Storitev Google AdSense je oglaševalska platforma, ki upravljavcem spletnih strani, blogov ali YouTube kanalov omogoča, da s svojo vsebino zaslužijo denar. V ta namen se prikazujejo oglasi, ki se v največji možni meri ujemajo z vsebino, ki so jo objavili upravljalci. Za upravljavce je uporaba storitve AdSense brezplačna, zagotoviti morajo le ustrezen prostor.
Na drugi strani je za oglaševalce na voljo platforma Google Ads, prek katere je med drugim mogoče objavljati oglase. Oglaševanje AdSense se običajno kupuje prek sistema dražbe, kar pomeni, da ima pri umestitvi oglasa poleg dejavnikov kakovosti pomembno vlogo tudi znesek, ki je ponujen za oglas. Mimogrede, kot pri vseh Googlovih oglasih se stroški oglasov Google Ads ne zaračunavajo v enkratnem znesku, temveč na klik.
Izdelava in upravljanje spletne strani nista brezplačna. Poleg časa ali enkratnih stroškov za izdelavo spletne strani so tu še mesečni stroški za najem strežnika pri spletnem gostitelju ter za vzdrževanje. Poleg afiliacijskega trženja so priljubljen način financiranja tudi plačani oglasi.
Upravljavci spletnih strani in avtorji blogov lahko z vključitvijo Adsense oglasov preprosto zaslužijo denar. Glede na doseg pa zneski niso visoki - Google je izračunal nekaj tisoč evrov na leto za spletne strani s približno 50.000 obiskovalci. Znesek je odvisen tudi od panoge, saj so oglasi plačani različno.
Pogoj za uporabo storitve AdSense je - tako kot pri vseh Googlovih storitvah - brezplačen račun Google. Ko ga ustvarite, se lahko registrirate za storitev AdSense. Poleg tega je treba za Adsense računu navesti bančne podatke, poštni naslov in telefonsko številko.
Aktivacijsko kodo bo Google pozneje poslal po pošti na vneseni naslov, zato se prepričajte, da ste podatke vnesli pravilno. Koda bo poslana tudi na telefonsko številko - za mobilne številke s sporočilom SMS, za stacionarne telefone pa z glasovnim sporočilom.
Zadnji korak je povezava s spletno stranjo, na kateri bo objavljen oglas. Za to morajo upravljavci spletnih strani uporabljati HTML kodo. Za WordPress Google priporoča svoj vtičnik Site Kit.
Google poskuša vključitev oglasov čim bolj poenostaviti. Glede na izbrano vrsto integracije je potrebno nekaj HTML znanja. Če želite nadzorovati, kje se oglasni prostor prikaže, morate v postavitev vključiti enega ali več oglasnih prostorov.
To storite tako, da HTML kodo iz storitve AdSense za ustvarjen oglasni prostor kopirate v želeno območje na spletni strani. Pomembno je, da vsi prejšnji HTML elementi ostanejo nespremenjeni.
Po vstavitvi kode preverite prikaze na spletni strani:
Z Googlovo storitvijo za monetizacijo lahko vstavite različne oglasne prostore in velikosti. S to vrsto oglasa lahko bolje nadzirate, kateri format oglasa se prikaže na katerem mestu. Izberete lahko tudi fiksno velikost, možni pa so tudi odzivni oglasi. Slednje je še posebej priporočljivo pri mobilnih napravah.
Uporabite lahko tudi Googlovo funkcijo za samodejne oglase; pri tej vrsti oglasov Googlov algoritem izbere, kateri oglas se bo predvajal. Zaradi tega je integracija za upravljavce spletnih strani manj zapletena, hkrati pa ima Google veliko možnosti nadzora.
Vključiti je mogoče naslednje oblike oglasov:
Ko z AdSense ustvarite prihodke, morajo ti doseči določen prag, šele nato vam jih Google izplača. Najmanjše izplačilo je trenutno 70 €. Prihodki se vedno zbirajo v enem mesecu, tj. od prvega do zadnjega koledarskega dne. Google izplačilo opravi šele 21. dan naslednjega meseca, kar pomeni, da traja približno dva meseca, preden prejmete zaslužek z začetka meseca. Če ne dosegate praga za plačilo, lahko traja še dlje.