Landing page oz. pristajalna stran je posebna podstran, na katero je potencialna stranka usmerjena neposredno iz oglasa ali rezultatov iskanja. Glavni namen pristajalne strani je spodbuditi stranko k določenemu dejanju.
V ta namen stran vsebuje informacije, ki jasno ustrezajo iskalni besedi ali oglasu in so združene z ustreznimi zahtevami za ukrepanje (Call-to-Action). To je lahko na primer gumb, ki sproži nakup ali navezavo stika. Uspešna konverzija je dosežena, ko je posredovanje zaključeno.
Načeloma lahko kot landing page oz. pristajalna stran deluje vsaka spletna stran, ki jo je zajel iskalnik. Pogosto so ustrezne strani ustvarjene posebej za ključne besede oz. iskalne izraze ali oglase, ki so objavljeni zanje. Ti niso prikazani v glavni navigaciji spletnega mesta, temveč se prikažejo le, če neposredno obiščete URL pristajalne strani. Kljub temu mora biti vsaka podstran na spletnem mestu strukturirana tako, da vodi k izpolnitvi cilja konverzije.
Pristajalne strani morajo izpolnjevati tri glavne cilje:
To pomeni, da se morajo iskalni izrazi in prikazani oglasi ujemati s kontekstom oglaševanja. Zato so na pristajalni strani še posebej pomembne informacije, ki jih stranka pričakuje. Če je na strani na primer na voljo e-knjiga na temo razvoja aplikacij, morajo biti na strani seveda tudi ustrezni iskalni izrazi - npr. "razvoj aplikacije" ali "programiranje aplikacije".
Obiskovalec na pristajalni strani običajno potrebuje le zelo kratek čas, da se odloči, ali zaupa strani ali ne. Če njegova pričakovanja niso izpolnjena (glej 1. točko) ali stran ne naredi kakovostnega vtisa, potencialni kupec hitro zapusti pristajalno stran - brez zaključka.
Pristajalne strani so namenjene predvsem temu, da obiskovalca spodbudijo k ukrepanju. Potencialno stranko je treba jasno usmeriti v pravo smer. Če se na primer nekaj prodaja, ne sme manjkati jasna navedba možnosti nakupa.
Želeno dejanje je lahko tudi ustvarjanje tako imenovanih marketinško kvalificiranih leadov (MQL). V tem primeru obiskovalec pristajalne strani izrazi nezavezujoč interes, na primer, ko se z vpisom svojega imena in e-poštnega naslova v obrazec naroči na e-novice.
Ciljne pristajalne strani imajo za lastnika spletnega mesta več funkcij. Predvsem se odzivajo na potrebe uporabnika. Zato mora biti stran popolnoma prilagojena ciljni skupini, ki je bila predhodno dobro raziskana. Na ta način se lahko oglaševalec natančno odzove na potrebe in uporabnikom zagotovi odgovore na njihova vprašanja.
Pri pristajalni strani mora biti vedno v ospredju dobra vsebina. Namesto preveč optimiziranih SEO besedil mora vsebina uporabniku zagotavljati resnično dodano vrednost. Besedila ali videoposnetki morajo biti zanimivi, vsebovati informacije in nato uporabnika spodbuditi k nakupu. Privlačna vsebina tako po eni strani služi za negovanje podobe, po drugi strani pa za promocijo izdelka.
Za lastnika pristajalne strani je seveda v ospredju prodaja izdelkov ali storitev. To lahko storite neposredno (npr. gumb za nakup) ali posredno (npr. naročnina na novice in ustvarjanje MQL). Še posebej velika prednost pri tem je, da dobra pristajalna stran deluje sama po sebi. Ciljna skupina se jasno osredotoči na izdelek ali storitev, kar zmanjšuje izgube in vodi k večjemu številu konverzij.
Cilj pristajalne strani so vedno potrebe ciljne skupine. Odgovori na vprašanja so glavni cilj, da se vzbudi zanimanje in zgradi zaupanje. Drugi korak je sklenitev posla, npr. v obliki prodaje. Vsaka ciljna skupina je drugačna, kar mora odražati tudi stran, ki ji je namenjena.
Pristajalna stran mora ustrezati določeni strukturi, da lahko govorimo o uspešni pristajalni strani.
Tukaj so pomembni elementi, na katere je potrebno biti pozoren pri izdelavi pristajalne strani:
Pristajalna stran mora imeti rdečo nit oz. prepoznavno vrednost z jasnim sklicevanjem na podjetje. To pomeni, da morajo biti logotip, tipografija, barve in oblika oblikovanja skladni s celostno grafično podobo podjetja.
Naslov mora biti smiseln, saj potencialni kupci najprej preletijo stran in iščejo želene informacije. Zato so naslov in vsi podnaslovi še posebej pomembni. Če so privlačni in vzbujajo radovednost, se bodo obiskovalci zadržali veliko dlje na strani.
Tako kot naslovi tudi privlačne in tematsko primerne slike pomagajo stranki, da stran hitreje razume. To so lahko na primer koristne infografike ali slike izdelkov.
Če želite prodajati izdelke ali storitve, morate na pristajalni strani navesti tudi ustrezne informacije. Nobena stranka ne bo kupila izdelka, če ne bo natančno vedela, kaj to je. Še posebej pomembno je, da se stranki predstavijo prednosti izdelka in zakaj ga mora nujno imeti. Med pomembne informacije sodi tudi cena, saj se kupci pogosto odločajo o nakupu na podlagi stroškov.
