Torej, kaj so ključne besede oz. iskalni izrazi in zakaj so tako pomembne? Gre za običajen iskalni izraz, ki ga lahko vnesete v iskalnik, kot sta Google ali Bing. Iskalniki ključno besedo uporabljajo kot filter. Če na primer iščete "SEO agencija", bodo iskalniki prikazali vsa spletna mesta in vsebine, ki so povezane s ključno besedo "SEO agencija".
Zlasti na področju optimizacije za iskalnike so ključne besede izredno pomembne. Če podstrani niso optimizirane na najboljši možni način za ustrezne iskalne izraze, se vam lahko zgodi, da v rezultatih iskalnikov ne boste dosegli najvišjih položajev. Če je moja ključna beseda "oglaševalska agencija s celovitimi storitvami", vendar na podstrani govorim samo o "agenciji", potem ne uporabljamo prave ključne besede.
Če želite optimizirati svoje spletno mesto za določene ključne besede, morate pri izbiri pravih ključnih besed upoštevati tudi osnovni namen iskanja (search intent)in za to je potrebna podrobna analiza.
Pogosta napaka pri optimizaciji za iskalnike je optimizacija za preveč splošne ključne besede ali ključne besede, ki privabljajo obiskovalce spletnega mesta, ki na koncu ne želijo uporabljati vaših storitev oz. kupiti vaših izdelkov. Zato vedno analizirajte, kaj želi uporabnik doseči s svojo iskalno poizvedbo. Ali želi kupiti izdelek? Ali se želi le informirati o določeni temi? Ali obiskovalec morda išče službo? Pri tem morate razlikovati med različnimi nameni iskanja in vrstami ključnih besed.
Tukaj je nekaj različnih namenov iskanja po ključnih besedah:
Če na primer iščete ključno besedo "dinozavri", je vaš namen iskanja najverjetneje pridobiti dodatne informacije o dinozavrih. Če se torej zavedate, da večina ljudi, ki iščejo ključno besedo "dinozavri", to počne iz informativnih razlogov, lahko svojo podstran optimizirate za to. Če pa želite na primer prodati izdelek povezan z dinozavri, morda obstajajo boljše ključne besede z ustreznejšim namenom iskanja, npr. "plastični dinozavri".
Na prvi pogled razlika med transakcijskimi in komercialnimi ključnimi besedami ni takoj očitna. Zaradi preprostosti bi lahko transakcijske ključne besede imenovali tudi "akcijske ključne besede". Uporabnik ima jasen namen iskanja, da izvede dejanje. To je lahko na primer prenos e-knjige (primer ključne besede: "prenos e-knjige upravljanju družabnih omrežij"). Sem spadajo tudi naročila, prijave na e-novice itd.
Komercialne ključne besede so razmeroma samoumevne: vključujejo vse iskalne izraze z jasnim namenom nakupa. Na primer "Naroči adidas majico". Za spletne trgovine so te ključne besede pogosto najbolj zanimive, saj ima iskalec že jasno namero za nakup. Te ključne besede so pogosto zelo konkurenčne tako v organskem oglaševanju kot tudi v Google Ads oglasih. Iskanje natančnega imena izdelka je lahko tudi komercialna ključna beseda.
Navigacijsko usmerjene ključne besede so iskalni izrazi, ki jih uporabniki uporabljajo za hitrejše iskanje vsebine na spletni strani. Zelo znan primer: številni tehnološki laiki v naslovno vrstico brskalnika še vedno ne vnesejo "Facebook.com", temveč ta izraz poiščejo v Googlu ali Bingu, da bi prišli do Facebooka. To je klasična navigacijsko usmerjena ključna beseda. Tako kot "kontakt Subtilne Kreacije". Uporabniki želijo le neposredno priti do našega kontakta in uporabiti iskalnik kot bližnjico.
Ključne besede blagovne znamke so preprosto prevedene kot iskalni izrazi blagovne znamke. Če nekdo v Googlu ali Bingu išče "Subtilne Kreacije", je to ključna beseda blagovne znamke in je povezana z našo blagovno znamko. Iskanja ključnih besed blagovne znamke dokazujejo, da so iskalci podjetje poznali že pred iskanjem.
