S CSS lahko oblikujete spletna mesta po svojih zamislih. Vendar ima CSS svoje omejitve. Številni spletni oblikovalci si želijo udobnejšega načina dela pri oblikovanju spletnih strani. Tu pridejo na vrsto CSS predprocesorji. S pomočjo razširjenega slogovnega jezika, ki je bolj ali manj razširitev osnovnega CSS jezika, si lahko močno poenostavite delo pri oblikovanju. Najbolj znan med temi razširjenimi jeziki je SASS.

Kaj je SASS?

Da bi razumeli, kaj je SASS jezik in zakaj ga sploh potrebujete, morate razumeti namen CSS-a. Spletne strani temeljijo na označevalnem HTML jeziku. Če želite oblikovati v HTML jeziku, morate vsebino neposredno povezati z oblikovanjem na vsaki strani. Preprosto povedano, HTML ni namenjen oblikovanju in je zato na tem področju zelo omejen. CSS določa predstavitev HTML strani. CSS leži na vrhu HTML kode kot predloga in določa obliko vsakega elementa na strani: pisava, barva besedila, ozadje itd. Spletni oblikovalci uporabljajo CSS za opredelitev vseh elementov oblikovanja.

Če želite na primer nastaviti vse naslove v velikosti 22 pik v Calibri pisavi, to določite v CSS-u, ki podaja navodila za videz spletne strani. Ta pravila so običajno v ločeni datoteki, na katero se sklicujejo vse HTML strani.

Toda CSS ima svoje omejitve, ki postanejo jasne zlasti takrat, ko se z jezikom ukvarjate že več let. Prednost CSS-a je hkrati ena od njegovih slabosti. Jezik je zelo preprost. SASS naredi vse skupaj nekoliko bolj zapleteno in močno poenostavi delo pri oblikovanju zasnove.

Vsi sodobni brskalniki lahko brez težav prikazujejo CSS, vendar to ne velja za SASS (ki se uporablja že več kot 10 let) ali druge napredne jezike za oblikovanje slogov. Zato se SASS obravnava kot predprocesor. Koda v SASS dokumentu se najprej pretvori v CSS, nato pa sistem zagotovi izvorno kodo in s tem spletno mesto.

Zakaj je potreben SASS?

Najprej se zdi, da SASS ni potreben. Navsezadnje je bilo mogoče s CSS v zadnjih desetletjih razviti odlične strani z vidika oblikovanja. Tudi če želite od zdaj naprej delati s SASS sistemom SASS, se ne morete izogniti CSS-u, ki bo tudi v prihodnje osnova za predstavitev. SASS in drugi jeziki so le CSS ogrodje.

Vendar pa imate s SASS na voljo nekatere možnosti, ki jih CSS sam po sebi ne ponuja:

Za SASS že obstaja nekaj uporabnih ogrodij ali knjižnic. Compass ali Bourbon opravita veliko dela z oblikovanjem spletnega mesta.

SASS je licenciran z MIT licenco in je zato odprtokoden. Vendar pa zdaj obstajajo tudi druge izvedbe jezika, ki so pod lastniškimi licencami, vendar jih je včasih lažje uporabljati.

Od SASS do CSS

Če želite zagotoviti, da bo ustvarjena SASS koda imela želeni učinek, jo morate najprej pretvoriti v navadno CSS kodo. Sestavljanje poteka preprosto z ukazom v ukazni vrstici:

sass primer.sass:primer.css

Ta ukaz združi izvorno kodo iz datoteke primer.sass, ki ste jo ustvarili, v novo CSS datoteko. Pri tem se SASS sintaksa samodejno prilagodi CSS pravilom. Na primer, rešene so dednosti in prilagojena je sintaksa.

Delo na spletni strani je le redko zares končano, zato lahko zasnovo redno spreminjate. Zato vam SASS omogoča spremljanje map ali datotek s parametrom --watch. Če jih spremenite, se sistem samodejno ponovno sestavi.

SCSS in SASS: kakšne so razlike?

Ne obstaja samo ena sintaksa, v kateri lahko uporabljate SASS, temveč dve: na eni strani imate izvirno obliko, ki se pogosto imenuje "sintaksa z vrezanimi črkami" ali preprosto "SASS". Poleg tega obstaja novejša različica, ki je bolj usmerjena v specifikacije CSS in se zato imenuje Sassy CSS (SCSS) - tj. CSS v slogu SASS. Z različico 3 SASS programa je bil SCSS uveljavljen kot uradna sintaksa. Največja razlika je v uporabi oklepajev in podpičij.

