Analiza spletne strani v 5 korakih

• Posodobljeno
6. Feb, 2022
Predviden čas branja: 7 minut

Kazalo vsebine

Analiza spletne strani: Kako preveriti svojo spletno stran?

Analiza spletne strani je lahko koristna iz več razlogov in na več področjih. Nekatere teste lahko opravite samodejno prek spleta v nekaj minutah, medtem ko moramo druge analize opraviti strokovnjaki osebno. Predstavljamo nekaj možnosti:

  • preverjanje varnosti spletne strani z ustreznim testom varnostne strani;
  • analiza SEO za optimizacijo uvrstitve v iskalnikih;
  • izogib opozorilom s preverjanjem zakonske skladnosti spletnih strani (o podjetju, zasebnost in varstvo podatkov ter GDPR) oz. preverjanje spletne trgovine (splošni pogoji poslovanja, politika odpovedi in vračila);
  • sprotna analiza obiskovalcev vašega spletnega mesta z orodjem Google Analytics;
  • optimizacija hitrosti nalaganja spletne strani z brezplačnim testom hitrosti;

Poglejmo podrobno posamezne korake, ki jih vključuje analiza spletne strani in priporočena orodja ter pojasnimo, kaj morate pri tem postopku upoštevati.

Analiza zakonske skladnosti vaše spletne strani: kontrolni pregled strani

Na žalost upravljanje zakonsko skladnega spletnega mesta v Sloveniji ni lahka naloga. Zaradi številnih zakonov, ki so pomembni za upravljavce spletnih strani, na vas prežijo številne pasti. V zadnjih letih je v povprečju več kot 20 % vseh anketiranih trgovcev na drobno prejelo vsaj eno opozorilo. Razlog so bile pogosto manjše pomanjkljivosti v informacijah o podjetju, politiki zasebnosti ali politiki odstopa od nakupa.

V študiji z vzorcem 2.500 naključno izbranih spletnih strani podjetij je bilo ugotovljeno, da je imelo 41 % spletnih strani vsaj eno pravno sporno pomanjkljivost. Izbrana so bila merila, ki jih predpisuje zakonodaja in ki so lahko v primeru neupoštevanja razlog za opomin. Med ugotovljenimi pomanjkljivostmi so bila kritizirana predvsem nasprotja z GDPR zakonom in druge pomanjkljivosti:

  • manjkajoče ali nepopolne oglasne pasice piškotkov;
  • nepopolne informacije o podjetju;
  • ni šifriranja s protokolom SSL;
  • napake v obrazcih za stike ali obrazcih za pošiljanje novic;
  • pomanjkljivosti v pravilniku o zasebnosti.

Na podlagi dolgoletne prakse z več sto spletnimi mesti lahko rečemo, da se takšni seznami pomanjkljivosti ujemajo z našimi izkušnjami. Številni upravljavci spletnih strani se pomanjkljivosti sploh ne zavedajo ali pa finančno tveganje zaradi pravnih pomanjkljivosti podcenjujejo. Pri naših projektih uporabljamo interne kontrolne sezname, na podlagi katerih preverimo vsa znana merila in pripravimo spletno mesto na zagon v živo. Poleg tega vsaki stranki priporočamo, da spletno stran, preden je projekt na voljo javnosti, preveri odvetnik.

Obrnite se na nas, da preverimo morebitne zakonske pomanjkljivosti vaše spletne strani - z veseljem vas bomo povezali s pravnim strokovnjakom in pooblaščencem za varstvo podatkov iz naše mreže. V tesnem sodelovanju z njimi bomo izvedli vse potrebne tehnične in vsebinske popravke.

Opomba: Naše objave na blogu so skrbno raziskane, vendar nismo pravniki in ne ponujamo pravnih nasvetov. Predstavljamo izkušnje iz prakse naše agencije, vendar ne zagotavljamo točnosti, pravočasnosti in popolnosti informacij. Zlasti pri pravno občutljivih temah vam priporočamo, da se posvetujete z odvetnikom.

