V urejevalnikih spletnih strani lahko vsebino, teme ali izdelke razvrstite v kategorije s ključnimi besedami. Te oznake so še posebej koristne za uporabnike, ki želijo dobiti hiter pregled nad podobnimi temami na spletnem mestu in enostavno krmariti med njimi. Obstajajo še številne druge oblike oznak, kot so hashtagi, meta oznake ali HTML oznake.
V neposrednem prevodu iz angleščine "tag" pomeni "oznaka" ali "etiketa". Včasih slišimo tudi izraz "značka". Če uporabljate oznake na spletnih straneh, ustvarite boljšo strukturo in učinkovito iskanje spletnih strani za uporabnike s pomočjo določenih ključnih besed. Če članke, strani z izdelki ali vodnike označite z oznakami, povezanimi s temo ali vsebino, lahko obiskovalci spletnega mesta z enim klikom ali vnosom ustreznih oznak prikažejo podobno vsebino. V skladu s tem je osrednja ali glavna prednost funkcije oznak optimizirana uporabnost spletnega mesta (prijaznost do uporabnika).
Pri ustvarjanju spletnih mest, vsebine ali spletnega trženja so na voljo še številne druge oznake. V nadaljevanju vam bomo predstavili najpomembnejše vrste le-teh:
Ko govorimo o oznakah, večina ljudi pomisli na skupke ključnih besed, ki se nanašajo na različne teme na spletnem mestu ali blogu. V blogovskem članku o kuhanju ali električnih avtomobilih bi kot tematske oznake uporabili izraze, kot sta "zajtrk" ali "e-avtomobil". Če uporabniki te ključne besede iščejo v iskalnih funkcijah spletnega mesta, se prikažejo tematsko povezani in označeni članki.
Na ta način lahko na primer v spletno mesto vključite tudi oblak oznak, s katerim lahko posebej priljubljene oznake poudarite z različnimi velikostmi pisave ali skupnim številom člankov. Tako imajo oznake pomembno vlogo pri jasnosti, prijaznosti do uporabnika in času zadrževanja obiskovalcev na spletnem mestu.
Vendar označevanje ni tako pomembno za optimizacijo za iskalnike, saj oznake za kategorizacijo predvsem optimizirajo zasnovo uporabniške izkušnje in grafični uporabniški vmesnik, vključno s funkcijo iskanja.
Družbeno označevanje se nanaša na oznake, ki jih uporabniki spletnega mesta, družbenega medija, bloga ali druge spletne vsebine nastavijo, da bi bila zanimiva ali podobna vsebina dostopna skupnosti. V nasprotju z označevanjem in indeksiranjem s strani ustvarjalcev vsebine se družbene oznake nanašajo na skupno označevanje.
Znani primeri družabnega označevanja so Instagram, Flickr in Pinterest, ki uporabnikom omogočajo, da slike s pomočjo oznak pregledno razvrščajo po temah in kategorijah. Sem spada tudi nastavljanje zaznamkov ali hashtagov. Treba je omeniti, da družbeno označevanje ne sledi nobenim fiksnim pravilom indeksiranja in da vsi uporabniki sodelujejo pri kategoriziranju vsebine in zagotavljanju njene dostopnosti.
Hashtagi ne pomenijo neposredne vsebinske ali tematske povezave med spletno stranjo ali internetno vsebino. Čeprav so hashtagi namenjeni tudi tematskemu strukturiranju vsebine ali objav v družbenih medijih, ne gre za lokalno označevanje, ki je specifično za spletno stran, temveč za označevanje med stranmi. Hashtagi se večinoma uporabljajo v družbenih medijih, npr. za trženje s hashtagi ali kot sestavni del orodij družbenih medijev. Posamezniki, podjetja ali spletne trgovine lahko ustvarijo lastne hashtage in tako dosežejo večji doseg, nagovorijo ciljne skupine ali spodbujajo kampanje.
Meta oznake so vstavljene v glavo ustrezne spletne strani in vsebujejo informacije o vsebini strani, npr. opis in ključne besede. V nasprotju z oblaki oznak v blogih, iskalnikom posredujejo pomembne informacije o spletni strani. Zato so meta oznake pomembne za optimizacijo za iskalnike in dobro uvrstitev v iskalnikih s pomočjo optimizacije za iskalnike (SEO).
Naslednje meta oznake so pomembni dejavniki razvrščanja:
HTML oznake se uporabljajo za strukturiranje dokumenta spletne strani in dajejo spletnim brskalnikom natančna navodila, kako ga prikazati. Te HTML oznake se nanašajo na osnovno strukturo strani, integrirano medijsko vsebino, različne pisave ter obrazce, povezave in poudarke.
Za ponazoritev navajamo nekaj HTML oznak:
Oznake se uporabljajo tudi v spletnem trženju in e-trgovini, in sicer v obliki nizov kode, ki se uporabljajo za analizo učinkovitosti spletnega mesta in uspešnosti trženjske strategije. Med drugim jih je mogoče uporabiti za ocenjevanje dejavnosti in vedenja obiskovalcev strani, ogledov strani in konverzij ter za izvajanje ponovnega usmerjanja.
Najpogostejše oznake v spletnem trženju so:
Ker različne oznake za spletno trženje opravljajo različne funkcije, je učinkovito upravljanje oznak v kompleksnem spletnem mestu ali arhitekturi tretjih oseb bistvenega pomena. To še posebej velja za zamenjavo ponudnika, uvedbo novih kampanj ali novih oglaševalskih ukrepov in projektov.
Prednosti oznak se razlikujejo glede na vrsto. V nadaljevanju se bomo osredotočili predvsem na prednosti, ki jih označevanje ponuja na platformah, kot je YouTube, v blogih ali pri spletnem trženju.
YouTube oznake so iskalni izrazi in ključne besede, ki jih lahko dodate svojim videoposnetkom. Imajo pomembno vlogo pri tem, da YouTube algoritem deluje za vas in izboljšuje vašo pozicijo v iskalniku. Pametno nameščene oznake povečajo možnost, da jih YouTube algoritem oceni kot pomembne in se tako uvrstijo višje. Na ta način povečate svoj doseg in ogled ter usmerite več obiskovalcev v svojo spletno trgovino ali na spletno stran podjetja. Nastavljanje oznak v YouTubu mora biti vedno ciljno usmerjeno in ne nesorazmerno, da ne bi bilo ocenjeno kot nezaželeno. Če želite dodati oznake, pojdite v YouTube Studio v razdelek "Vsebina" pod ustreznim videoposnetkom ali v razdelek "Več možnosti" za nove prenose.
Oznake v blogih so sestavljene iz določenih ključnih besed, ki se nanašajo na teme in vsebino prispevkov v blogih. Obiskovalcem olajšajo iskanje podobnih člankov o določenih temah in ključnih besedah z uporabo funkcije iskanja ali filtrov. Poleg tega lahko z oblakom oznak poudarite posebej zanimive ali priljubljene teme in tako optimizirate čas zadrževanja in promet na spletnem mestu.
Oznake v spletnem trženju ponujajo prednosti zlasti za upravljavce trgovin. Medtem ko si uporabniki ogledujejo ali kupujejo članke, podstrani ali izdelke, spletne tržne oznake beležijo dejavnosti, analizirajo vedenje ob kliku ali nakupu ter pomagajo optimizirati tržne kampanje in oglaševalske ukrepe. S tem ne boste le povečali števila konverzij, temveč tudi izostrili svojo poslovno strategijo.