Logotip podjetja mora biti preprost in razumljiv. Zaradi tega si ga lahko zapomnimo in povežemo s podjetjem ali blagovno znamko. Logotip mora biti tudi jasno in nedvoumno sporočilo. Dober oblikovalec lahko vse to doseže z nekaj ustvarjalnosti in izvirnosti.
Logotip podjetja ni oblika, o kateri bi se lahko odločali na vrat, na nos Ravno nasprotno! Če se odločite za določen logotip podjetja, se morate zavedati, da ga ne morete kadar koli preprosto spremeniti.
V nasprotnem primeru morda ne bo dosežena želena stopnja prepoznavnosti, vaše stranke pa bodo verjetno zmedene.
Potrebno se je zavedati, da gre za dolgoročno odločitev, ki bo vidna na izdelkih, letakih, embalaži ter seveda na spletni strani podjetja in vseh družbenih omrežjih.
Uspešen logotip podjetja med drugim služi za:
Logotip podjetja je v okviru celostne grafične podobe podjetja še posebej pomemben. Pomaga vizualizirati identiteto blagovne znamke in s tem krepiti podobo. Podjetja, ki ne uporabljajo logotipa, svojim strankam in potencialnim strankam ne dajejo možnosti, da bi se lahko preprosto identificirali z blagovno znamko, tako v digitalnem kot v analognem svetu.
Toda zakaj bi si morala podjetja prizadevati za večjo prepoznavnost svojega logotipa?
Preprosto zato, saj lahko s pomočjo logotipa podjetje poveča prepoznavnost svoje blagovne znamke, kar je seveda cilj vsakega podjetja. Novejša podjetja svoj logotip pogosto uporabljajo v zelo omejenem obsegu. Postavijo za na spletno stran in vizitke ter morda v tiskanih ali video oglasih. Vendar pa obstaja še veliko več načinov za popolno predstavitev vašega logotipa.
Ob premišljeni uporabi, ostane vaš logotip potrošnikom dlje časa v spominu in si lažje zapomnijo vaše podjetje oz. blagovno znamko.
Na podlagi tega lahko z logotipom povezujemo čustva. Ko ljudje vidijo logotip, ga takoj povežejo z vašim podjetjem. Če na primer logotip spremlja stranko v pozitivnih trenutkih, začne stranka podjetje dojemati kot prijatelja.
Posredno povečuje tudi zvestobo vaši blagovni znamki oz. podjetju. Na primer, kupec ima pred seboj izbor podobnih izdelkov. Če bodo prepoznali vaš logotip in ga povezali z nečim pozitivnim, se bodo bolj verjetno odločili za vas kot za konkurenco.
Zato je v vašem interesu, da je vaš logotip bolj prepoznaven od konkurence.
Vaš izdelek je izhodiščna točka oz. prvi korak. Tu lahko logotip namestite na različne načine in ga predstavite stranki.
Oglejte si embalažo izdelka. Ali je vaš logotip prisoten na škatli? Ali je izdelek v vrečki, ki dovolj nazorno prikazuje vaš logotip? Je na vaši transportni embalaži tudi trak z vašim logotipom?
Logotip ne sme manjkati na lepilnem traku!
Pred prepovedjo brezplačnih plastičnih vrečk je vsaka modna trgovina delila vrečke s svojim logotipom. Nakupovanje je postalo še bolj povezano z blagovno znamko. Poleg tega so vrečke med hojo po ulici služile kot zunanje oglaševanje.
Danes je uporaba plastičnih vrečk omejena, a ideja ostaja enaka. Namesto plastičnih vrečk lahko ponudite trajnostne različice. Stranka lahko na primer uporabi vrečko iz blaga za druge opravke in dejavnosti. Tako bo vaš logotip še večji spremljevalec v življenju te osebe.
Pomembno je torej, da se osredotočite na grafično oblikovanje embalaže, lepilne trakove, etikete in vrečke, še preden pridemo do dejanskega izdelka. Seveda je od vas odvisno, kako velik naj bo in kam naj bo umeščen vaš logotip.
Logotip je element, ki loči vaš izdelek od izdelkov konkurence. Stranke ga bodo lažje prepoznale in povezale z vašo blagovno znamko. Prav tako je lažje odkriti ponaredke, ki ne vsebujejo vašega logotipa.
