Če prvič najamete agencijo za oblikovanje spletnih strani ali spletnega oblikovalca, se boste soočili s številnimi vprašanji. Pojasnili vam bomo, na kaj morate biti pozorni, ko se dogovarjate za oblikovanje spletne strani.
Ko najamete spletnega oblikovalca, morate biti pozorni na veliko stvari. Spletni dizajn mora biti prilagojen ciljni skupini, da bi čim več obiskovalcev pretvorili v stranke. Poleg tega vsaka spletna stran potrebuje trdno tehnično podlago, kot je kratek čas nalaganja in brezhibno delovanje.
Poleg teh dveh dejavnikov je treba že na začetku upoštevati tudi optimizacijo za iskalnike, da bodo iskalniki, kot je Google, spletno stran uvrstili čim višje in da jo bo našlo čim več potencialnih strank.
Če nameravate naročiti oblikovanje spletne strani za svoje podjetje, morate najprej pripraviti natančen seznam zahtev. Jasneje kot boste spletnemu oblikovalcu sporočili, kaj imate v mislih, boljša in natančnejša bo komunikacija.
Natančna opredelitev zahtev za vašo novo spletno stran je zelo pomembna. Če imate le nejasno predstavo o tem, kaj pričakujete, obstaja velika verjetnost, da boste razočarani, saj se vaša predstava dobre strani lahko povsem razlikuje od predstave oblikovalca. Velikokrat se zgodi, da stranka pusti oblikovalcu proste roke, ko pa dobi končni izdelek, zna povsem natančno opredeliti, kaj vse ji ni všeč. Ko bi lahko bila tako specifična v štartu, bi se izognili marsikateri nevšečnosti.
Hkrati kot naročnik ne rabite opredeliti prav vsega, a morate imeti jasno izraženo, kaj želite, da spletna stran doseže. Različni nameni zahtevajo različne pristope pri oblikovanju spletne strani in pomembno je, da oblikovalec ve, kakšna bo vloga spletne strani.
Dober oblikovalec spletnih strani lahko na podlagi ciljne skupine in ciljev ustvari optimalen koncept.
V nadaljevanju navajamo najpomembnejše točke, na katere morate biti pozorni, če se odločite za oblikovanje nove spletne strani:
Sodobna spletna stran mora biti odzivna. To pomeni, da spreminja svoj videz na različnih velikostih zaslonov, tako da jo lahko obiskovalci vedno uporabljajo optimalno, ne glede na to, s katere naprave dostopajo do vaše strani.
Za osebo, ki do spletne strani dostopa z mobilne naprave, kot je pametni telefon, je pomembno, da je vsebina zelo jasna in dobro strukturirana. Lažje ko obiskovalcu omogočite, da doseže cilj svojega iskanja, večja je verjetnost, da se bo pretvoril v stranko.
Spletne strani, ki niso odzivne, Google običajno uvršča nižje kot odzivne spletne strani. Zato je tudi za prikaz visoko v iskalniku smiselno imeti odzivno spletno stran.
Podstrani, optimizirane za določene ključne besede, pomagajo povečati vidnost v iskalnikih. Ker imajo iskalniki, kot je Google, raje strokovnjake, je priporočljivo ustvariti nekaj informativnih podstrani okoli glavne teme.
Ko gre za SEO (optimizacijo za iskalnike), ne smemo zanemariti tudi tehničnega SEO. Poleg dobre vsebine, odzivne strani in pravilne izvorne kode je za dobro uvrstitev bistven hiter čas nalaganja. Domačo stran, ki je počasna, bo obiskalo manj obiskovalcev, saj jih bo veliko odskočilo že med nalaganjem spletne strani, če bo trajalo predolgo.
Prav tako je za hitrejše nalaganje spletnih strani, do katerih se dostopa z mobilnimi napravami, in manjšo porabo podatkov pomembno, da je vsebina optimizirana tako, da je čim manjša, a še vedno vizualno ustrezna.
