Izraz SEO optimizacija oz. optimizacija za iskalnike zajema vse ukrepe za optimizacijo spletnih virov na svetovnem spletu za iskalnike, kot je Google. Praviloma je cilj tovrstne optimizacije izboljšati uvrstitev celotne spletne strani ali posamezne podstrani v rezultatih iskanja za določene izraze oz. ključne besede (Keywords). Zaradi velikega pomena iskalnikov, je optimizacija za iskalnike tudi sredstvo za povečanje prodaje številnih podjetij, saj se pri tistih, ki se pojavljajo visoko v rezultatih iskanja, kliki bistveno pogosteje realizirajo.
Podrobno vam bomo pojasnili, kako deluje optimizacija za iskalnike, kakšne prednosti prinaša SEO za vašo spletno stran in delili bomo praktične izkušnje iz vsakdanjega dela naše SEO agencije.
Načeloma je mogoče spletno mesto optimizirati, kar pomeni, da se vsebina in struktura prilagodita enemu ali več iskalnim izrazom. Tu govorimo o optimizaciji na spletni strani (On-Page SEO)ali optimizaciji na spletnem mestu, saj se prilagoditve izvajajo na samem spletnem mestu in posameznih podstraneh. Te je mogoče izvesti s pomočjo tehničnih ukrepov (tehnični SEO):
Tudi vsebino je mogoče prilagoditi (vsebinski SEO). Pazimo, da se besedila ujemajo z eno ali več želenimi ključnimi besedami. Poleg tega lahko strani obogatite z dodatnimi multimedijskimi vsebinami, kot so slike in videoposnetki. Na podstrani niso neposredno vidne, vendar so prav tako pomembne meta oznake, zlasti meta opis in naslovna oznaka (Title tag). Slednjega uporabljajo vsi iskalniki za predogled (tukaj je obrobljen z rdečo barvo):
Tretje področje optimizacije na strani je izboljšanje same strukture. Čeprav je struktura URL-ja precej tehnično merilo, je enako pomembno omeniti strukturo spletnega naslova. Semantični URL naslovi, tj. smiselni naslovi URL, so namreč dobra osnova za strukturo spletnega mesta. Čeprav Google v zvezi s tem nima jasnih priporočil, lahko iz prakse sklepamo, da morajo povezave vsebovati osrednjo ključno besedo in ne smejo biti predolge.
Poleg oblikovanja povezav je treba paziti tudi na strukturo vsebine na spletni strani. To na primer vključuje pravilno uporabo oznak, kot so H1 do H6 za naslove, pa tudi uporabo drugih HTML elementov, kot so seznami, tabele itd. - seveda le, če je to smiselno. Na ta način strukturirate vsebino in iskalniku pokažete, kaj je bolj pomembno in kaj ne.
Drugo pomembno področje optimizacije za iskalnike je optimizacija izven strani. To povzema različne SEO ukrepe, ki se ne izvajajo na spletnem mestu, ki ga je potrebno optimizirati. Predvsem gre za povezovanje drugih spletnih mest s svojimi. To običajno storite z neposrednimi povezavami, lahko pa tudi z omembo blagovne znamke. Ker ima vsako spletno mesto v Googlu svojo oceno, so povezave iz posebej močnih in visoko ocenjenih domen zaželene za izboljšanje lastnega položaja. Z drugimi besedami, ni pomembno samo število povezav na spletno mesto, ampak tudi njihova kakovost.
Google celo kaznuje tako imenovano neželeno pošiljanje povezav - v najslabšem primeru spletno mesto popolnoma izključi iz Googlovega indeksa in ga nato ni več mogoče najti (z iskalnikom Google). Zato je smiselno graditi povezave z visokokakovostnimi povratnimi povezavami, namesto da množično kupujete povratne povezave iz dvomljivih virov. V nadaljevanju smo za vas našteli dobre prakse za off-page SEO:
Veliko strank nas vpraša: "Kako priti na vrh Googlovih rezultatov, po možnosti neposredno na prvo mesto?"