Preverjanje varnosti spletne strani: 3 priporočena orodja za brezplačno preverjanje varnosti

Množično razširjanje neželene in zlonamerne programske opreme je ena največjih težav na spletu. V spletna mesta pogosto vdrejo prek nezavarovanih varnostnih lukenj ali jih prevzamejo z manipuliranimi vtičniki. Goljufi, ki stojijo za vdori ali zlonamerno programsko opremo, nato izkoriščajo okužena spletišča za "Black Hat SEO" (nedovoljene prakse za optimizacijo), nezakonito oglaševanje ali neželeno pošto, kar je donosen vir zaslužka na račun dejanskih lastnikov spletišč.

Pogosta tarča je zlasti WordPress, ki je najbolj priljubljen sistem za upravljanje vsebin (CMS). Pri ponudniku varnostnih storitev je bilo v letih 2019 in 2020 v povprečju 92 % strank upravljavcev spletnega mesta WordPress. To ne pomeni, da je sistem CMS programiran nezanesljivo, temveč le, da je pogosto napaden. Če upoštevate splošne smernice za varnost WordPressa, je v osnovi enako varen kot kateri koli drug CMS sistem.

Lastniki spletnih mest, ki sumijo, da je bilo njihovo spletno mesto napadeno, lahko s spletnim varnostnim preverjanjem poiščejo potencialni izvor težav. Takšna orodja preverijo, ali je vaše spletno mesto ogroženo in ali je domena že uvrščena na črno listo za neželeno pošto. Tukaj je nekaj priporočenih orodij, ki so brezplačna in jih lahko uporabljate brez registracije:

  • Sucuri SiteCheck: Sucurijev varnostni nadzor preveri sedem različnih črnih list, pokaže, ali je bila najdena zlonamerna programska oprema oz. druge manipulacije in ali je vaša CMS programska oprema posodobljena
Analiza spletne strani - Sucuri SiteCheck
  • ImmuniWebov test varnosti spletne strani: Test je zelo temeljit in traja do 10 minut, zato morate biti potrpežljivi. V zameno ImmuniWeb preverja okuženost z zlonamerno programsko opremo in neželeno pošto, skladnost z GDPR ter varnost strežnika. Na koncu prejmete šolsko oceno od A do F po ameriškem modelu (A pomeni 5, F pa 1).
Analiza spletne strani - Immuniweb Security Test
  • Pentest-Tools Website Scanner: Brezplačna različica skenerja iz podjetja Pentest-Tools ne ocenjuje le varnostnih tveganj, ki jih predstavljajo nameščeni sistem CMS in njegovi vtičniki, temveč prikazuje tudi informacije o varnosti strežnika. To je še posebej koristno za skrbnike večjih spletnih mest z lastnim strežnikom.
Analiza spletne strani - Pentest-Tools

Hitrostni test spletne strani: Kako hitra je vaša spletna stran?

Danes živimo v svetu neučakanosti, vse se mora zgoditi hitro, zato tudi analiza spletne strani vključuje hitrost vašega spletnega mesta. Ko kupujemo prek spleta, mora biti blago po možnosti na voljo še isti dan; ko gremo v restavracijo, mora biti hrana čim prej na mizi. V žargonu temu pravimo instantno potešenje. Podobno je s spletnimi stranmi: ko obiščemo spletno stran, se mora ta naložiti čim hitreje, sicer nadaljujemo s klikanjem. Za upravljavce spletnih strani to pomeni predvsem naložbo v dobro gostovanje, hkrati pa tudi uporabo vseh možnih optimizacij.

Da bi lahko ocenili zmogljivost, vam svetujemo, da izvedete samodejni preizkus hitrosti spletnega mesta. Google je nedvomno vodilni na trgu iskalnikov, zato lahko določi tudi številne specifikacije za spletna mesta. Hitrost je že nekaj časa dejavnik razvrščanja v Googlu, ki vpliva na uvrstitev vsakega spletnega mesta v rezultatih iskanja. Brezplačni test hitrosti spletnega mesta Google PageSpeed Insights po eni strani omogoča vpogled v merila za dobro uvrstitev v Googlu, po drugi strani pa ga lahko uporabite za boljšo razvrstitev splošne hitrosti vašega spletnega mesta.