Izvirna sintaksa SASS deluje z alinejami in prelomi vrstic, kar je postopek po vzoru YAML. Za dokončanje vrstice je dovolj, da naredite prelom vrstice, tj. pritisnete tipko Enter. Odmiki delujejo preprosto prek tabulatorja. Tako se s spreminjanjem položaja v pisavi oblikujejo skupine - tako imenovani deklaracijski bloki. To ni mogoče s samim CSS-om. Pri tem je treba uporabiti oglate oklepaje za razvrščanje v skupine in podpičja za navodila o lastnostih.

In tukaj nastopi dilema: nekateri uporabniki prisegajo na preprosto uporabo izvirnega SASS-a, kjer vam ni treba paziti na pravilne nastavitve oklepajev pri premikanju izsekov izvorne kode in ki na splošno ustvarja preglednejšo kodo. Na splošno "sintaksa z alinejami" zahteva manj znakov in vrstic. Po drugi strani pa zagovorniki SCSS z veseljem sprejmejo dodaten napor, saj je bolj podoben tistemu, kar je že znano iz CSS-a.

SCSS je nadmnožica CSS, kar zagotavlja, da CSS koda v osnovi deluje tudi v SCSS, ne pa tudi obratno. Kljub temu so SASS funkcije še vedno v celoti vključene. Tako lahko lažje delate z obema jezikoma hkrati. Poleg tega je za ljudi, ki že delajo s CSS in so se navadili na sintakso, prehod veliko lažji. Čeprav SASS podpira obe sintaksi, se morate odločiti za vsak projekt posebej: Da bi lahko razlikovali med različnimi oblikami, datotekam dodelite končnico .sass ali .scss.

Prednosti in slabosti sistema SASS

SASS ima nekaj prednosti, vendar ne prepriča vseh. Prednosti so očitne: jezik predprocesorja daje uporabniku več možnosti pri ustvarjanju kode. Številni spletni oblikovalci na primer cenijo funkcijo shranjevanja barv v spremenljivkah, namesto da bi morali vedno navajati vrednost barve v šestnajstiškem številu. Mešanice, spremenljivke, dedovanje in gnezdenje omogočajo veliko lažje upoštevanje načela "ne ponavljaj se" kot v tradicionalnem CSS-u. Ta teorija zagovarja izogibanje ponovitvam v kodi in s tem preglednejšo izvorno kodo. Poleg tega se s tem močno zmanjša napor, ki je potreben za spremembe. Namesto da bi spremembe izvajali na več mestih, jih je treba izvesti le centralno na enem mestu.

Pomanjkljivosti SASS-a načeloma veljajo za vsak predprocesor in so povezane z dejstvom, da je treba ustvarjeno kodo najprej skompilirati. S tem se postopek razvoja še dodatno podaljša. Zaradi tega je postopek nekoliko bolj naporen. Namesto da bi lahko prilagoditve izvedli neposredno v CSS datoteki in učinke takoj videli na spletnem mestu, je treba spremembe zasnove najprej prevesti v CSS. Pri tem se lahko prikradejo napake in odpravljanje napak je težje.

Poleg tega se morate pred uporabo SASS-a,  tako kot pri vsaki tehnologiji, ki je ne poznate - potruditi pri učenju novega jezika. Poleg jezika CSS, ki ga morate vsekakor poznati, morate obvladati še en jezik.

PrednostiSlabosti
Več možnostiKodo je treba skompilirati
Jasnejša kodaTežje odpravljanje napak
Obsežni okviriVečji učni napor
Delo z mešanicami in spremenljivkami 

SASS proti LESS

Poleg SASS-a se je v krogih razvijalcev uveljavil tudi LESS. Ta jezik slogov je bolj usmerjen v CSS in je zato bolj podoben SCSS sintaksi. Predprocesorja imata nekatere skupne lastnosti: tako SASS kot LESS na primer uporabljata mešanice in spremenljivke. Razlika je v tem, da SASS temelji na jeziku Ruby, LESS pa uporablja JavaScript. Vendar tudi to ne pomeni, da ima eden od obeh predprocesorjev prednost pred drugim.

