Google My Business (GMB) je imenik za podjetja. Podjetja se lahko v njem registrirajo in ustvarijo svoj profil. Storitev je brezplačna in jo lahko v osnovi uporablja vsak podjetnik, pa tudi drugi poklici z lastno podružnico, kot so zdravniki, odvetniki ali notarji.
Pogoj za vnos v Google My Business:
Googlova imeniška storitev podjetjem omogoča shranjevanje različnih podatkov. Upravljajo se lahko tudi podružnice ali dodatne lokacije. Podatki med drugim vključujejo:
Google shranjene podatke uporablja za prikaz preverjenih informacij o iskanih podjetjih uporabnikom. Uporabnikom iskalnika Google so tako jasno vidne podrobnosti o podjetjih, npr. delovni čas trgovine. Prednost za lastnike je v tem, da so uporabnikom informacije cel čas dostopne. Namesto odgovarjanja na vprašanja po telefonu, kot je "Kdaj imate odprto", se lahko zaposleni ukvarjajo s pomembnejšimi nalogami.
Google My Business je brezplačen, razen časa, ki je potreben za njegovo registracijo in uporabo, saj Google ne zaračunava niti registracije niti uporabe. Zato je priporočljivo, da se podjetja registrirajo. Poleg tega je vpis v Googlov imenik uporaben tudi za zdravniške ordinacije, odvetniške pisarne ali notarske pisarne.
Prvi pomemben razlog za njegovo uporabo je, da Google za določene iskalne izraze prikaže ustrezna podjetja iz imenika Google My Business. Če na primer uporabnik išče “frizer v Kranju", mu iskalnik prikaže prve tri zadetke iz vseh ustreznih profilov GMB.
Območje z rezultati lokalnega iskanja je imenovano tudi Local Snack Pack (paket lokalnih zadetkov). Praktične izkušnje kažejo, da podjetja, ki so tam prikazana, v povprečju prejmejo bistveno več klikov. Razlog za to je uvrstitev nad (organskimi) zadetki iskanja, tj. uvrstitev, ki jo lahko podjetja s svojo spletno stranjo dosežejo le s klasično optimizacijo za iskalnike oz. SEO.
Drugi pomemben razlog za uporabo storitve Google My Business je, da ponuja dodano vrednost tako za podjetja kot za stranke. V Googlu lahko na primer odgovorite na vprašanja o podjetju. Tudi brisanje neupravičenih in preveč negativnih ocen v Googlu je mogoče le prek ustreznega Googlovega računa. Informacije kot so delovni čas, kontaktni podatki (telefonska, e-poštni naslov) so ves čas objavljeni v GMB.
Poleg tega so podjetja z urejenim profilom prikazana neposredno ob rezultatih iskanja, takoj ko je ime podjetja vpisano v Googlu. Ta zelo vidna umestitev je prav tako brezplačna in običajno zagotavlja boljše klike.
Tako kot pri vseh Googlovih storitvah je tudi za Google My Business potreben Googlov račun. Še naprej lahko uporabljate obstoječe račune, sicer pa lahko kadar koli registrirate nov brezplačen račun.
Takoj po registraciji z obstoječim ali novim Googlovim računom lahko ustvarite nov profil podjetja neposredno v Googlu. Če profil še ni povezan z Googlovim računom, lahko vnos uredite. Če so podatki že shranjeni, jih lahko urejate neposredno po registraciji.
Tako kot številne druge storitve podjetja lahko tudi Googlovo storitev uporabljate brezplačno. Čeprav uporaba storitve Google My Business ni povezana s stroški, je treba v vzdrževanje objave vložiti čas. To lahko stori podjetnik sam ali njegov zaposleni, lahko pa to prenese na agencijo za spletno trženje. Stroški lahko nastanejo za enkratno vzpostavitev, vzdrževanje vnosa GMB ali tudi za upravljanje mnenj/ocen.