Kompaktni obrazci, ki jih je mogoče hitro izpolniti, so koristni za pristajalne strani brez neposredne prodaje. Če cilj strani ni prodaja, temveč ustvarjanje potencialnih strank, ali če je na primer po izdelku veliko povpraševanje in je začasno razprodan.
Vendar pa poizvedbe o podatkih ne smejo uiti izpod nadzora - po eni strani zaradi veljavnih predpisov o varstvu podatkov (GDPR), po drugi strani pa zato, da ne bi odvrnili strank. Za pošiljanje ciljno usmerjenih informacij potencialnim strankam praviloma zadostujeta ime in e-poštni naslov.
Gumb za poziv k akciji je najpomembnejši interakcijski element na pristajalni strani. Oblikovana mora biti privlačno in spodbujati želeno dejanje (npr. nakup, sklenitev pogodbe, vnos podatkov).
Vsak lastnik spletne strani si želi, da bi imel veliko obiskov na svoji spletni strani, saj se posli sklepajo le takrat, ko obiskovalci prihajajo. Za pristajalne strani pa velja naslednje: cilj ne sme biti vsak promet, temveč pravi promet – tisti, ki se spremeni v konverzijo.
V praksi to običajno pomeni, da je treba pritegniti čim več strank, ki so pripravljene opraviti plačati za izdelek oz. storitev in čim manj tistih, ki odidejo, ne da bi sklenili posel.
Kakovost pred količino velja tudi za promet. Da bi dobili veliko kvalificiranih zadetkov, je potrebna dobra strategija. Na eni strani pri vzpostavitvi pristajalne strani, na drugi strani pa pri njenem oglaševanju.
Klasičen primer je oglaševanje na iskalnikih (SEA), na primer Google Ads. Iz oglasa so potencialne stranke preusmerjene na pristajalno stran. Obiskovalec, ki je prek oglasa prišel na pristajalno stran, je pred tem iskal ustrezno iskalno besedo. Stopnja konverzije je v primerjavi z "običajnim spletnim mestom" običajno višja, bolj ko pristajalna stran ustreza iskani temi.
Družabna omrežja, kot je Facebook, so še en priljubljen način za usmerjanje uporabnikov na določene pristajalne strani. Upravljavec lahko prek družabnih medijev posebej razpošlje majhne "predoglede", zaradi katerih ljudje želijo klikniti na priloženo povezavo. Na primer, uporabnike je treba nagovoriti s tematsko primernim videoposnetkom ali grafiko in jih navdušiti, da lahko nato na pristajalni strani dobijo več informacij.
Poleg tega lahko uporabnike na pristajalno stran pripeljete tudi prek e-poštnega trženja. V tem primeru so v e-poštnih sporočilih in glasilih razpršene usmerjene povezave do tem, ki so zanimive za ciljno skupino. Tudi na tem področju velja, da bolj ko se vsebina marketinških e-sporočil ujema z interesi strank, večja je pričakovana prodaja.
Poleg aktivnega povezovanja prek različnih kanalov je mogoče vsako spletno mesto doseči tudi prek rezultatov organskega iskanja, npr. običajnega iskanja v Googlu. Vendar veliko spletnih mest ni posebej dobro uvrščenih, zato jih ne najdete na vrhu strani z rezultati iskalnikov (SERP).
Optimizacija za določene ključne besede je zato bistvenega pomena za vsako pristajalno stran. Raziskave kažejo, da večina uporabnikov za želeno temo preleti kvečjemu prvo stran z rezultati iskanja - dlje ko se iskalni zadetek pomika navzdol, manj verjetno je, da ga bodo kliknili.
Zadnja možnost, ki jo je treba omeniti, je oglaševanje brez povezave. To vključuje na primer oglase v revijah, na radiu ali televiziji. Zaradi velike razširjenosti pametnih telefonov so se QR kode za posredovanje povezav uveljavile zlasti v tiskanih medijih. Vendar pa lahko tiskane kampanje včasih prinesejo precej slabše rezultate kot na primer SEA oglasi ali oglasi v družabnih medijih zaradi velikih izgub pri razpršitvi. Kot vedno je to odvisno od ciljne skupine, saj je skupino ljudi, ki bere samo tiskane revije, najbolje doseči z ustrezno kampanjo.
WordPress, kot priljubljen sistem za upravljanje vsebine omogoča enostavno izdelavo pristajalne strani. Zaradi možnosti uporabe predlog za pristajalne strani v WordPressu in njihove večkratne uporabe je ta CMS sistem idealen za izdelavo takšnih strani v primeru, da niste vešči v izdelavi spletnih strani. V ta namen lahko uporabite enega izmed priljubljenih graditeljev spletnih strani – Bricks, Elementor, Brizy ipd. ali pa se lotite ustvarjanja kar v WordPress naravnem okolju, imenovanem Gutenberg.
Ne glede na izbrano možnost, lahko ustvarite poljubnego število pristajalnih strani. Eventuelno npr. za vsako ključno besedo ustvarite svojo pristajalno stran. Samo vsebino in posamezne elemente je seveda pri tem treba prilagoditi ustreznemu namenu. Izdelava pristajalne strani v WordPress sistemu je dokaj preprosta in zaradi tega dobra osnova za nadaljno širitev vašega spletnega poslovanja.