Vsak dan poslušamo v medijih, kako embalaža povzroča veliko odpadkov. Toda brez primerne embalaže bi bilo nemogoče prevažati in shranjevati izdelke ter obveščati stranke o najpomembnejših dejstvih zapakiranih izdelkov. To so dejstva zaradi katerih brez embalaže ne gre, kljub njenemu negativnemu vplivu na okolje.
Vendar ima embalaža tudi drugačno vlogo, kot le da skrbi za shranjevanje oz. transport izdelkov. Embalaža je izjemno pomemben del trženjske strategije za usmerjanje pozornosti potencialnih kupcev na vaš izdelek?
Med nakupovanjem se na primer opazujte. Pogosto izberemo izdelek, ki nam je vizualno najbolj všeč. Pri tem nas ne skrbi toliko dejanska vsebina, kot embalaža v katero je le-ta zapakiran. V večini primerov samodejno posežemo po izdelku v najbolj privlačni embalaži.
V tem prispevku boste izvedeli, kaj je grafično oblikovanje embalaže, kakšni so slogi in kako lahko s pravim oblikovanjem posebej promovirate svoje izdelke.
Vsak dan se srečujemo z majhno in veliko embalažo, od zobotrebcev do televizije. Grafično oblikovanje in izdelava embalaže sta tukaj izrednega pomena, saj ponujata številne možnosti za predstavitev vašega izdelka. Lahko izberete standardne tipe embalaže ali povsem individualen razvoj, ki bo unikaten za vaš izdelek.
Grafične oblikovanje embalaže je lahko tudi del celostne grafične podobe podjetja in še eden način, ki odraža vrednote in stališča podjetja na različnih ravneh.
Poleg tega, da pritegne pozornost kupca, embalaža tudi krepi blagovno znamko in kupcu posreduje informacije. Dobro oblikovana embalaža je ahko tudi samostojno tržno orodje, na primer s pripovedovanjem zgodb.
Embalaža kupce nagovarja na različnih ravneh, zlasti pri impulzivnih nakupih. Najprej pritegne pogled kupca, zato mora biti vizualno privlačna. Barva, oblika in velikost embalaže imajo zelo pomembno vlogo. Predvsem pri izbiri barve je treba upoštevati individualne trende, ki so v skladu s celostno grafično podobo podjetja, da se ne bi izgubili v množici izdelkov.
Ko se predvsem kupec odloča med vašim in konkurenčnim izdelkom, postane embalaža še kako pomemben dejavnik. Kakšna je embalaža? Lahko je hrapava, gladka, teksturirana ali reliefna, vsaka značilnost pa pove nekaj o vašem podjetju in izdelku.
V trenutku, ko kupec vzame embalažo v roke, se, odvisno od izdelka, začnejo odzivati tudi drugi čuti. Pri rokovanju z ovitkom se lahko pojavi zvok. Ali pa je na izdelku prisoten določen vonj, ki se prek posebej oblikovane odprtine prenese na potencialnega kupca.
S tem, ko vplivate na kupca s čim več dejavniki, se v njem vzbudijo čustva. Emocionalizacija je eden najpomembnejših marketinških instrumentov! Če se stranka lahko poistoveti z blagovno znamko in podjetjem, so ponavljajoči se nakupi bolj verjetni. K temu lahko pripomore ustrezno grafično oblikovanje embalaže.
V oblikovanju embalaže je veliko ustvarjalnosti, čustev in potenciala. Ustrezati mora vašemu podjetju, izražati vašo blagovno znamko in spodbujati stranke k nakupu. Pri tem je lahko v pomoč posebna zasnova.
Oblikovanje embalaže mora biti vedno individualno, na primer na podlagi določenega sloga.
Tukaj je nekaj trendov, ki jih lahko uberete pri oblikovanju vaše embalaže:
Ta slog je sestavljen iz jasnih oblik, ki so skrčene na najnujnejše elemente. Varčuje se tudi pri vzorcih in barvah, če se sploh uporabljajo. Embalaža in embalažni material nista preobremenjena, sta elegantna in zaradi manjših stroškov običajno tudi stroškovno učinkovitejša.
Pri tem dizajnu so dovoljene svetle barve, geometrijske oblike, črte, pike ali lise, skoraj vse. Vzorec je lahko na primer sestavljen iz abstraktne predstave vašega izdelka in tako prispeva k oblikovanju blagovne znamke.
Če je izdelek iz določenega območja, lahko v oblikovanje embalaže vključite regionalne značilnosti. S tem izdelek dobi močnejše korenine in identiteto.
Vintage v grafičnem oblikovanju embalaže pomeni ponovno uporabo starih modelov, na primer iz 50. ali 60. let. To kupcu spretno namiguje, da se podjetje lahko pohvali z dolgoletno tradicijo.
Elegantna, visokokakovostna embalaža in škatle poudarjajo prvovrstne in drage izdelke. Barve, kot so črna, bela, srebrna in zlata, v kombinaciji s preprostimi oblikami in vložki, ki so popolnoma prilagojeni izdelku, dajejo občutek prestižnosti.
V ospredju sta preprostost in naravni materiali. Ta slog je idealen na primer za naravne, trajnostne izdelke in ročno izdelane predmete.
V skladu s tem je v postopek oblikovanja embalaže vključen tudi oddelek za trženje. Najprej je treba opredeliti, katere ciljne skupine naj bi posamezen izdelek in njegova embalaža nagovarjala. Ta odločitev je zelo pomembna iztočnica za oblikovanje embalaže.
Embalaža je oglaševalski medij in nosilec blagovne znamke mora ustrezno pozornost nameniti tudi njenemu grafičnemu oblikovanju. Pomembno je razmisliti o tem, katere informacije naj bi posredovala embalaža.
Poleg dejanskih pisnih opomb in navodil so namreč oblika, barva in material tudi orodje za komunikacijo s strankami. Vendar pa embalaža ne sme le nekaj sporočati, temveč tudi vzbujati čustva. Z ustrezno zasnovo embalaže lahko to seveda dosežemo.
Tudi če smo v oblikovanje vložili veliko dela in razmišljanja, na koncu večina embalaže po uporabi konča v smeteh. Zato je še toliko bolj pomembno, da pri oblikovanju embalaže uporabljamo trajnostne materiale, kot so karton, papir ali rastlinska vlakna.
Material veliko pove tudi o vašem podjetju in vašem odnosu do okolja, kar lahko s pravilno izbiro izkoristite v svoj prid. Vedno več kupcev izbira izdelek na podlagi trajnosti embalaže.
Oblikovanje embalaže je pomemben del vaše tržne strategije. Enako skrbno, kot ste razvili svoj izdelek, se morate lotiti tudi razvoja embalaže. Navsezadnje je to prvi vtis, ki ga bodo stranke dobile o vašem izdelku.
Gre za to, da izstopate iz množice in se čustveno dotaknete stranke. Uskladite grafično oblikovanje embalaže s celostno grafično podobo oz. z identiteto svoje blagovne znamke, da boste lahko bolj prepričljivi na celi črti.