Oblikovanje in postavitev sta še vedno pomembna dejavnika uspeha pri spletnem poslovanju. Oblikovanje ne določa samo identitete podjetja, temveč zagotavlja tudi osrednjo vrednost prepoznavnosti. To pa je pomemben dejavnik pri komunikaciji s strankami - tako v e-trgovini kot pri ponudnikih storitev.
Predvsem mora biti spletna stran oblikovana profesionalno in privlačno. Ker je spletno mesto vodilno mesto podjetja, je prvo, kamor se potencialna stranka obrne, ko išče informacije in ponudbe. Glede na panogo so primerne bolj ali manj inovativne oblikovalske rešitve. Če vam običajna zasnova spletne strani ne zadostuje, vam bo morda všeč enostranska spletna stran oz. one page spletna stran. Kot alternativa standardnim spletnim rešitvam ponuja številne prednosti.
Spletne strani so praviloma strukturirane podobno kot klasični tiskani mediji. Pri iskanju informacij in vsebine uporabnik preskakuje s strani na stran - tako kot prelista revijo v tiskani obliki, se prek spleta premika po navigaciji.
One page spletne strani, imenovane tudi enostranske spletne strani, prekinjajo to navado "skakanja s strani na stran" in prinašajo drugačno strukturo, kjer je obiskovalec omejen na eno stran. Vse pomembne informacije, ki se običajno nahajajo na različnih podstraneh, so na eni sami strani. Uporabniki lahko brez dodatnih klikov vidijo vso pomembno vsebino; preprosta navigacija jih intuitivno vodi skozi koncept ene strani.
Dober primer one page oz. enostranske strani:
Obišči: www.upstatelaundromat.com
Spletno mesto z enostransko zasnovo je sestavljeno iz enega samega HTML dokumenta. Vsebina se dinamično ponovno naloži. Klasično spletno mesto ima običajno več HTML dokumentov, ki so med seboj povezani. Ker je običajna navigacija po podstraneh opuščena, so za enostranske strani potrebni posebni koncepti navigacije, ki uporabniku omogočajo intuitivno upravljanje.
V večini enostranskih strani je navigacijska vrstica fiksna. Navigacija vedno ostane vidna na vrhu zaslona, uporabnik pa lahko kadar koli preskoči na drug element na strani.
Z oznakami za preskok ali drugimi pozivi k akciji (Call-to-action) lahko uporabnik preskoči na različna mesta na strani.
Zaradi tako imenovanega učinka gladkega pomikanja se premikanje med različnimi elementi ali vrnitev na vrh strani ne zdi nenadno.
Interaktivne infografike in animacije so pogosto v središču enostranske strani.
V kombinaciji z oblikovanjem enostranske strani se pogosto uporablja plosko oblikovanje, pri katerem se spletni oblikovalci namerno izogibajo sencam, gradientom, tridimenzionalnim elementom in realističnim teksturam na splošno. Plosko oblikovanje naj bi okrepilo okrnjen, minimalističen značaj enostranske postavitve s poudarkom na nekaj vsebinah v njihovi preprostosti in strukturi. Poleg tega manjša zasnova omogoča krajši čas nalaganja in boljšo zmogljivost spletnega mesta.
Dober primer plosko oblikovane spletne strani:
Obišči: skyward.digital
Enostavna enostranska struktura ima veliko prednosti, vendar ni primerna za vse vrste spletnih mest. Za koga pa je namenjen ta trend spletnega oblikovanja?
Prvi pomemben dejavnik je vsebina. Če želite predstaviti veliko informacij, morda celo v različnih kategorijah, je enostransks spletna stran precej neprimerna. Pri tem je priporočljivo ustvariti jasno strukturo in navigacijo s podkategorijami oz. podstranmi, da uporabniku zagotovite informacije na jasen način. Novičarski portal, na primer, bi bilo težko izvesti z enostransko spletno stranjo. Običajne večstranske rešitve so zaradi obilice informacij in kategorij bolj smiselne.
Poleg količine informacij je pomemben dejavnik tudi namen, s katerim so bile posredovane. Enostranske oz. one page strani so primerne predvsem, če imate v mislih prodajo. S korporativnim spletnim mestom z enostransko zasnovo imate idealno priložnost, da obiskovalcem jasno in jedrnato sporočite svoje ključne prednosti. Če so informacije predstavljene v razumnem vrstnem redu, potencialni stranki ni treba iskati posameznih informacij na različnih podstraneh, temveč ima vse pomembne informacije na dlani.
V nekaterih primerih pa so primernejše klasične večstranske spletne strani z navigacijsko vrstico in različnimi podstrani. To so predvsem trgovine z raznoliko ponudbo izdelkov ter strani z daljšimi besedili in močnim poudarkom na vsebini (novice).
Najbolje je, če obiskovalca vodimo v eno smer - neposredno do konverzije. Zato imajo enostranske strani skoraj vedno na koncu strani CTA (Call-to-Action), ki uporabnika poziva k nakupu, registraciji, naročilu, sodelovanju in podobno. Da bi uporabnika vodili v želeno smer, morajo biti tudi vsebine ustrezno pripravljene in medsebojno povezane.
Če želite prepričati uporabnika, mu morate povedati zgodbo. Oblikovanje na eni strani je odlična priložnost za predstavitev zgodbe o izdelku, aplikaciji ali kampanji. Preplet besedila in večpredstavnostne vsebine ustvarja posebno uporabniško izkušnjo, pri kateri se tok branja ne prekine.
Eenostranska spletna stran ima veliko prednosti, če se uporablja v pravem kontekstu ter s pravo vsebino in strategijami. Če se osredotočite na bistvene elemente, je spletna stran običajno preprosto in jasno oblikovana, upravljanje pa je za uporabnika enostavno in intuitivno.
Stroga in pripovedna razporeditev vsebine omogoča pripovedovanje skladne zgodbe. Z logičnim, zaporednim vrstnim redom vsebine so ponudbe in izdelki predstavljeni na razumljiv način. Prednosti in prodajni argumenti so še bolj jasni in vodijo uporabnika neposredno do konverzije. Oblikovanje one page strani je še posebej primerno za preproste spletne strani, povezane s projekti ali dogodki, saj so lahko vse pomembne informacije jasno vidne na eni strani.
Vendar ima enostranska spletna stran tudi slabosti. Kot je pojasnjeno zgoraj, to pomeni, da se krši običajna rutina navigacije. Vsak uporabnik se ne znajde takoj, kar lahko privede do nezadovoljive uporabniške izkušnje.
Pri optimizaciji za iskalnike (SEO) velja pravilo "vsebina je kralj" (content is king). Pri oblikovanju one page strani je vsebina namenoma omejena na bistvene elemente, vendar je celovito strategijo vsebine in ključnih besed težko izvajati, če je besedilo samo na eni strani. Optimizacija je običajno omejena na eno glavno ključno besedo in stranske ključne besede, pomembne za podjetje.
Glede na obseg, velikost in število slik ali večpredstavnostnih elementov se zaradi enostranske izvedbe pogosto podaljša čas nalaganja - zgoraj omenjeno plosko oblikovanje je poskus, da bi to preprečili.