Analiza spletne strani je lahko koristna iz več razlogov in na več področjih. Nekatere teste lahko opravite samodejno prek spleta v nekaj minutah, medtem ko moramo druge analize opraviti strokovnjaki osebno. Predstavljamo nekaj možnosti:
Poglejmo podrobno posamezne korake, ki jih vključuje analiza spletne strani in priporočena orodja ter pojasnimo, kaj morate pri tem postopku upoštevati.
Na žalost upravljanje zakonsko skladnega spletnega mesta v Sloveniji ni lahka naloga. Zaradi številnih zakonov, ki so pomembni za upravljavce spletnih strani, na vas prežijo številne pasti. V zadnjih letih je v povprečju več kot 20 % vseh anketiranih trgovcev na drobno prejelo vsaj eno opozorilo. Razlog so bile pogosto manjše pomanjkljivosti v informacijah o podjetju, politiki zasebnosti ali politiki odstopa od nakupa.
V študiji z vzorcem 2.500 naključno izbranih spletnih strani podjetij je bilo ugotovljeno, da je imelo 41 % spletnih strani vsaj eno pravno sporno pomanjkljivost. Izbrana so bila merila, ki jih predpisuje zakonodaja in ki so lahko v primeru neupoštevanja razlog za opomin. Med ugotovljenimi pomanjkljivostmi so bila kritizirana predvsem nasprotja z GDPR zakonom in druge pomanjkljivosti:
Na podlagi dolgoletne prakse z več sto spletnimi mesti lahko rečemo, da se takšni seznami pomanjkljivosti ujemajo z našimi izkušnjami. Številni upravljavci spletnih strani se pomanjkljivosti sploh ne zavedajo ali pa finančno tveganje zaradi pravnih pomanjkljivosti podcenjujejo. Pri naših projektih uporabljamo interne kontrolne sezname, na podlagi katerih preverimo vsa znana merila in pripravimo spletno mesto na zagon v živo. Poleg tega vsaki stranki priporočamo, da spletno stran, preden je projekt na voljo javnosti, preveri odvetnik.
Obrnite se na nas, da preverimo morebitne zakonske pomanjkljivosti vaše spletne strani - z veseljem vas bomo povezali s pravnim strokovnjakom in pooblaščencem za varstvo podatkov iz naše mreže. V tesnem sodelovanju z njimi bomo izvedli vse potrebne tehnične in vsebinske popravke.
Opomba: Naše objave na blogu so skrbno raziskane, vendar nismo pravniki in ne ponujamo pravnih nasvetov. Predstavljamo izkušnje iz prakse naše agencije, vendar ne zagotavljamo točnosti, pravočasnosti in popolnosti informacij. Zlasti pri pravno občutljivih temah vam priporočamo, da se posvetujete z odvetnikom.
Množično razširjanje neželene in zlonamerne programske opreme je ena največjih težav na spletu. V spletna mesta pogosto vdrejo prek nezavarovanih varnostnih lukenj ali jih prevzamejo z manipuliranimi vtičniki. Goljufi, ki stojijo za vdori ali zlonamerno programsko opremo, nato izkoriščajo okužena spletišča za "Black Hat SEO" (nedovoljene prakse za optimizacijo), nezakonito oglaševanje ali neželeno pošto, kar je donosen vir zaslužka na račun dejanskih lastnikov spletišč.
Pogosta tarča je zlasti WordPress, ki je najbolj priljubljen sistem za upravljanje vsebin (CMS). Pri ponudniku varnostnih storitev je bilo v letih 2019 in 2020 v povprečju 92 % strank upravljavcev spletnega mesta WordPress. To ne pomeni, da je sistem CMS programiran nezanesljivo, temveč le, da je pogosto napaden. Če upoštevate splošne smernice za varnost WordPressa, je v osnovi enako varen kot kateri koli drug CMS sistem.
Lastniki spletnih mest, ki sumijo, da je bilo njihovo spletno mesto napadeno, lahko s spletnim varnostnim preverjanjem poiščejo potencialni izvor težav. Takšna orodja preverijo, ali je vaše spletno mesto ogroženo in ali je domena že uvrščena na črno listo za neželeno pošto. Tukaj je nekaj priporočenih orodij, ki so brezplačna in jih lahko uporabljate brez registracije:
Danes živimo v svetu neučakanosti, vse se mora zgoditi hitro, zato tudi analiza spletne strani vključuje hitrost vašega spletnega mesta. Ko kupujemo prek spleta, mora biti blago po možnosti na voljo še isti dan; ko gremo v restavracijo, mora biti hrana čim prej na mizi. V žargonu temu pravimo instantno potešenje. Podobno je s spletnimi stranmi: ko obiščemo spletno stran, se mora ta naložiti čim hitreje, sicer nadaljujemo s klikanjem. Za upravljavce spletnih strani to pomeni predvsem naložbo v dobro gostovanje, hkrati pa tudi uporabo vseh možnih optimizacij.
Da bi lahko ocenili zmogljivost, vam svetujemo, da izvedete samodejni preizkus hitrosti spletnega mesta. Google je nedvomno vodilni na trgu iskalnikov, zato lahko določi tudi številne specifikacije za spletna mesta. Hitrost je že nekaj časa dejavnik razvrščanja v Googlu, ki vpliva na uvrstitev vsakega spletnega mesta v rezultatih iskanja. Brezplačni test hitrosti spletnega mesta Google PageSpeed Insights po eni strani omogoča vpogled v merila za dobro uvrstitev v Googlu, po drugi strani pa ga lahko uporabite za boljšo razvrstitev splošne hitrosti vašega spletnega mesta.