Zaradi logotipa je vaš izdelek bolj zaupanja vreden.
Naslednji način, kako lahko logotip približate ljudem, so dokumenti vašega podjetja! Vsi vaši poslovni dokumenti morajo vsebovati vaš logotip. Skupek vseh ter dokumentov predstavlja vašo celostno grafično podobo. Oblikovanje celostne grafične podobe mora biti izpiljeno do potankosti, da bo vaš nastop optimalen.
To so lahko na primer ponudbe, pogodbe, računi, razni obrazci, poslovna pisma, pisemske ovojnice, poročila, ceniki ali katalogi.
Poglejte, kje vse vaše podjetje še vedno uporablja papir. Vse te dokumente je treba opremiti z logotipom. Zaradi logotipa je dokument videti bolj profesionalen in ostane v spominu.
Poslovni dokumenti so pomembna stična točka med podjetji in potencialnimi strankami. Tudi če osebe, ki hranijo dokumente, niso del vaše ciljne skupine, vas lahko priporočijo potencialnim strankam.
Vaš logotip mora na vse možne načine prodreti med potencialne stranke.
Še ena priložnost v stiku s strankami, partnerji in dobavitelji so promocijska darila! Oglejmo si, kaj je še posebej primerno.
Promocijsko darilo se začne s priloženo kartico s posvetilom, zahvalo ipd.. Tu lahko svoj logotip odlično namestite na hrbtno stran. Morda se celo ujema z dizajnom in se znajde na sprednji strani.
S promocijskim darilom svojim partnerjem ali strankam podarite nekaj užitka. S tem pokažete, da spoštujete skupni poslovni odnos in ste hvaležni.
Najbolje je, da izberete darilo, ki je estetsko prijetno in praktično. Uporabna darila se hranijo in se uporabljajo v vsakdanjem življenju. Tako oseba vedno znova pride v stik z vašim logotipom.
Poleg osebe, ki je darilo prejela, ga bodo uporabljali tudi drugi. Poleg tega si tako razširite krog novih potencialnih strank.
Priljubljena promocijska darila so USB ključki, prenosne baterije (power bank), pisala, beležke, skodelice, koledarji in majice. Darila lahko podarjate za praznike ali določene dogodke, kot so konferenca, sejem ali zaposlitveni dogodek.
Vsekakor pa poskrbite, da bodo vaša promocijska darila kakovostna. Nikakor ne bi želeli, da kdo vaš logotip povezuje z nekakovostnimi izdelki, pa čeprav gre za darila.
Če logotip uporabljate na oblačilih svojih zaposlenih, je pomembno, da le-ti zagotavljajo kakovostne storitve. Zaposleni predstavljajo vašo blagovno znamko in so z njo takoj vizualno povezani.
Ko se oblačite za dogodke, lahko ekipi vaših zaposlenih poveste, kaj je dobrodošlo in kaj ne. Na primer, na sejmu zaposlovanja naj vaši zaposleni prijazno pozdravijo potencialne kandidate in ob tem naj izžarevajo kompetentnost in strokovnost.
Ko govorimo o oblačilih, so eno najbolj pogostih majice, ki se nosijo le ob določenih priložnostih in niso ravno za vsakdanjo uporabo. Vendar imate tudi možnost, da zaposlene trajno opremite s svojim logotipom: s posebnimi oblačili.
Uniforme za zaposlene, kot so kombinezoni, suknjiči ali srajce, so kot nalašč za namestitev vašega logotipa! Grafiko boste lahko namestili tudi na delovne kape, telovnike ali osebne izkaznice.
V številnih panogah je celo dobro, da zaposlene označite s pripadnostjo podjetju. Vzemimo na primer večje dogodke. Na takšnih vsakdo na podlagi oblačil takoj ve, kateremu podjetju pripada posamezna oseba. Tako je nagovarjanje ljudi lažje. Pozitivni dogodki ostanejo v spominu in pripomorejo k ugledu podjetja.
Pri tej strategiji gre za notranjo in zunanjo ureditev prostorov. Če se ozrete naokoli, ali vidite logotip na steni vaše pisarne? Če ne, morate to čim prej spremeniti!