Uporabniku prijazno spletno oblikovanje pomeni, da se lahko tudi obiskovalci, ki spletne strani še nikoli niso videli, na njej takoj znajdejo. To najlažje dosežete tako, da se držite uveljavljenih standardov. Navigacija, ki je na voljo v zgornjem delu spletnega mesta, pomaga pri lažji orientaciji po različnih podstraneh.
Jasno razporejene strani, na katere je obiskovalčevo oko usmerjeno posebej, povečujejo verjetnost, da bo obiskovalec zadovoljen in bo zaradi njihove preglednosti morda kupil izdelek ali naročil storitev.
Namen politike zasebnosti je, da obiskovalcu natančno pokaže, v katerih vidikih spletnega mesta so shranjeni kateri podatki in kako se z njimi ravna. Prav tako mora spletna stran vsebovati informacije o lastniku spletnega mesta in odgovornih osebah.
Pri oblikovanju spletne strani je treba že od samega začetka poskrbeti za tehnično čisto kodo. Čista izvorna koda je kakovostna lastnost dobrih spletnih strani, zaradi nje pa lahko obiskovalci tudi bolje uporabljajo spletno mesto, saj se pojavlja manj napak.
Glede na panogo je smiselno, da se družabni mediji vključijo v marketinško kombinacijo. Če so ustrezno upravljani, lahko imajo zelo velik vpliv na uspeh podjetja na spletu, zlasti v vizualnih panogah. Eden od najpomembnejših nasvetov v tem kontekstu je, da se osredotočite na to, kje je aktivno ciljno občinstvo. Za nekatera podjetja je bolj primeren Facebook, za druge Instagram, medtem ko se bodo tretja najbolje tržila na LinkedInu.
Če večina potencialnih strank storitev najverjetneje išče prek Googla, morata biti optimizacija za iskalnike na prvem mestu. Če se želite uveljaviti v zelo vizualni panogi, so Instagram, TikTok in Facebook smiselni za povečanje prepoznavnosti podjetja in lastnih izdelkov.
Verjetno ste že kje zasledili kratico CMS. To je kratica za sistem za upravljanje vsebin (content management system). Sistem za upravljanje vsebin je na neki način gradbeni komplet, ki močno poenostavi izdelavo in vzdrževanje spletnega mesta.
Eden najbolj znanih sistemov za upravljanje vsebine je WordPress. Spletni oblikovalec, ki dela s sistemom WordPress, svojim strankam na zahtevo z veseljem ponudi kratko usposabljanje, na katerem jih seznani z osnovami sistema za upravljanje vsebin. To nato omogoča, da lahko sami enostavno spreminjate besedilo in slike, saj vam tako ni treba poklicati strokovnjaka in plačati vsakič, ko gre le za spreminjanje malenkosti.
Tekoča komunikacija med spletnim oblikovalcem in vami je zelo pomembna. Če opazite, da se roki ne upoštevajo in da so rezultati pri vmesnih ciljih slabi, je treba razmisliti o drugih agencijah za nadaljnje delo.
Če se uporablja CMS sistem, kot je WordPress, je pomembno, da se pozanimate, ali lahko sami pridobite dostop in kratka navodila. Možnost, da lahko sami upravljate z vsebino, je zelo koristna oz. varčna.
Resen ponudnik ne more zagotoviti dobrega spletnega oblikovanja v enem dnevu. Na začetku postopka izdelave spletnih strani je najprej treba opraviti analizo ciljne skupine in konkurence. Ta pomaga ugotoviti, kaj si vaše stranke želijo in kje so še vrzeli.
Odvisno od proračuna konkurence se je v nekaterih panogah morda težko uveljaviti. Ponudnika, ki ne more utemeljeno navesti, koliko truda je potrebnega za uspešen začetek projekta na internetu, ne smete izbrati.
Zdaj poznate najpomembnejše vidike, če želite najeti spletnega oblikovalca oz. agencijo za oblikovanje spletnih strani. Z našimi nasveti imate več možnosti, da boste imeli ustrezno oblikovano spletno stran, katere vsebina je optimizirana tako, da boste imeli več obiskovalcev na svoji spletni strani in da boste čim več teh obiskovalcev na koncu spremenili v stranke.