Za odgovor na to vprašanje je treba najprej pojasniti nekaj točk:
Ker je lahko odgovor odvisen od iskalenga namena, je lahko tudi rezultat drugačen od tistega, kar ste pričakovali. Google se je v zadnjih letih vse bolj oddaljeval od klasičnega iskalnika, kot je bil nekoč. Dejavniki lokacije, iskalnega pojma in končne naprave zdaj pomembno vplivajo na sestavo strani z rezultati iskanja (SERP).
Poleg tega je na podlagi podatkov, ki jih je Google zbral o prijavljenem uporabniku, omogočeno prilagajanje tem uporabnikom. Slednje je pri SEO optimizaciji težko predvideti, saj spletnega mesta ne morete prilagoditi vsakemu uporabniku, kaj šele, da bi vedeli, katere podatke je Google predhodno zbral.
Seveda je mogoče optimizirati iskalne izraze in lokacijo: če je lokacija omenjena na pravih mestih na vaši spletni strani, najbolje v kombinaciji s pogosto iskano ključno besedo, se verjetnost, da boste pristali visoko v rezultatih kot zadetek, ki ustreza, znatno povečala.
Upravljavci spletnih iskalnikov si običajno prizadevajo svojim uporabnikom zagotoviti ustrezne rezultate iskanja. Če na primer nekdo išče frizerja v Kranju, mora stran z rezultati iskanja vsebovati predvsem frizerje s sedežem v Kranju. Pri tem bodite še posebej pozorni na to, kako globoko so dejanski rezultati organskega iskanja. Na prvem mestu so oglasi, sledijo jim portali za ocenjevanje in lokalna podjetja s profili Google My Business (GMB). Popoln in dobro vzdrževan profil GMB je dobra popotnica za uvrstitev v tako imenovani paket lokalnih ponudnikov - trije najboljši zadetki v lokalnem iskanju. Na te zadetke bo kliknila večina uporabnikov, ki so se prebili med oglase.
Prav tako je bolj kot kadar koli prej pomembno, da spletno stran optimizirate za mobilne naprave, kot so pametni telefoni in tablični računalniki. To vključuje tako imenovano odzivno spletno oblikovanje, tj. prilagodljivo postavitev, ki se samodejno prilagodi velikosti zaslona naprave.
Vendar ne smemo pozabiti na čas nalaganja, saj je na mobilnih napravah zdaj krepko čez 50-odstotni tržni delež na svetovni ravni. Zaradi tega Google že nekaj časa pri razvrščanju upošteva čas nalaganja na mobilnih napravah - slabo optimizirana spletna mesta so zato slabše uvrščena.
Če se dotaknemo vprašanja z začetka: da, čim višja uvrstitev v Googlu je pomembna za klike. Sistrixova analiza je pokazala, da se stopnja klikov (CTR), tj. stopnja klikov na zadetke, ki so nižje, nesorazmerno zmanjša. V številkah to pomeni, da je prvo mesto desetkrat pogosteje obiskano kot deseto mesto.
Kot je prikazano v zgornjem grafikonu SERP, ti (organski) zadetki niso vedno najbolj ustrezni, saj je zlasti za iskanja z lokalno povezavo pomembnejša uvrstitev v top lokalni paket ponudnikov. Ne glede na to, ali imate podjetje, ordinacijo ali odvetniško pisarno: veliko ljudi išče z Googlom lokalne zadetke. Zato je smiseln ciljno usmerjen načrt ukrepov za lokalno SEO optimizacijo.
Ko govorimo o optimizaciji za iskalnike, pogosto mislimo na optimizacijo za Google iskalnik. Nenazadnje je Google vodilni spletni iskalnik, ki ga ima ameriško podjetje v Sloveniji in v številnih drugih državah po vsem svetu. Prav to dejstvo je razlog, da morate svoje spletno mesto pravilno optimizirati predvsem za Google, če želite biti najdeni.
