skupine v podjetje in jasnemu razlikovanju od konkurence - na ta način celostna grafična podoba podjetja prenaša pozicioniranje podjetja v vizualno obliko ter hkrati prenaša vrednote in sporočila v zunanji svet.

Potrebujete pomoč?

Darko Kostić
Imate vprašanja ali posebno zahtevo?
Naša strokovna ekipa vam je na voljo.

Dogovorite se za brezplačno in nezavezujoče svetovanje!

Pošlji sporočilo

Najnovejše

iz kategorije:
Formati grafik - rastrski formati in vektorski formati

Formati grafik: Kdaj uporabiti rastrsko in kdaj vektorsko?

30. januarja 2023
Na voljo so številni formati grafik, tako rastrski kot vektorski. Pomembno je, da veste, kdaj katerega uporabiti, saj ni vsak primeren za vsako grafiko.
Kartonska promocijska stojala za pospeševanje prodaje

Kartonska promocijska stojala za pospeševanje prodaje

1. oktobra 2022
Z dobro zasnovanimi promocijskimi stojali pritegnete vso pozornost na svoje izdelke. Zakaj? Ker pri tej prodajni obliki vaša ustvarjalnost ni omejena.
Zakaj izbrati karton za POS stojala?

Zakaj izbrati karton za POS stojala?

25. septembra 2022
Kartonska POS stojala so že dolgo hvaljena zaradi svojega razmerja med ceno in kakovostjo ob tem pa še poskrbimo za manjšo škodo z okoljskega vidika, kot če bi izbrali stojala iz umetnih mas.
Namizno stojalo

Kje uporabiti namizna stojala iz kartona?

24. septembra 2022
Pogosto, bodisi pri predstavitvi izdelka bodisi pri različnih trženjskih dejavnostih, se namizna stojala oz. pultna stojala iz kartona uporabljajo za pospeševanje prodaje vaših izdelkov in storitev.
Logotip podjetja: 7 idej za prepoznavnost

Logotip podjetja: 7 idej za boljšo prepoznavnost

16. avgusta 2022
Logotip podjetja mora biti preprost in razumljiv, z jasnim sporočilom, da si ga lahko zapomnimo in povežemo s podjetjem ali blagovno znamko.
Več prispevkov na tematiko

Drugi prispevki z oznako

Top homeapartmentmagic-wandenvelopebookusercartphone-handsetmap-markerlaptop-phonegiftdiamondearthmagnifierlayers