Z logotipom pomagate zaposlenim, da se še bolj poistovetijo s podjetjem. Na primer v prostorih za odmor ustvarja pozitivne asociacije.
Logotip na vhodu takoj pozdravi stranke, partnerje in druge obiskovalce.
Poleg tega lahko smerokaze opremite z logotipom podjetja. Na primer, smerokaz lahko vsebuje logotip, ki je nad njim, nato pa mu sledijo puščice v različne smeri. Prostor za identiteto vašega podjetja je tudi na napisih na vratih.
Bodite ustvarjalni in si priskrbite grafike za okna ali magnetne etikete za službene avtomobile ali tla opremite z nalepkami z logotipom. Poleg tega se prostori že začnejo zunaj stavbe. Znak z imenom in logotipom podjetja na stavbi ali pred njo je nujen in seveda odličen za profesionalen in trajen vtis.
Z zunanjim oglaševanjem so mišljeni transparenti, oglasni panoji, fasade stavb, svetlobno oglaševanje in plakati. Strogo gledano lahko zunanje oglaševanje vključuje tudi že obravnavane nalepke za vozila, oblačila in torbe.
Danes med najbolj priljubljene oglaševalske izdelke v trgovinah veljajo POS stojala oz. prodajna stojala, kar predstavlja novo možnost, da se vaša blagovna znamka predstavi širokemu krogu potencialnih kupcev. Optimalno oblikovanje prodajnih stojal vključuje logotip na vidnem mestu, da bo le-ta čim bolj izpostavljen.
Na vsakem mestu, kjer oglašujete, preverite, ali lahko dodate svoj logotip. Logotip tako združuje vse oglaševalske strategije v eno veliko celoto. Sprehajalec lahko lažje razvrsti, kar vidi, kar mnoge napolni z občutkom zadovoljstva.
Oglaševalsko gradivo vam pomaga izboljšati prepoznavnost vaše blagovne znamke in utrditi vašo podobo.
Internet je ogromen oglaševalski prostor. V družabnih medijih lahko na primer logotip dodate na svoje slike in videoposnetke. Podjetja jih pogosto uporabljajo v spodnjem levem ali desnem delu slike.
Ta strategija vam ne pomaga le pri prepoznavnosti blagovne znamke, temveč vas tudi ščiti pred ljudmi, ki bi lahko vaše gradivo izdajali za svoje. V teh primerih je logotip prikazan kot vodni znak na slikah, fotografijah ali videoposnetkih.
Druga možnost je, da na začetku ali na koncu videoposnetka namenoma predstavite svoj logotip v bližnjem planu. Na ta način pozdravite gledalca ali na koncu zaokrožite videoposnetek.
Pri blagovnih znamkah življenjskega sloga boste logotip pogosto našli na koncu videoposnetka. Povsem samostojno ali v povezavi s sloganom ali pozivom k akciji (Call-to-action).
Poleg videoposnetkov in slik mora biti na vaši spletni strani seveda prisoten tudi vaš logotip. Poskrbite, da bo pri izdelavi spletne strani vaš logotip postavljen na dovolj vidno mesto. Običajno je to na vrhu strani v levem kotu ali na sredini.
V naslovni vrstici prav tako ne sme manjkati ikona favicon, ki mora ustrezati vašemu logotipu.
Na enak način lahko umestite logotip vašega podjetja v oglasne pasice na svojem spletnem mestu ali za oglaševanje na drugih spletnih mestih.
Logotip podjetja je potreben tudi v E-poštnih podpisih vseh zaposlenih v podjetju.
Če je za vašo storitev ali izdelek na voljo aplikacija, mora biti le-ta obvezno opremljena z vašim logotipom podjetja. Če imate v svojem portfelju več aplikacij, izberite enotno zasnovo s tematskimi različicami.
Logotip podjetja je najbolj prepoznaven element vašega podjetja. Razpršite uporabo vašega logotipa, kolikor gre. Na ta način zagotovite stične točke med vami in potencialnimi strankami.
Izmed številnih načinov, ki smo vam jih predstavili izberite tiste, ki najbolj ustrezajo vaši strategiji, panogi in proračunu.