Najdba v spletnih iskalnikih je eden najpomembnejših dejavnikov za uspeh spletne strani. Če želite, da vas najdejo Google, Bing ali Yahoo, mora biti vaša spletna stran uvrščena v njihov indeks. Pojasnjujemo, kako lahko svoj URL registrirate pri iskalnikih.
Google, ki je vodilni na trgu iskalnikov, opravlja približno dve tretjini vseh iskalnih poizvedb po vsem svetu. Iskalna storitev, ki jo dnevno obišče več milijard obiskovalcev, je osrednji vmesnik svetovnega spleta. Za upravljavce profesionalnih spletnih projektov je zato prisotnost v Googlu osnovni pogoj za uspešno spletno poslovanje. Če želite biti vključeni v njihovo zbirko podatkov, vam Google ponuja dve možnosti: Lahko počakate, da bo iskalnik naletel na vaš projekt prek zunanjih povezav, ali pa indeksiranje prevzamete v svoje roke in registrirate vašo spletno stran.
Za indeksiranje v Googlu potrebujete le Google račun in URL vašega projekta. Prijava poteka v treh korakih in traja le nekaj minut.
Če ste že registrirani pri Googlu, to točko preskočite. Sicer odprite Googlovo domačo stran in ustvarite brezplačen uporabniški račun. To storite tako, da uporabite gumb "Prijava" in kliknete "Ustvari račun". Google vas bo nato vodil skozi postopek registracije.
Zanimivost: Včasih je bilo mogoče Googlu predložiti spletno mesto, ne da bi se identificirali z Googlovim računom. Postopek je bil hiter in enostaven. Preprosto ste obiskali stran Google Webmaster in izbrali orodje »Pošlji URL«. Vendar je moral Google to funkcijo ukiniti, ker so jo nekateri predlagatelji zlorabljali za umetno izboljšanje uvrstitve v iskalniku.
Google Search Console stran odprite na naslednjem naslovu: https://search.google.com/search-console
Preden nadaljujete s prikazom nadzorne plošče, se morate vanjo prijaviti.
Svojo spletno stran vpišete v levi stranski vrstici. To storite tako, da izberete okence levo zgoraj. Nato se odpre spustni meni, kjer izberete »+ Add Property«. V naslednjem okencu vnesete celoten URL naslov svoje spletne strani. Nato kliknite na gumb "Continue".
Da bi potrdili lastništvo spletne stran, vam bo Google Search Console ponudil več načinov, kako lahko to opravite. Izberite tistega, ki je za vas najbolj praktičen. Po zaključenem postopku preverjanja lastništva, bo vaša stran vnešena v Google Search Console in jo bo Google tudi indeksiral.
Spletne strani se spreminjajo. Google redno pregleduje vašo domeno, če ste jo predložili, vendar zemljevid mesta (sitemap) sistematično obvešča sistem za pregledovanje o novih spletnih straneh. Zagotavlja tudi metapodatke, ki pomagajo iskalnikom, da se hitreje odzovejo na spremembe in napake.
Najprej vpišite svojo spletno stran oz. spletno mesto, kot je zgoraj opisano. Nato lahko od Googla zahtevate, da indeksira vaš zemljevid spletnega mesta. To možnost najdete v levi orodni vrstici pod menijem »Indexing« > »Sitemaps«, kamor vnesete povezavo do vašega zemljevida spletnih strani.
Pri naslednjem pregledovanju bo Google našel vaš zemljevid spletnega mesta na tem naslovu in ga upošteval pri indeksiranju novih strani.
Google uporabnike že ob oddaji zahteve obvesti, da poslani URL naslovi niso samodejno vključeni v indeks iskanja. Vendar pa naslove, ki so poslani Googlu, iskalni roboti v nekaj dneh prebrskajo in nato preverijo njihovo ustreznost. Če je bilo vaše spletno mesto ustvarjeno v skladu z Googlovimi smernicami za spletne skrbnike, običajno nič ne preprečuje njegovega indeksiranja. S preprosto poizvedbo po spletnem mestu lahko preverite, ali je vaš URL naveden v Googlu. To storite tako, da v iskalnik vnesete naslednjo iskalno poizvedbo:
site:www.mojadomena.si
Ta ukaz Googlu naroči, naj na seznamu rezultatov iskanja prikaže vse indeksirane naslove za povpraševano domeno. Če poizvedba po spletnem mestu kljub zahtevi za indeksiranje ne pripelje do želenega rezultata, preverite, ali je vzrok za neuspešen poskus indeksiranja tehnična težava. Klasični viri napak so datoteka robots.txt, meta oznaka nofollow in kanonična oznaka.
Čeprav sta Bing in Yahoo globoko v senci velikana kot je Google, je vsekakor vredno razmisliti tudi o indeksiranju s temi iskalniki - zlasti če je vaš spletni projekt namenjen uporabnikom v ZDA, saj so Googlove alternative tam vedno bolj priljubljene: julija 2016 so si prisvojile 13 odstotkov trga iskalnikov.
Ker sta se Bing in Yahoo leta 2010 združila v eno oglaševalsko omrežje, je za prijavo spletnega mesta v oba iskalnika potreben le en postopek registracije.
Odprite spletno stran bing.com in se brezplačno registrirajte za Microsoftov račun.
Po opravljeni registraciji imate zdaj dostop do orodja Bing Webmaster Tools. Podobno kot pri registraciji spletnega mesta v Googlu zdaj vnesete URL svoje domače strani za indeksiranje in se nato potrdite kot lastnik spletnega mesta.
V zgornjem levem kotu stranske orodne vrstice najdete okence za vpis spletnega mesta . Odprite ga in izberite "Add a site". V novem oknu nato vnesite informacije o svojem spletnem mestu. Tudi Bingu lahko predložite zemljevid spletnega mesta. Običajno traja le nekaj dni, da iskalnik indeksira vašo domačo stran. Trenutno stanje lahko preverite v sporočilih o stanju.
Iskanje na spletu, zlasti prek Googla, pa tudi prek iskalnikov, kot sta Yahoo ali Bing, je pomemben pogoj za uspeh vaše spletne strani. Čeprav lahko teoretično preprosto počakate, da iskalniki sami indeksirajo naslove vašega spletnega mesta, lahko to traja kar nekaj časa, zlasti pri manjših spletnih straneh. Zaradi majhnega napora, ki ga zahteva ročna predložitev, vam priporočamo, da indeksiranje svoje strani prevzamete v svoje roke in tako čim prej zagotovite boljšo vidnost svoje domače strani v spletu.
Vir naslovne slike: Adobe Stock