Resnične razlike so v logičnih funkcijah: LESS uporabnikom omogoča, da mešanice aktivirajo le v določenih primerih. To je koristna funkcija, vendar s tem izčrpa možnosti uporabe logičnih povezav v programu. Po drugi strani pa SASS ponuja zanke in razlikovanje med velikostmi, kot jih poznamo iz programskih jezikov.

Pri SASS se lahko uporabniki svobodno odločijo, ali bodo raje uporabljali "sintakso z alinejami" ali SCSS. Tako se lahko vsak razvijalec sam odloči, ali se želi oddaljiti od CSS pravil ali raje ostati blizu izvirniku. V primeru LESS-a te možnosti ni. Pri tem morajo uporabniki upoštevati znana pravila. Zato je koda v jeziku LESS samodejno tudi nadmnožica CSS-a. Vsako izvorno besedilo, oblikovano v CSS-u, deluje tudi v LESS-u, tako kot SCSS.

SASS je veliko bolj priljubljen med spletnimi oblikovalci. Vendar je to lahko tudi posledica dejstva, da je SASS nekoliko starejši. LESS je sprva še vedno podpiralo cenjeno ogrodje Bootstrap, ki se je opiralo na mlajši predprocesor. Z različico 4 pa je projekt uradno prešel na SASS, kar naj bi povečalo priljubljenost sintaktično čudovitih slogovnih listov.

Kaj je spletno gostovanje?

Brez spletnega gostovanja ne bi delovala nobena spletna stran. Tudi naše  spletno mesto je tudi na posebnem strežniku, tako da lahko do njega zdaj udobno dostopate s svoje lokacije. Toda kaj točno je spletno gostovanje?

Spletno gostovanje je zagotavljanje spletnih strani in podatkov na računalniku (imenovanem tudi strežnik), ki je dostopen prek interneta. Ta strežnik je vklopljen in aktiven 24 ur na dan, tako da lahko kadar koli prenesete in si ogledate spletno mesto s tega strežnika. Ta postopek samodejno izvede vaš spletni brskalnik.

Če želite, da je vaše spletno mesto dostopno na internetu, lahko svoj računalnik načeloma spremenite v strežnik. Vendar bi to imelo nekaj pomanjkljivosti:

Kot lahko vidite, samostojno gostovanje ni dobra ideja. Zato obstajajo profesionalni ponudniki storitev, ki za vas prevzamejo in upravljajo spletno gostovanje.

Ponudniki spletnega gostovanja

Če bi vprašali 25 oglaševalskih agencij in samostojnih podjetnikov, kateri ponudnik spletnega gostovanja bi bil najboljši, bi verjetno dobili tudi 25 različnih odgovorov. Zaradi velikega števila ponudnikov in včasih zelo različno strukturiranih paketov gostovanja splošna izbira "najboljšega paketa spletnega gostovanja" ni mogoča.

Zato bomo navedli le nekaj najbolj znanih ponudnikov spletnega gostovanja v Sloveniji in vam priporočili, da pakete primerjate s svojimi zahtevami. Na kaj morate biti posebej pozorni pri izbiri ponudnika spletnega gostovanja, bo razloženo v naslednjem poglavju.

Slovenski ponudniki spletnega gostovanja, katere priporočamo:

* Povezave, označene z zvezdico (*), so partnerske povezave. Če prek teh povezav rezervirate paket spletnega gostovanja, prejmemo provizijo. S tem podpirate našo agencijo in naše delo.

Izbira pravega paketa gostovanja

Kot smo že omenili, ni le veliko ponudnikov gostovanja (teoretično lahko spletno gostovanje prodaja vsak upravljavec strežnika), temveč ima vsak ponudnik tudi svoje edinstvene pakete gostovanja.

Kako izbrati pravi paket gostovanja?

Pri izbiri ustreznega paketa gostovanja so seveda odločilne vaše zahteve. Načeloma morate pri izbiri ustreznega paketa spletnega gostovanja poskušati najti najcenejši paket, ki izpolnjuje (in ne le obljublja) vse vaše zahteve.

Seveda je to na začetku lažje reči kot storiti. Na primer: Na splošno je zelo priporočljivo, da za gostovanje svoje spletne strani izberete ponudnika, ki uporablja gostovanje SSD. SSD je vrsta trdega diska, ki je bolj podoben ključku USB (bliskovnemu pomnilniku) kot običajnemu trdemu disku. Ne skrbite: tu ne bomo podrobneje opisovali podrobnosti.

