Domače strani se pogosto imenujejo digitalne vizitke. Vsakdo, ki se je seznanil s storitvijo ali blagovno znamko in želi izvedeti več o zgodovini, filozofiji, možnostih za stike ali portfelju zadevnega podjetja, pogosto najprej poišče te podatke na spletu.
Večina podjetij je že zdavnaj vzpostavila svojo spletno stran kot osnovno sredstvo za predstavitev zunanjemu svetu, vendar je v številnih primerih še vedno veliko prostora za izboljšave pri predstavitvi.
Prepogosto je poudarek na čim cenejši spletni prisotnosti, ki jo je treba objaviti čim hitreje. Rezultat so domače strani, ki iz različnih razlogov ne dosežejo želenega učinka in v najslabšem primeru celo pustijo negativen vtis na potencialne stranke. Če želite zagotoviti, da bo vaša spletna predstavitev prepričala obiskovalce, v nadaljevanju pojasnjujemo, katere so najpogostejše napake pri izdelavi spletne strani.
Oblikovanje je nedvomno eden najpomembnejših dejavnikov za uspeh spletne strani. Če svoje informacije predstavite, ne da bi bili pozorni na njihovo grafično in strukturno zasnovo, nimate veliko možnosti, da bi pritegnili pozornost obiskovalcev, kaj šele, da bi jo obdržali.
Po drugi strani pa obstaja nevarnost, da drugi vidiki ne bodo dovolj upoštevani, če se boste preveč osredotočili na čim bolj edinstveno spletno stran. Številni upravljavci spletnih strani si na primer prizadevajo za prepoznavno obliko in pri tem pozabijo na vidike, kot sta jasnost ali berljivost besedil.
Klasična napaka je na primer uporaba preveč različnih pisav in velikosti, težko berljivih barvnih kombinacij ali preveč kričečih barv. Prav tako je problematično, če oblikovanje odvrača pozornost od dejanske vsebine ali informacij ali je v popolnem nasprotju s podobo podjetja. Predvsem zaradi slednjega lahko obiskovalci hitro podvomijo o vaši strokovnosti in verodostojnosti.
Uporabnost je vidik, ki se pri oblikovanju spletnih strani pogosto zanemarja. Vendar uporabniška izkušnja ni le pomemben dejavnik zadovoljstva uporabnikov. Določa tudi, ali lahko obiskovalci dosežejo in zaznavajo vse vsebine in ponudbe spletne strani, kot je bilo načrtovano. Še toliko bolj presenetljivo je, da so na številnih spletnih straneh vidni zapleteni navigacijski meniji in odvečni tehnični triki, ki po nepotrebnem otežujejo raziskovanje strani.
Glavna napaka v tem primeru je skoraj vedno pomanjkanje jasne določitve prednostnih nalog. Zato se preveč vsebine šteje za pomembno in vse mora biti nekako vidno umeščeno. Rezultat: množica menijev, podmenijev in podmenijev, ki obiskovalce zmedejo, namesto da bi jih vodili po spletnem mestu.
Podobno je pri uporabi interaktivnih elementov. Če jih v svoj spletni projekt vključite na neprimernem mestu ali v prevelikem številu, izkušnje kažejo, da to pri uporabnikih povzroči nezadovoljstvo, kar hitro privede do opustitve brskanja po vaših spletnih straneh.
Ena najpogostejših napak, ki se ne zgodi pri ustvarjanju spletne strani, temveč je povezana z zasnovo spletnega projekta, je pomanjkljivo posodabljanje spletne strani.
Zlasti če spletna stran podjetja na začetni strani predstavlja informacije o dogodkih ali informacijske ponudbe, kot so blog ali novice, naredi slab vtis, če je bil na primer zadnji vnos opravljen pred nekaj leti. Spremembe v strukturi ali oblikovanju podjetja se morajo odražati tudi na spletnem mestu. Enako seveda velja tudi za nova imena izdelkov ali blagovnih znamk, odpiralni čas, cene, kontaktne možnosti itd.
Zastarela vsebina spletne strani ne pušča le slabega vtisa pri obiskovalcih, temveč negativno vpliva tudi na uvrstitev v iskalnikih.
Če spletna stran vsebuje zabavno vsebino, je treba poskrbeti tudi za njeno ažurnost. Posebno pozornost je treba nameniti notranjim in zunanjim povezavam ter vdelani večpredstavnostni vsebini s spletišč tretjih oseb. Če na primer ne preverjate redno vdelanih videoposnetkov YouTube, GIF-ov ali objav v družabnih omrežjih, ne veste, ali dejansko še vedno obstajajo in ali so pravilno prikazani obiskovalcem.