To ne pomeni, da so drugi iskalniki popolnoma nepomembni. Glede na ciljno skupino in trg je dobra uvrstitev pri konkurentih, kot so Bing ali Najdi.si, lahko smiselna. Zato se vnaprej prepričajte, ali so vaše stranke predvsem lokalne, regionalne, nacionalne ali mednarodne, saj je od tega odvisna tudi SEO strategija. Če se osredotočate predvsem na kitajske stranke, se težko izognete iskalniku Baidu, če pa je vaš ciljni trg Rusija, potrebujete dobro uvrstitev na portalu Yandex.
Vredno je tudi razjasniti, kako vaša ciljna skupina išče po spletu. Zlasti v nišah zagotovo obstajajo odstopanja od normale. Na primer, spletno mesto, ki je namenjeno ekološko ozaveščenim ljudem, bi si moralo zagotoviti dobro uvrstitev v rezultatih iskanja v ekološkem iskalniku Ecosia. To pa zato, ker bo v izbrani ciljni skupini verjetno nesorazmerno veliko število uporabnikov, ki ga uporabljajo.
Upravljalec optimizacije spletnih strani za iskalnike mora imeti prilagojeno SEO strategijo za vsak projekt. Skrbeti mora za izdelavo SEO strategije oz. načrtovanje in izvajanje vseh potrebnih ukrepov. Sem spadajo:
Najpomembneje je, da ima izvajalec pregled nad dogajanjem in komunicira s stranko. Vodja optimizacije za iskalnike je namreč tisti, ki združuje vse niti - posreduje in nadzira ukrepe ter skupaj s strankami načrtuje splošno strategijo in posamezne SEO kampanje.
Izraz uporabniška izkušnja (ali krajše UX) se nanaša v tem primeru na uporabniško izkušnjo na spletni strani. To vključuje tako uporabniški vmesnik (UI), tj. vizualno in funkcionalno zasnovo elementov na spletnem mestu, kot tudi spletno mesto kot celoto. S tem mislimo na to, kako dolgo se stran nalaga, ali elementi med nalaganjem skačejo sem in tja, koliko časa traja, preden je mogoče klikniti na elemente. Vse prispeva k temu, kako uporabnik doživlja spletno mesto.
Dober spletni oblikovalec mora vedno poskrbeti, da je končni izdelek za uporabnika čim bolj pozitivna izkušnja. Google je pred kratkim začel nekatere od omenjenih kazalnikov ocenjevati še posebej kritično - ker so tako imenovani Core Web Vitals enostavno merljivi in so pomembni za razvrščanje spletnih strani v iskalniku. V Core Web Vitals spadajo:
Core Web Vitals tako dopolnjujejo dejavnike razvrščanja s področja uporabniške izkušnje, ki so danes še kako pomembni. Google zanima predvsem naslednje:
Jasno je, da je dober uporabniški vmesnik pomemben dejavnik, ki vpliva na pozicijo spletne strani v iskalniku. Spletna mesta, ki tega ne upoštevajo, bodo v prihodnosti le s klasičnimi SEO ukrepi težje ohranila ali izboljšala svojo uvrstitev.
Kratica SEA pomeni oglaševanje v iskalnikih (Search Engine Aadvertising), tj. plačljivi oglasi, ki se objavljajo v iskalnikih. SEO pa pomeni optimizacijo za iskalnike (Search Engine Optimization), tj. optimizacija za doseganje boljše uvrstitve v neplačanih rezultatih iskanja (organskih rezultatih iskanja).
Če nekdo išče določeno ključno besedo, se prikažejo ustrezni oglasi in neplačani rezultati. V naslednjem primeru z iskalno besedo "športna obutev" so na vrhu vidni oglasi (Ad), ki jim sledijo rezultati organskega iskanja:
Splošnega odgovora na vprašanje, ali se bolj splača SEO optimizacija ali SEA, ni. V praksi se je dobro izkazala kombinacija obeh, odvisno od tega, kako dobro Google že ocenjuje domeno. Predvsem pri novih in še ne dobro znanih blagovnih znamkah je zato oglaševanje v iskalnikih bolj smiselno, pri že uveljavljenih domenah pa predvsem kot dopolnilni ukrep h klasični optimizaciji za iskalnike.
