Vsi smo že bili tam: kliknete povezavo, vendar se prikaže spletna stran z obvestilom, da zahtevana stran ni na voljo. Pogosto se prikažejo sporočila o napakah, kot sta "404 Not Found" ali "404 (page) not found". Napaka 404 je standardizirana koda HTTP stanja. Spletni strežnik spletne prisotnosti ga pošlje spletnemu brskalniku (odjemalcu), ki je poslal HTTP zahtevo. Brskalnik to kodo prikaže kot stran z napako.
Klasični vzrok za napako 404 je, ko je bila vsebina spletnega mesta odstranjena ali prenesena na drug URL naslov. Vendar se lahko stran 404 v brskalniku prikaže tudi iz drugih razlogov - tukaj je pregled nekaterih tipičnih razlogov:
Mrtve povezave pogosto ostanejo na spletnih straneh dlje časa, ker spletni upravljavci preprosto ne vedo, da je bila povezana vsebina izbrisana ali premaknjena. To velja zlasti za iskalnike - v rezultatih iskanja boste pogosto našli spletne strani, ki niso več na voljo na spletu (vsaj ne pod navedenim naslovom). Vendar tudi druga povezovalna spletišča, kot so blogi, novičarski portali itd., pogosto niso obveščena o tem, da je bilo spletišče odstranjeno ali da je dobilo nov URL. Ker vsi upravljavci spletnih mest svojih zunanjih povezav ne preverjajo redno, se nedotaknjena povezava hitro spremeni v mrtvo povezavo, ne da bi jo kdo opazil.
Napaka 404 je redko razlog za veselje - navsezadnje kot obiskovalec spletnega mesta niste dobili želene vsebine. Vendar pojav strani 404 ne pomeni nujno, da iskane informacije niso več na voljo na spletnem mestu. Včasih se dejanska napaka hitro reši in želeno spletno stran je vendarle mogoče priklicati. Kako torej lahko odpravite napako "404 stran ni najdena"? Te rešitve je najbolje preizkusiti eno za drugo v navedenem vrstnem redu:
Google, Bing in drugi iskalniki negativno ocenjujejo napake 404, zlasti če jih je na strani veliko. Ko pregledovalniki opazijo, da se pri preverjanju povezav na spletnem mestu pogosto pojavi koda 404, sklepajo, da spletno mesto ni dobro vzdrževano. Mrtve povezave ustrezno slabo vplivajo na uvrstitev spletnega mesta, saj so spletne predstavitve z veliko stranmi z napako 404 uvrščene na seznam zadetkov iskalnika ali pa sploh niso več indeksirane. To lahko pomeni znatno zmanjšanje števila obiskovalcev povezanega spletnega mesta.
Poleg tega spletno mesto z več nedelujočimi povezavami ali mrtvo pristajalno stranjo (stran, ki jo prikliče iskalnik) ogroža zaupanje uporabnikov. Mnogi se potem ne trudijo več iskati želene vsebine na spletnem mestu - navsezadnje uporabniki ob sporočilu o napaki 404 ne morejo biti prepričani, ali je ta vsebina sploh še na voljo.
Pomembno je, da upravljavci spletnih strani preprečijo napeke 404. To velja tako za izogibanje napakam 404 na lastnem spletnem mestu (notranja napaka 404) kot tudi za zunanje povezovanje s stranmi drugih spletnih ponudb (zunanja stran z napako 404). V ta namen so na voljo različna brezplačna orodja, ki vam olajšajo iskanje nedelujočih povezav. Trije najboljši in najbolj znani so:
Nekateri sistemi za upravljanje vsebine samodejno ustvarijo stran z napako 404, takoj ko URL naslova spletnega mesta ni mogoče najti. To so standardne strani za označevanje napake 404, ki niso zelo izvirno oblikovane. V večini primerov pa jih je mogoče prilagoditi.
Če vaš CMS sistem ne ponuja funkcije, s katero bi lahko ustvarili ali spremenili stran 404, ali če vaše spletno mesto temelji samo na HTML, PHP itd., je stvar nekoliko bolj zapletena. V takšnem primeru lahko ustvarite stran z napako na naslednji način:
Ustvarite stran za napake ("404.html" ali "404.php") v korenskem imeniku, če še ne obstaja.
Odprite datoteko .htaccess (ali jo ustvarite, če še ne obstaja) v korenskem imeniku, vanjo vnesite "ErrorDocument 404 /404.html" in shranite spremembo. Ta koda bo ustvarila stran z napako.
Če želite preveriti, prikličite spletno stran, ki ne obstaja v domeni vašega spletnega mesta, in v oknu brskalnika se prikaže Napaka 404.
Standardna stran z napako 404 je nedvomno boljša kot nobena. Vendar je smiselna iz več razlogov. Po eni strani lahko zagotovite, da se obiskovalcem izda točna koda stanja: Na primer, če zahtevana vsebina ni več na voljo na spletnem mestu, je treba to izrecno označiti z identifikatorjem "410 Gone" - ta koda pomeni, da je bila zahtevana vsebina trajno izbrisana.
Po drugi strani pa lahko prek posebej ustvarjene strani z napako ponudite dodatne povezave (na primer na domačo stran ali na podstrani, ki se vsebinsko prekrivajo s prvotno zahtevano poizvedbo). Prek te funkcije lahko zagotovite tudi funkcijo iskanja za svoje spletno mesto. S takšnimi ponudbami lahko preprečite, da bi obiskovalci zapustili vaše spletno mesto takoj po prejemu kode 404.
Z ustvarjalnim 404 sporočilom lahko nekatere obiskovalce celo spravite v dobro voljo. Seveda bodo uporabniki še vedno razočarani, če na vaši spletni strani ne bodo našli obljubljene vsebine. Vendar lahko izvirna in/ali zabavna spletna stran 404 to razočaranje nadoknadi. Tako imajo strani z napakami celo določen potencial.
Če poskrbite, da se oblika sporočila o napaki ujema s slogom vašega spletnega mesta, ste že postavili temelje za dobro stran z napako 404. Če na nenavaden, zabaven način sporočite, da zahtevana vsebina ni na voljo, se bodo številni obiskovalci zagotovo nasmehnili in bili prizanesljivi.