Analiza spletne strani - Google Page Speed Insights

Če ga želite uporabiti, pojdite na domačo stran Google Speedtest in vnesite naslov spletnega mesta, ki ga želite preizkusiti. Ko kliknete na Analiziraj, boste v nekaj sekundah prejeli dve odstotni vrednosti: Mobilni in Namizni računalnik. Višja kot je vrednost, bolje je. Semafor uspešnosti pod oceno pove, kako uspešno je vaše spletno mesto. Pri vrednostih nad 90 je vse dobesedno v zelenem območju, pri vrednostih nad 50 je običajno že potrebna optimizacija, pod to vrednostjo pa je zmogljivost v rdečem območju.

Analiza spletne strani - Google Page Speed Insights

Vrednost za mobilne naprave je pogosto bistveno slabša, saj zlasti odzivne spletne strani nalagajo različne datoteke in skripte - na pametnih telefonih, tabličnih računalnikih ali namiznih računalnikih. Pod oceno so navedeni posamezni rezultati in predlogi za optimizacijo. Pomembno je vedeti, da vseh nasvetov ni mogoče uporabiti na vsakem spletnem mestu. Nekaterih skript na primer ni mogoče odstraniti brez večjih sprememb na spletnem mestu. Kljub temu je iz predlogov običajno mogoče opraviti nekaj dobrih optimizacij.

Individualno preverjanje SEO vaše spletne strani

Dobra uvrstitev v Googlu in drugih iskalnikih postaja vse pomembnejša - zlasti za podjetja, pa tudi za koncesionarje na področju zdravstva ali odvetnike, ki imajo svojo spletno stran. Veliko ljudi namreč danes ne išče več izdelkov ali storitev v rumenih straneh ali primerljivih imenikih. Po pametnem telefonu običajno iščejo v Googlu ali Bingu - tisti, ki pristanejo na prvi strani rezultatov iskanja, so v očitni prednosti. Študije kažejo, da se tudi med prvimi desetimi rezultati iskanja pogostost klikov zmanjšuje za faktor 10, bolj ko se zadetek pomika navzdol. Posebni poudarki, kot so oglasi (SEA) in rezultati lokalnega iskanja, dodatno pritegnejo pozornost.

Pametna strategija ukrepov SEO in kampanje SEA lahko z boljšo uvrstitvijo zagotovi jasen napredek pri povpraševanjih. Pred tem pa je treba opraviti popis s testom SEO, saj slepe optimizacije le redko vodijo do želenega uspeha. Pri naključnem oglaševanju z dragimi ključnimi besedami prek oglasov Google Ads pa običajno porabite več denarja, kot ga prinesejo nove stranke.

Kot agencija specializirana za SEO (optimizacijo za iskalnike) smo spoznali, da lahko upravljavci spletnih strani s pravimi ukrepi prihranijo veliko denarja. Zato vam ponujamo brezplačno SEO vašega spletnega mesta. V nekaj dneh bomo preverili uvrstitev v Googlu in pridobili začetno oceno trenutnega stanja vaše spletne strani s predlogi za izboljšave. Prednost pred strojnim preverjanjem SEO je, da strokovnjaka za SEO iz našega podjetja osebno pregleva vašo spletno stran, zato je takšna analiza spletne strani veliko bolj individualno usmerjena.

Preverjanje prometa na spletnem mestu z orodji za analizo: Kako spremljati število uporabnikov, klikov in prodajo?

Če želite kontinuirano spremljati promet na svoji spletni strani, uporabite statistični orodji, kot sta Google Analytics ali Matomo (nekdanji Piwik). Takšne storitve spletne analitike so odlične za preverjanje prometa na spletni strani, saj omogočajo spremljanje in ocenjevanje števila obiskovalcev v daljših časovnih obdobjih. Poleg geografskega izvora je mogoče meriti tudi uspešnost oglaševalskih kampanj ali analizirati prodajo v spletnih trgovinah. Nenazadnje lahko spletno mesto izboljšate na podlagi zbranih podatkov, na primer, če na določenih točkah zaznate visoko stopnjo odhoda uporabnikov.