Prav tako je velika prednost Litespeed strežnik, ki je precej hitrejši od klasičnega strežnika.

Litespeed spletno gostovanje

Po našem mnenju je smiselno izbrati gostovanje na Litespeed strežniku, saj so hitrosti prenosa pri takšnem strežniku boljše, kar lahko pozitivno vpliva na zmogljivost vašega spletnega mesta. Ker je zmogljivost spletnega mesta pomembna tudi za uvrstitev v Googlu, si morate vsekakor prizadevati, da bi bil čas nalaganja čim krajši.

Pomnilnik / Omejitev pomnilnika PHP

Zelo pomemben dejavnik gostovanja (zlasti za WordPress  gostovanje) je razpoložljivi RAM. Majhni paketi gostovanja imajo običajno 64-512 MB RAM-a. Za spletno mesto WordPress je to v večini primerov premalo.

Za uporabo večine sistemov za upravljanje vsebine morate imeti na splošno vsaj 1 GB RAM pomnilnika.

Zakaj je RAM tako pomemben pri spletnem gostovanju?

Če želite v strežniku uporabljati spletne aplikacije, ki temeljijo na PHP (kot je WordPress), boste potrebovali dovolj RAM pomnilnika (pogosto imenovanega PHP pomnilnik). Ko naložite sliko v medijsko knjižnico WordPressa, se v ozadju stisne, razreže in shrani v več oblikah. Ta proces potrebuje pomnilnik za delovanje v ozadju. Enako velja za številne CMS vtičnike: vsak vtičnik si rezervira nekaj RAM pomnilnika, da lahko deluje optimalno.

Kaj se zgodi, če v paketu gostovanja ni dovolj pomnilnika?

Če delovni pomnilnik ne zadošča, se procesi prekinejo/ne izvedejo. V zgornjem primeru to pomeni, da WordPress ne more stisniti/obrezati slik.

Še slabše je, če res pomembni moduli, kot je modul za varnostno kopiranje, nimajo več na voljo dovolj pomnilnika RAM. V najslabšem primeru se varnostne kopije sploh ne ustvarijo, tako da v nujnih primerih nimate varnostne kopije.

Velikost spletnega prostora

To je očiten dejavnik, ki pa bi ga radi podrobneje pojasnili: Velikost shrambe vašega paketa spletnega gostovanja. Načeloma je to seveda logično: če na strežniku nimate dovolj prostora za svoje spletno mesto ter z njim povezana besedila, slike in videoposnetke, vaše spletno mesto ne more delovati.

Čeprav je načelo prostora za shranjevanje znano večini ljudi, se pogosto zgodi, da se izberejo premajhni paketi spletnega gostovanja. Bodisi zato, ker želijo prihraniti stroške, bodisi zato, ker podcenjujejo velikost svoje spletne strani.

Ko rezervirate paket spletnega gostovanja, morate natančno ugotoviti, koliko pomnilnika je na voljo. Imate na voljo 10 GB spletnega prostora? Ali 20 GB? Ali je morda celo 200 GB? Tudi v tem primeru izberite skladišče, ki izpolnjuje vaše zahteve po najnižji možni ceni.

Paket spletnega gostovanja z 200 GB spletnega prostora SSD potrebuje le malo spletnih strani. Dejanska namestitev sistema CMS, na primer WordPressa, je v povprečju velika le 50-150 MB. Na velikost bistveno vpliva le vaša lastna vsebina. Če torej vodite blog in v zadnjih štirih letih vsak dan naložite novo objavo s slikami visoke ločljivosti, verjetno potrebujete precej več spletnega prostora kot povprečna spletna stran podjetja.

Brezplačni certifikati SSL

Številni ponudniki gostovanja še vedno prodajajo potrdila SSL po mesečnih cenah. Vendar se naša oglaševalska agencija skoraj v vseh primerih zanaša na brezplačne SSL certifikate Let's Encrypt. Ponudniki gostovanja, kot je na primer Hitrost, vam jih ponujajo neomejeno število. Če torej lahko izbirate med ponudniki gostovanja, ki vam želijo prodati potrdila SSL, in ponudniki gostovanja, pri katerih jih dobite brezplačno - koga izbrati? Ker se paketi večine ponudnikov gostovanja redno spreminjajo, bi bilo na žalost preveč dela, da bi sestavili in redno vzdrževali seznam najboljših ponudnikov gostovanja za vas. Če v Googlu poiščete "primerjava ponudnikov gostovanja", boste našli veliko pregledov in primerjav, ki vam bodo pomagali izbrati pravega ponudnika.