Če ga želite uporabiti, pojdite na domačo stran Google Speedtest in vnesite naslov spletnega mesta, ki ga želite preizkusiti. Ko kliknete na Analiziraj, boste v nekaj sekundah prejeli dve odstotni vrednosti: Mobilni in Namizni računalnik. Višja kot je vrednost, bolje je. Semafor uspešnosti pod oceno pove, kako uspešno je vaše spletno mesto. Pri vrednostih nad 90 je vse dobesedno v zelenem območju, pri vrednostih nad 50 je običajno že potrebna optimizacija, pod to vrednostjo pa je zmogljivost v rdečem območju.
Vrednost za mobilne naprave je pogosto bistveno slabša, saj zlasti odzivne spletne strani nalagajo različne datoteke in skripte - na pametnih telefonih, tabličnih računalnikih ali namiznih računalnikih. Pod oceno so navedeni posamezni rezultati in predlogi za optimizacijo. Pomembno je vedeti, da vseh nasvetov ni mogoče uporabiti na vsakem spletnem mestu. Nekaterih skript na primer ni mogoče odstraniti brez večjih sprememb na spletnem mestu. Kljub temu je iz predlogov običajno mogoče opraviti nekaj dobrih optimizacij.
Dobra uvrstitev v Googlu in drugih iskalnikih postaja vse pomembnejša - zlasti za podjetja, pa tudi za koncesionarje na področju zdravstva ali odvetnike, ki imajo svojo spletno stran. Veliko ljudi namreč danes ne išče več izdelkov ali storitev v rumenih straneh ali primerljivih imenikih. Po pametnem telefonu običajno iščejo v Googlu ali Bingu - tisti, ki pristanejo na prvi strani rezultatov iskanja, so v očitni prednosti. Študije kažejo, da se tudi med prvimi desetimi rezultati iskanja pogostost klikov zmanjšuje za faktor 10, bolj ko se zadetek pomika navzdol. Posebni poudarki, kot so oglasi (SEA) in rezultati lokalnega iskanja, dodatno pritegnejo pozornost.
Pametna strategija ukrepov SEO in kampanje SEA lahko z boljšo uvrstitvijo zagotovi jasen napredek pri povpraševanjih. Pred tem pa je treba opraviti popis s testom SEO, saj slepe optimizacije le redko vodijo do želenega uspeha. Pri naključnem oglaševanju z dragimi ključnimi besedami prek oglasov Google Ads pa običajno porabite več denarja, kot ga prinesejo nove stranke.
Kot agencija specializirana za SEO (optimizacijo za iskalnike) smo spoznali, da lahko upravljavci spletnih strani s pravimi ukrepi prihranijo veliko denarja. Zato vam ponujamo brezplačno SEO vašega spletnega mesta. V nekaj dneh bomo preverili uvrstitev v Googlu in pridobili začetno oceno trenutnega stanja vaše spletne strani s predlogi za izboljšave. Prednost pred strojnim preverjanjem SEO je, da strokovnjaka za SEO iz našega podjetja osebno pregleva vašo spletno stran, zato je takšna analiza spletne strani veliko bolj individualno usmerjena.
Če želite kontinuirano spremljati promet na svoji spletni strani, uporabite statistični orodji, kot sta Google Analytics ali Matomo (nekdanji Piwik). Takšne storitve spletne analitike so odlične za preverjanje prometa na spletni strani, saj omogočajo spremljanje in ocenjevanje števila obiskovalcev v daljših časovnih obdobjih. Poleg geografskega izvora je mogoče meriti tudi uspešnost oglaševalskih kampanj ali analizirati prodajo v spletnih trgovinah. Nenazadnje lahko spletno mesto izboljšate na podlagi zbranih podatkov, na primer, če na določenih točkah zaznate visoko stopnjo odhoda uporabnikov.
Za vključitev analitike na spletno stran je potrebnega le nekaj tehničnega napora; na primer pri storitvi Google Analytics je treba vgraditi le kodo za sledenje, katera poskrbi, da analiza spletne strani ves čas teče v realnem času. Brezplačno storitev gosti Google, programska oprema pa je ves čas posodobljena. Podobno storitev, vendar plačljivo, ponuja Matomo z Matomo Cloudom. Matomo lahko gostujete tudi v svojem strežniku, programska oprema pa je popolnoma brezplačna. Prednost: Vsi zbrani podatki ostanejo pri vas in vam ni treba skrbeti za pogodbe za obdelavo naročil.
Analitična orodja so predvsem velike zbirke podatkov. Pomembno je upoštevati zakonske zahteve, vključno z zahtevami GDPR. Ti vključujejo aktivno privolitev vaših uporabnikov (upravljanje privolitev) v shranjevanje in obdelavo njihovih podatkov. Poleg tega mora biti pravilnik o zasebnosti posodobljen, vsa uporabljena orodja pa podrobno opisana. Poleg tega je zelo priporočljivo anonimizirati IP-naslove uporabnikov. Z veseljem vam bomo svetovali pri izbiri pravega orodja za vaše potrebe in njegovi vključitvi v vaše spletno mesto.
Številne spletne strani imajo potencial za optimizacijo, ki pa veliko krat ostaja neizkoriščen. Zastarela programska oprema, počasni strežniki, zakonsko neustrezno izvajaje ali slabe ključne besede za Google - seznam možnih pomanjkljivosti je dolg. Analiza spletne strani na različnih področjih vam lahko razkrije, kakšne težave ima vaše spletno mesto ali spletna trgovina. Ker so nekateri testi opravljeni v nekaj minutah, boste hitro dobili točno informacijo.
Ali ste na svojem spletnem mestu našli šibke točke ali vrzeli v optimizaciji? Naša usposobljena ekipa vam bo z veseljem pomagala odpraviti težave - najbolje je, da se za brezplačno svetovanje dogovorite še danes!