Če morda še vedno niste povsem prepričani, ali gre pri ključnih besedah za posamezne besede ali cel niz znakov, vam bo naslednja razlaga pomagala razjasniti še ta dvom. Kot ključna beseda se šteje celoten izraz, ki je lahko kratek ali dolg - sestavljen iz večih besed.
Do sedaj smo vam predstavili nekatere najpomembnejše vrste ključnih besed in njihove razlike. Te vrste ključnih besed pa lahko razdelimo v dve skupini. Na eni strani so dolge ključne besede (dolgi, natančni iskalni izrazi, kot je "kako postaviti spletno stran v wordpressu"), na drugi strani pa kratke ključne besede (kratki, splošni iskalni izrazi, kot je "spletna stran").
Kratke ključne besede imajo običajno večji obseg iskanja kot dolge ključne besede. Razlog je v tem, da bo več uporabnikov v Googlu našlo "spletna stran" kot "kako postaviti spletno stran v wordpressu". Verjetnost, da bo nekdo vnesel dolgo ključno besedo, je pogosto manjša. Vendar imajo dolge ključne besede pomembno prednost: če je obseg iskanja manjši, je pogosto manjša tudi konkurenca za to ključno besedo. Zato lahko vrh lestvice običajno dosežete hitreje kot pri kratkih ključnih besedah.
Vedno morate poskušati najti zlato sredino med dolgimi in kratkimi ključnimi besedami. To pomeni, da morate izločiti čim bolj natančno ključno besedo, ki je hkrati še vedno dovolj pogosto iskana. Če je ključna beseda "spletna stran" preveč splošna in ključna beseda "kako postaviti spletno stran v wordpressu" ponuja premajhen obseg iskanja, bi bila morda "spletna stran WordPress" primeren kompromis med obsegom iskanja in konkurenco. Če želite biti prepričani, da uporabljate učinkovite ključne besede, morate seveda uporabiti določena SEO orodja za pridobivanje podatkov o obsegu iskanja. Omenili bomo zgolj dve preprosti izmed teh.
Analiza obsega iskanja ključnih besed je pomemben del raziskave ključnih besed. Če ne veste, kako pogosto se ključna beseda išče v enem mesecu, obstaja veliko verjetnost, da boste preveč časa vložili v optimizacijo šibkih ali neustreznih ključnih besed. Da bi prihranili čas, so vam na voljo preprosta orodja za analizo obsega iskanja.
Večina vodij trženja ga že pozna: načrtovalnik ključnih besed v Googlovih oglasih. Načrtovalec ključnih besed je dejansko namenjen pridobivanju obsega iskanja ključnih besed, da bi lahko optimizirali svoje Google Ads kampanje. Te informacije pa lahko seveda uporabite tudi za optimizacijo spletnega mesta za iskalnike.
Ko nekaj iščete v Googlu, Google vaše iskanje pogosto dopolni s predlogi, ko jih vnesete. Ti Googlovi predlogi za samodejno dokončanje vam povedo, kaj se še pogosto išče v povezavi z vnesenim izrazom. Če želite na primer ustvariti podstran na temo "izdelava spletne strani", vam lahko Google Suggest pokaže, kaj se še išče v povezavi s to ključno besedo.
Zdaj, ko že veste, kaj so ključne besede, bi vas radi za konec le še enkrat opomnili, da je izbira pravih ključnih besed izjemno pomembna pri pripravi vsebine za spletno stran in v veliki meri določa, kako uspešno bo vaša stran rangirala v iskalnikih tj. na kateri strani bo prikazana med zadetki iskanja.
Trud, ki ga vložite v raziskavo in iskanje ključnih besed se vam na dolgo rok zagotovo obrestuje in je vsekakor vredno vložiti dodatne napore v tovrstno analizo, sicer se zna zgoditi, da boste pri slabo izbranih iskalnih izrazih morali pogosto prilagajati vsebino in porabljati dodaten čas.