Kaj je spletna stran?

Spletna stran je dokument na svetovnem spletu (www), do katerega je mogoče dostopati prek URL naslova. Izraz je sestavljen iz besed web in site ter je delni prevod angleške besede web page. Spletna stran je običajno napisana v označevalnem jeziku HTML, zato jo imenujemo tudi HTML stran.

Razlika med spletno stranjo in spletnim mestom

V slovenščini razlikovanje med spletnim mestom in spletno stranjo pogosto povzroča zmedo, saj sta si besedi zelo podobni. Vendar pa izraza pomenita nekaj drugega glede vsebine: HTML stran ali spletna stran je običajno zgolj ena stran na svetovnem spletu. Spletno mesto pa je zbirka spletnih strani, ki se držijo skupaj in tako tvorijo celotno spletno mesto.

Koncept je zasnovan na knjigi in njenih straneh - zbirka strani skupaj z naslovnico tvori knjigo, tako kot (spletne) strani skupaj z drugo tehnologijo tvorijo spletno mesto.

Razlika: spletna stran in spletno mesto
Razlika: spletna stran in spletno mesto

Domača stran ali začetna stran kot posebna oblika spletne strani

V pogovornem jeziku veliko ljudi govori o domači strani in pri tem običajno misli na spletno stran. Vendar je domača ali začetna stran dejansko le prva spletna stran, ki se prikaže, ko v brskalniku prikličete naslov. Če na primer vnesete www.subtilnekreacije.si, se najprej prikaže domača stran subtilnekreacije.si.

Z domače strani lahko dostopate do drugih spletnih strani, ki so del spletnega mesta, na primer prek glavnega menija. Te podrejene spletne strani se zato pogosto imenujejo podstrani. Globina razvejanosti spletnega mesta ni določena. Iz začetne strani se lahko prek povezav odcepi poljubno število podravni.

Zgodovina spletne strani

Ko je Tim Berners-Lee v začetku 90. let prejšnjega stoletja izumil svetovni splet, je bila avgusta 1991 na spletu objavljena tudi prva spletna stran. To je bila čista stran HTML brez medijev ali drugih elementov. Vsebovala je le besedilo in nekaj hiperpovezav, ki so kazale na nadaljnjo vsebino.

Prva spletna stran na svetu
Prva spletna stran na svetu

Prvotno spletno mesto je bilo arhivirano v različici iz leta 1992 in si ga lahko ogledate še danes.

Struktura spletne strani

Vse spletne strani so tako ali drugače ustvarjene kot dokumenti HTML in se iz strežnika prenesejo v brskalnik. To pomeni, da se ne glede na to, ali je ustvarjena statično ali dinamično, na koncu vedno uporabi ista struktura.

V skladu s specifikacijo mora biti dokument HTML sestavljen iz doctype, <head> in <body>, ki sta obdana z oznakami <html>. Drevesna struktura HTML je tu že očitna - to pomeni, da imajo elementi podelemente in se vedno bolj razvejejo.

Več koristnih informacij o strukturi HTML dokumentov najdete v uvodnem tečaju W3-Schools.

Razlike med dinamičnimi in statičnimi spletnimi stranmi

Danes je spletna stran še vedno ustvarjena v jeziku Hypertext Markup Language ali krajše HTML. Vendar se je od začetkov spleta marsikaj spremenilo. Po eni strani je HTML doživel več razvojnih skokov, po drugi strani pa so postali bolj priljubljeni sistemi za upravljanje vsebine (CMS).

Slednji omogočajo, da strežnik strani HTML dinamično ustvari le, ko se stran prikliče. Brskalnik, ki na koncu prikaže dokument, tega ne opazi, saj prejme spletno stran v skladu s HTML specifikacijo. Vendar na strežniku ni datotek HTML, temveč le gradniki.

