Tako kot vsaka programska oprema ima tudi WordPress občasno svoje muhe, ki zahtevajo strokovno pomoč. Zlasti upravljavci spletnih mest s sistemom za upravljanje vsebine (CMS), ki nimajo tehničnega znanja, se počutijo preobremenjene, ko prejmejo kopico sporočil o napakah. Najprej je treba razčistiti, od kod prihajajo napake, saj tudi najboljša WordPress podpora ne bo mogla pomagati, če ni znano, kje čevelj žuli. Ker gre za brezplačno programsko opremo, žal ni uradne skrbniške podpore za WordPress, na katero bi se lahko obrnili.
V našem članku smo izpostavili štiri pogoste primere, v katerih je treba poklicati za pomoč pri uporabi WordPressa. Med njimi so opisane najpogostejše napake, kot so okvarjen vtičnik, hekerski napad v WordPressa ali prazna stran.
V primeru, da vaš WordPress ne deluje kot običajno in namesto tega prikaže sporočilo o napaki ali le prazno stran, je za to lahko več razlogov. Pomembno je, da lahko težavo, če je le mogoče, vnaprej izolirate. Ni pomembno, ali želite poiskati strokovnjaka za WordPress pomoč, vprašati na forumu za WordPress podporo ali poskusiti rešiti težavo sami. Najprej poskusite odgovoriti na naslednja vprašanja:
Če želite težavo še bolj omejiti, priporočamo uporabo načina za odpravljanje napak v WP sistemu. Če pride do napak, WordPress zaradi načina odpravljanja napak izda (angleška) obvestila. Na podlagi teh tehničnih obvestil lahko lažje ocenite, kaj je v okvari. Tudi če dobite zunanjo pomoč, lahko takšna obvestila o napakah posredujete naprej in tako hitreje pridete do rešitve.
Debug-Mode lahko aktivirate z urejanjem strežniške datoteke wp-config.php. Do datoteke je najlažje dostopati preko (S)FTP in se nahaja v korenskem imeniku WordPressa ter jo lahko urejate z urejevalnikom besedila. Dodajte spodnjo vrstico in nato shranite wp-config.php na strežniku:
define( 'WP_DEBUG', true );
Namesto nalaganja spletnega mesta WordPress se prikaže napaka v zbirki podatkov. To pomeni, da je okvarjena sama zbirka podatkov ali da strežnik zbirke podatkov trenutno ni na voljo. Možno je tudi, da so podatki za dostop napačni, ker so bili napačno shranjeni v datoteki wp-config.php ali ker je bilo spremenjeno geslo strežnika zbirke podatkov. V najslabšem primeru je bila zbirka podatkov WordPress izbrisana in zato ni na voljo.
Dve najpogostejši obvestili WordPress te vrste sta:
Z vklopom WP-Debug boste dobili tudi druga sporočila, ki pojasnjujejo, od kod prihaja težava:
Če težave s podatkovno bazo ne morete rešiti sami, vam bodo z veseljem pomagali strokovnjaki za WordPress v naši agenciji Subtilne kreacije, kjer smo specializirani za WordPress podporo oz. pomoč.
WordPress je tesno prepleten s svojimi vtičniki. Ti lahko globoko posegajo v sistem ter razširjajo in spreminjajo vse vidike WordPressa. Če pa je aktivni vtičnik okvarjen, lahko ohromi celotno spletno mesto. V takem primeru se običajno prikaže nespecifično sporočilo o napaki "Na vašem spletnem mestu je prišlo do kritične napake", ki mu sledi povezava za pomoč do članka WordPress podpore - Odstranjevanje napak.
Včasih WP debug mode pomaga pri ugotavljanju, kateri vtičnik povzroča napako.
Vendar pa lahko ocenjevanje tehničnih sporočil o napakah za laike hitro postane prevelik zalogaj, zato vam priporočamo, da poiščete strokovno pomoč. Naša agencija specializirana za WordPress pomoč vam je vedno na voljo.
Zlasti nezakrite varnostne luknje zaradi neizvedenih posodobitev, pa tudi neveljaven vtičnik pogosto vodijo do vdora v WordPressa sisteme. Na prvem primeru se obstoječe vrzeli preprosto izkoristijo za prevzem WordPressa. V primeru neveljavnih vtičnikov lastnik spletnega mesta WordPress sam namesti dejansko plačljiv vtičnik iz dvomljivega vira, da bi se izognil plačilu. Ti vtičniki so bili spremenjeni tako, da licenčni ključ ni več potreben. Vendar v takšnih vtičnikih pogosto prežijo trojanski konji oz. virusi, ki omogočijo vdor v vaš WordPress sistem oz. v vaši spletno stran.
V obeh primerih se prevzeta spletna mesta običajno zlorabljajo za razširjanje nezakonitega oglaševanja, neželene pošte ali za prepovedane strategije izboljševanja pozicije v spletnih iskalnikih (Black Hat SEO) - kibernetski goljufi z vdorom v spletno mesto tako zaslužijo denar. Včasih se vdor pokaže tako, da se na vašem spletnem mestu nenadoma pojavi vsebina, ki je niste ustvarili - na primer oglaševanje drog ali pornografije. V drugih primerih je zlonamerna programska oprema za WordPress tako slabo napisana, da vaše spletno mesto ne deluje več in WordPress vrže sporočila o napakah. Tako se zlahka zgodi, da ene od številnih WordPressovih PHP skript po manipulaciji ni več mogoče izvesti.
Če domnevate, da je bilo vaše spletno mesto napadeno, morate v vsakem primeru takoj ukrepati. Obrnite se na našo agencijo in vprašajte za WordPress pomoč, da bo vaše spletno mesto spet hitro zaščiteno.
WordPressov Error 500 ali "notranja napaka strežnika" je sporočilo strežnika, v katerem deluje WordPress. To pomeni, da zahteve ni bilo mogoče pravilno obdelati, vendar brez nadaljnjih dnevniških datotek ne vsebuje nobenih napotkov o vzroku. V nekaterih brskalnikih, kot je Firefox, se namesto WordPressa prikaže le prazna stran, kar je lahko tudi Error 500. Če vidite WordPressovo notranjo napako strežnika ali popolnoma prazno stran, so lahko vzrok okvarjene ali pomanjkljive osnovne datoteke.
Preden začnete odpravljati težave, ustvarite ročno varnostno kopijo WordPressa - le tako lahko zagotovite trenutno stanje, tudi če v tistem trenutku ne deluje. Nato lahko začnete odpravljati težave in obnavljati sistem. Če težave ni mogoče omejiti na eno samo okvarjeno datoteko, je pogosto edina možnost popolna obnova vseh osrednjih WordPress datotek.
Obnovitev lahko opravite iz starejše varnostne kopije ali s prenosom trenutne različice WordPressa. V primeru dvoma priporočamo, da pokličete strokovnjaka za WordPress pomoč - z veseljem vam bomo pomagali obnoviti spletno mesto.