Pravni okvir spletnega mesta je veliko bolj zapleten, kot se mnogi odgovorni zavedajo. Vendar, kot se pogosto dogaja, neznanje ne varuje pred kaznijo: nepravilna uporaba piškotkov, orodij za sledenje in vtičnikov družabnih medijev in kršitve varstva podatkov so vse prej kot nepomembne kršitve, najpozneje od začetka veljavnosti splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR). Drago vas lahko stane tudi uporaba besedil, slik, glasbe in videoposnetkov, za katere nimate licence ali soglasja imetnika pravic.
Delež mobilnega prometa v celotnem podatkovnem prometu se iz leta v leto nenehno povečuje. Zato je še toliko bolj presenetljivo, da še vedno obstajajo podjetja, ki svoje spletne prisotnosti ne optimizirajo za pametne telefone in tablične računalnike. Čeprav večina sistemov za upravljanje vsebin in kompletov za izdelavo spletne strani ponuja prvovrstne funkcije in predloge za izdelavo takšne spletne strani, ki je združljiva z mobilnimi napravami. Spletne strani, ki nimajo apliciranega odzivnega dizajna je težko prikazati in so na mobilnih napravah komaj uporabne, zato jih bodo uporabniki najverjetneje takoj zaprli.
Ker ima vodilni iskalnik, Google, raje spletna mesta, ki so optimizirana za mobilne naprave, ta opustitev negativno vpliva tudi na uvrstitev v rezultatih iskanja. Pomembno je poudariti, da Google ocenjuje hitrosti vašega spletnega mesta glede na hitrost nalaganja na mobilnih napravah in ne glede na hitrost na namiznem računalniku.
Še ena zelo pogosta napaka pri ustvarjanju spletnih strani je, da hitrost nalaganja posameznih strani ni optimizirana. To pogosto vodi do zelo počasnega nalaganja, kar povzroča negativne odzive tako obiskovalcev kot tudi robotov iskalnikov (posledice je slaba uvrstitev v iskalnikih). Velika težava je, da obstajajo številni vzroki za počasno nalaganje spletne strani. Izslediti vse te težave in jih nato odpraviti je lahko velik izziv tudi za izkušene operaterje. Počasno nalaganje spletne strani je lahko posledica nezadostnih strežniških virov, prevelike količine izvorne kode (HTML, CSS, JavaScript), nestisnjenih slik, vgrajene vsebine tretjih oseb ali manjkajočih, vendar nujno potrebnih mehanizmov predpomnilnika.
Hitrost vaše spletne strani lahko preverite na Google Page Speet Insights.
Varnost je za večino uporabnikov spleta pomembno vprašanje, še posebej pri posredovanju zaupnih informacij, kot so gesla, naslovi ali bančni podatki, spletnim stranem. Ena največjih napak, ki jih lahko naredite pri ustvarjanju spletnega mesta, je, da zanemarite zaščito uporabniških podatkov, na primer tako, da ne uporabite certifikata SSL/TLS. V tem primeru prenos datotek poteka prek nezavarovanega protokola HTTP, kar napadalcem omogoča branje in manipulacijo vseh podatkov.
Brskalniki, kot sta Chrome in Firefox, uporabnikom pomagajo prepoznati spletne strani brez SSL/TLS certifikatov tako, da prikažejo sporočila, kot je "Povezava s tem spletnim mestom ni varna". Zato imajo določene spletne strani težave. Tudi iskalniki, kot je Google, ne tolerirajo takšnega malomarnega ravnanja s podatki uporabnikov in takšna spletna mesta kaznujejo s slabimi uvrstitvami. Če ste ta vidik doslej podcenjevali, ne oklevajte in svoje spletno mesto pretvorite v HTTPS.
Spletna stran ni le vizualno orodje za komunikacijo z vašimi obiskovalci, pač pa kompleksen sistem, v katerem morajo usklajeno delovati vsi dejavniki. Kadar na spletni strani ni poskrbljeno za vse zgoraj omenjene podrobnosti, bo spletna stran imela težave pri visokem uvršanju v iskalnikih.
Ne glede na to, ali se boste izdelave spletne strani lotili sami ali boste najeli strokovnjaka za to, poskrbite, da ne bo prišlo do katere izmed omenjenih napak.