To je v nasprotju s statičnim ustvarjanjem dokumentov HTML. Vsaka spletna stran je ustvarjena ročno in ponavljajoče se elemente, kot sta navigacija ali noga, je treba vedno znova kopirati. Glavna pomanjkljivost tega je, da je treba vsako statično HTML datoteko spremeniti, če so potrebne spremembe, na primer navigacije. Zato so CMS sistemi, kot je WordPress ipd., danes uveljavljeni za vsako večjo spletno stran.

Večina upravljavcev spletnih strani ve, kaj je SEO. Z optimizacijo za iskalnike (SEO) poskušajo doseči prva mesta v organskih rezultatih iskalnikov. Če to ne uspe, je priporočljivo poiskati in odpraviti SEO napake na spletni strani. Za ta podvig pa je nujna SEO analiza, ki vključuje prava orodja, izkušnje in veliko časa.

Kaj je SEO analiza?

SEO analiza je pregled spletnega mesta glede skladnosti z običajnimi SEO smernicami. To pomaga iskalnikom, da ga bolje indeksirajo. To pomaga tudi vaši spletni strani. Če opazite, da je na vaši spletni strani premalo obiskovalcev, vsekakor analizirajte stran oz. jo dajte analizirati.

Iskalnik, kot je Google, ne prepozna samodejno, katera spletna mesta so na voljo za določene teme, projekte ali ponudbe. Za to potrebuje podporo s pomočjo on-page SEO strukture v obliki ključnih besed, dobre tehnične strukture strani in off-page SEO, na primer s povratnimi povezavami.

Naloga optimizacije za iskalnike je torej ustvariti te strukture in oblike. SEO analiza pa pokaže, v kolikšni meri je bilo to doseženo. Le tako lahko v celoti izkoristite potencial svojega spletnega mesta. Z analizo se prepoznajo šibke točke in pomanjkljivosti ter odkrijejo točke, kjer so možne izboljšave.

Prednosti SEO analize

Zahtevajte brezplačno SEO analizo

Teoretično lahko svoje spletno mesto analizirate tudi sami s pomočjo spodaj naštetih orodij. Vendar je tak podvig dolgotrajen in zahteva določeno strokovno znanje. Povprašajte nas po brezplačni SEO analizi. Lahko vam posredujemo predloge za izboljšave in po želji tudi pomagamo pri izvedbi.

Kateri SEO dejavniki se preverjajo?

Kot smo že omenili, se SEO deli na on-page in off-page področje. Za obe področji so ustrezna merila obravnavana ločeno.

On-page SEO oz. ukrepi na spletni strani

Vsebina

Najpomembnejši del on-page SEO je vsebina na spletnem mestu. To vsebino lahko seveda obogatite s priložnostnimi ključnimi besedami (glejte spodaj), vendar je pomembna tudi vsebina kot celota. Ker Google kot dejavnik razvrščanja upošteva čas, ki ga porabite na spletni strani, je pomembno, da je vsebina ne le dolga, temveč tudi dovolj privlačna, da jo lahko obiskovalec prebere od začetka do konca. To je mogoče doseči z ustreznostjo teme, spletu prijaznim slogom pisanja (zelo jedrnatim) in starim dobrim znanjem pisnega jezika.

Del tega sta tudi pravopisna in slovnična pravilnost, sicer lahko bralce odvrneta od branja. Ustreznost teme in upoštevanje trenutnih trendov ter slog pisanja so absolutno podcenjeni. Številni upravljavci spletnih strani danes zahtevajo veliko besedila, toda kdo še vedno bere tako dolga besedila? Vsak, ki ima spletno mesto z vsebino, bi moral pogledati, koliko strani z enako tematiko je že na voljo v spletu.

Naš nasvet bi bil: pišite ustvarjalno, drzno in nenavadno!

Vsebina seveda vključuje tudi slike in videoposnetke. Pri tem velja naslednje: četudi agencije za videoposnetke milijonkrat zatrjujejo, da so videoposnetki novi in ultra priljubljen trend, je še vedno zelo veliko ljudi, ki raje nekaj preberejo, saj je to preprosto hitrejše.

Ključne besede

Ljudje iščejo po internetu z določenimi ključnimi besedami. Zato le-te sodijo v naslove in besedila. Vendar bi lahko mit o natrpanosti ključnih besed in kazni za preveliko gostoto ključnih besed počasi postal mit. Nihče ne ve, katere kombinacije, gostote ključne besede Googlovi algoritmi nagrajujejo ali kaznujejo.