Analiza spletne strani - Google Analytics

Za vključitev analitike na spletno stran je potrebnega le nekaj tehničnega napora; na primer pri storitvi Google Analytics je treba vgraditi le kodo za sledenje, katera poskrbi, da analiza spletne strani ves čas teče v realnem času. Brezplačno storitev gosti Google, programska oprema pa je ves čas posodobljena. Podobno storitev, vendar plačljivo, ponuja Matomo z Matomo Cloudom. Matomo lahko gostujete tudi v svojem strežniku, programska oprema pa je popolnoma brezplačna. Prednost: Vsi zbrani podatki ostanejo pri vas in vam ni treba skrbeti za pogodbe za obdelavo naročil.

Analitična orodja so predvsem velike zbirke podatkov. Pomembno je upoštevati zakonske zahteve, vključno z zahtevami GDPR. Ti vključujejo aktivno privolitev vaših uporabnikov (upravljanje privolitev) v shranjevanje in obdelavo njihovih podatkov. Poleg tega mora biti pravilnik o zasebnosti posodobljen, vsa uporabljena orodja pa podrobno opisana. Poleg tega je zelo priporočljivo anonimizirati IP-naslove uporabnikov. Z veseljem vam bomo svetovali pri izbiri pravega orodja za vaše potrebe in njegovi vključitvi v vaše spletno mesto.

Povzetek

Številne spletne strani imajo potencial za optimizacijo, ki pa veliko krat ostaja neizkoriščen. Zastarela programska oprema, počasni strežniki, zakonsko neustrezno izvajaje ali slabe ključne besede za Google - seznam možnih pomanjkljivosti je dolg. Analiza spletne strani na različnih področjih vam lahko razkrije, kakšne težave ima vaše spletno mesto ali spletna trgovina. Ker so nekateri testi opravljeni v nekaj minutah, boste hitro dobili točno informacijo.

Ali ste na svojem spletnem mestu našli šibke točke ali vrzeli v optimizaciji? Naša usposobljena ekipa vam bo z veseljem pomagala odpraviti težave - najbolje je, da se za brezplačno svetovanje dogovorite še danes!

Potrebujete pomoč?

Darko Kostić
Imate vprašanja ali posebno zahtevo?
Naša strokovna ekipa vam je na voljo.

Dogovorite se za brezplačno in nezavezujoče svetovanje!

Pošlji sporočilo

Najnovejše

iz kategorije:
Zakaj moje spletne strani ni v Googlu

Zakaj moje spletne strani ni v Googlu?

6. marca 2023
Obstaja veliko razlogov, zakaj spletna stran ni dobro uvrščena v iskalniku. Vzrok je lahko pomanjkanje vsebine, slaba navigacija ali zastarela zasnova.
Vpis spletne strani v Google, Bing in Yahoo

Vpis spletne strani v Google, Bing in Yahoo

20. februarja 2023
Za vpis spletne strani v Google potrebujete le Google račun in URL vašega spletnega mesta. Prijava poteka v treh korakih in traja le nekaj minut.
Izdelava spletne strani za frizerja

Izdelava spletne strani za frizerja

5. februarja 2023
Preverite, kako hitro, enostavno in predvsem poceni ustvariti spletno stran frizerskega salona ter kakšno strukturo mora imeti spletna stran frizerja.
Na kaj paziti, ko naročite oblikovanje spletne strani

Na kaj paziti, ko naročite oblikovanje spletne strani

27. januarja 2023
Dobra stran mora spremeniti obiskovalce v kupce. Pojasnili vam bomo, na kaj morate biti pozorni, ko se dogovarjate za oblikovanje spletne strani.
Zakaj za izdelavo spletne strani uporabiti WordPress?

Zakaj za izdelavo spletne strani uporabiti WordPress?

13. oktobra 2022
Enajst razlogov, zakaj bi morali za svojo spletno stran uporabljati WordPress oz. zakaj je WordPress postal nepogrešljiv za 43% svetovnega spleta.

Drugi prispevki z oznako

Top homeapartmentmagic-wandenvelopebookusercartphone-handsetmap-markerlaptop-phonegiftdiamondearthmagnifierlayers