Obstajajo različne SEO tehnike, ki jih označujemo s skupnim izrazom black hat SEO in jih iskalniki, kot je Google, ne dovoljujejo oz. jih ne obravnavajo pozitivno. V najslabšem primeru Google to kaznuje z izbrisom iz indeksa, zato vaše spletne strani ne bo več mogoče najti. Tukaj je nekaj prepovedanih in delno neuporabnih tehnik:
Če povzamemo, se Black Hat SEO optimizacija običajno ne obrestuje. Ker Google in njegovi konkurenti nenehno izboljšujejo svoje pregledovalnike in zaostrujejo merila, je največ, kar je mogoče doseči, kratkoročna izboljšava. Temu običajno sledi sesutje ali popolna odstranitev s strani z rezultati iskalnikov (SERP). Finančna škoda za podjetje je pogosto večja od majhnega bonusa, ki ga prinaša Black Hat SEO. Zato je priporočljivo, da ne sodelujete v tej igri mačke z mišjo in raje vlagate v trajnostne ukrepe SEO.
Brezplačni vpis v imenik Google My Business in konkurenčni imenik Bing Places se splača predvsem podjetjem, pa tudi na primer zasebnim zdravniškim ordinacijam ali odvetnikom. V obeh imenikih lahko vpišete delovni čas ali čas posvetovanja, svojo telefonsko številko, naslov ter naslov vaše spletne strani.
Če nato nekdo išče vaše podjetje ali ordinacijo, boste prikazani neposredno na desni strani oglasov in rezultatov organskega iskanja. Z ustreznim profilom lahko shranite tudi fotografije svojih prostorov, s čimer si pridobite zaupanje ter se odzivate na vprašanja in ocene. Tovrstna lokalna SEO optimizacija je zelo pomemben način za pridobivanje točk!
Nihče ne mara negativnih mnenj o svojem podjetju, zlasti če so neupravičena. Na srečo obstaja več načinov, kako se s tem spopasti, na primer tako, da se odzovete na ocene ali celo izbrišete negativne ocene v Googlu. Nenazadnje so ocene del vašega ugleda na spletu. Zato morate zlasti pri vodilnem Googlu poskrbeti za ocene.
Če je le mogoče, poskrbite za pozitivne ocene svojega podjetja, saj bodo te vplivale na uvrstitev v iskalniku. Stranke na primer opozorite na možnost ocenjevanja v Googlu in jih prosite za pozitivno oceno, če je bil nekdo zadovoljen.
SEO optimizacija oz. optimizacija za iskalnike je zapleteno in večplastno področje spletnega trženja. Danes je bolj kot kadarkoli prej odvisno, kako dobro se izdelki podjetja prodajajo, od tega, kako dobro je podjetje najdeno v iskalnikih kot je npr. Google. Zato je v vsakem primeru smiselno vlagati v prave SEO tehnike in se izogibati zastarelim ali prepovedanim praksam.
S tehničnim razvojem iskalnikov se nenehno spreminjajo tudi načini in sredstva, potrebna za doseganje dobre uvrstitve. Tudi vrsta umestitve se nenehno spreminja, kot smo pokazali na primeru lokalnega SEO. Zato na nekaterih področjih najvišja uvrstitev v organskem iskanju ni več vse. Vsekakor je smiselno spletno stran redno posodabljati in nenazadnje spremljati konkurenco.
Kot agencija specializirana za SEO imamo izkušnje z izdelavo spletnih strani in spletnih trgovin, optimiziranih za iskalnike, ter konstantno SEO podporo SEO našim strankam v okviru številnih projektov. Kot strokovnjaki za SEO vam bomo z veseljem svetovali pri načrtovanju in izvedbi prave SEO strategije za vašo spletno stran.