Struktura strani

Stran potrebuje notranje povezave in zemljevid spletnih strani, mora se hitro nalagati, biti odzivno oblikovana (optimizirana tudi za mobilne naprave) in po možnosti imeti drobtinice (informacije o navigacijski poti).

Označevanje večpredstavnostne vsebine

Videoposnetki in fotografije so v osnovi dragoceni kot vsebina, vendar potrebujejo imena datotek, ki jih bodo pajki lažje indeksirali.

Videoposnetki so načeloma koristni za optimizacijo za iskalnike, če si jih nekdo ogleda v celoti, saj podaljšajo čas zadrževanja, kar je dejavnik razvrščanja.

Meta oznake

Ali so še vedno pomembne? Okoli leta 2015 so bile razglašene za mrtve, vendar jih zdaj številni spletni skrbniki spet uporabljajo.

Ker ne poznamo Googlovih algoritmov, se moramo mirno zanašati na oznake, opis in bogate sličice. Ne morejo škodovati, lahko pa veliko koristijo.

Notranje povezovanje

Za SEO niso pomembne le povratne povezave (glejte spodaj pod Off-page SEO), ampak tudi notranje povezave na strani. Med drugim je pomembno, ali imate atribute dofollow ali nofollow.

To ima vlogo pri indeksiranju morebitne podvojene vsebine na strani in ne, tega ne bomo podrobno razlagali. Tukaj lahko pademo v zajčjo luknjo. Zaradi takšnih podrobnosti vam lahko ponudimo strokovno SEO analizo.

Off-page SEO oz. ukrepi zunaj spletne strani

Na kratko: off-page se nanaša na strani, s katerih vaša spletna stran prejema povratne povezave. Te lahko organizirate (med drugim prek novinarskih portalov). Vendar bodite previdni pri nakupu povratnih povezav.

Orodja za SEO analizo

Če želite SEO analizo opraviti sami, preizkusite nekatera od teh orodij:

Želite brezplačno SEO analizo? Obrnite se na nas in z veseljem vam bomo pomagali.

Kaj je spletno trženje?

Izraz spletno trženje zajema vse trženjske ukrepe na spletu. Zato govorimo tudi o spletnem trženju ali pogovorno "internetnem trženju". Cilj je običajno povečati prodajo, prepoznavnost blagovne znamke ali doseg.

Spletno trženje ima številne poddiscipline, ki se med seboj dopolnjujejo ali pa se uporabljajo v kombinaciji. Med drugim vključuje naslednja področja:

Za merjenje uspešnosti posameznih trženjskih ukrepov obstajajo različne vrste pokazateljev, ki se pogosto imenujejo ključni kazalniki uspešnosti (KPI). Kateri kazalnik je dejansko pomemben je vedno odvisno od zastavljenih ciljev.

Pregled ključnih kazalnikov uspešnosti za spletno trženje

Spletna stran

Za mnoga podjetja je njihova spletna stran osnova za izvajanje spletnega trženja. Ker se številna področja spletnega trženja opirajo na povezave, lahko promovirate podjetje kot tako ali pa se odločite za promocijo prav določenega izdelka ali storitve. Za to so idealne tako imenovane pristajalne strani (landing page), ki sprejemajo obiskovalce kot posebne podstrani - npr. iz ustreznega oglasa.

Trženje v iskalnikih

Splošni izraz trženje v iskalnikih (SEM – search engine marketing) označuje vse poddiscipline, katerih cilj je doseči dobro uvrstitev v iskalnikih. To vključuje ukrepe za izboljšanje uvrstitve v organskem iskanju (neplačani rezultati iskanja). Pri klasični optimizaciji za iskalnike (SEO – search engine optimisation) razlikujemo med ukrepi na strani (On-page SEO) in zunaj nje (Off-page SEO).

Druga disciplina trženja na iskalnikih je oglaševanje na iskalnikih (SEA – Search engine advertising). To so plačljivi oglasi, ki so običajno prikazani nad neplačanimi rezultati iskanja.

Trženje vsebin

Trženje vsebin je v zadnjih desetih letih postalo vse pomembnejše. Gre za umeščanje visokokakovostne vsebine na druge platforme ali v druge medije. To so lahko besedila, slike ali videoposnetki. Cilj je izboljšati prepoznavnost blagovne znamke ali povečati prepoznavnost lastnega izdelka.

Za razliko od organskega oglaševanja ali oglasov, vsebinsko trženje pogosto vključuje neplačane vsebine, ki gledalcu ali bralcu ponujajo dodano vrednost in jih ne smemo neposredno dojemati kot oglaševanje.

Vsebina je na primer objavljena v obliki videoposnetkov na platformah, kot je YouTube, ali besedil v obliki gostujočih člankov v medijih, povezanih s temo. Uspešne so se izkazale tudi visokokakovostne infografike o strokovnih temah, ki jih je mogoče deliti s sklicevanjem na vir.

Trženje prek e-pošte

Najbolj znana oblika trženja prek e-pošte so novice, ki imajo lahko različne stopnje personalizacije. Na splošno velja, da bolj ko je naslov za stranko relevanten, večja je verjetnost nakupa ali sklenitve posla. Splošne novice lahko z malo truda pošljete prek ustreznih distribucijskih platform. Pri tem je stopnja konverzije bistveno nižja, vendar je glede na velikost distribucijskega seznama še vedno mogoče doseči dober promet.

Partnersko trženje

Partnersko trženje je vključevanje oglaševalskih partnerjev v trženje. Partnerji postavijo povezave na spletno stran podjetja in običajno prejmejo plačilo na klik, prodajo ali posredovan stik. Prednost za podjetja je v tem, da je treba partnerjem plačati le, če je napotitev uspešna.

Trženje v družbenih medijih

Z razširjenostjo družbenih medijev in pomembno vlogo, ki jo imajo te platforme, je njihov pomen za trženjske temu primerno velik. Po eni strani so tu možne brezplačne uporabe družbenih platform, kot je Facebook, npr. z izdelavo svoje Facebook strani ali z objavami na Facebooku.

Po drugi strani pa je mogoče oglaševati tudi posamezne objave in proti plačilu objavljati oglase na družbenih medijih.

Za izboljšanje zvestobe strank se pogosto uporablja tudi možnost neposredne interakcije s strankami in odgovarjanje na komentarje.

Trženje z vplivneži

Vplivneži so osebe, ki so že dosegle velik ugled v družabnih medijih. Pri trženju vplivnežev sklepajo plačljiva partnerstva s podjetji, da bi povečali ozaveščenost o podjetju in njegovih izdelkih. Ta oblika oglaševanja je z razmahom družabnih medijev postala še pomembnejša, saj omogoča temeljno načelo "od ust do ust" z izjemno velikim dosegom.

Trženje s pasicami

Trženje s pasicami je ena najstarejših oblik spletnega oglaševanja, saj se je uporabljalo že v 90. letih prejšnjega stoletja. Danes imajo pasice še vedno pomembno vlogo, vendar se ta oblika oglaševanja zdaj večinoma izvaja dinamično prek oglaševalskih omrežij, kot je Google Ads.

To omogoča bolj ciljno usmerjene oglase z manj izgubami. Oglaševalske pasice so lahko med drugim nameščene na spletiščih tretjih oseb, v aplikacijah, ki jih financirajo oglasi, v iskalnikih ali družbenih medijih. S ponovnim ciljanjem lahko predvajate posebne pasice za potencialne stranke, ki so že pokazale zanimanje za storitve ali izdelke.

Prednosti spletnega trženja: Primerjava uspešnosti oglaševalskih ukrepov

V nasprotju s klasičnimi oblikami oglaševanja, kot je tiskano ali plakatno oglaševanje, je uspešnost spletnega trženja običajno mogoče neposredno izmeriti. Vsak klik na oglas je mogoče prešteti in statistično ovrednotiti. Prav tako lahko izmerite nakupe, ki izhajajo iz tega.

Tako je mogoče jasno izmeriti, ali so se stroški oglaševalskega ukrepa izplačali. Poleg tega je mogoče vzporedno uporabljati različne oblike oglaševanja ter primerjati uspehe in neuspehe. S trženjem, ki temelji na podatkih, je mogoče prihodnje kampanje dodatno optimizirati in izboljšati.

Top homeapartmentmagic-wandenvelopeprinterbookusercartphone-handsetmap-markerlaptop-phonegiftdiamondearthmagnifierlayers