Upravljavci iskalnikov, kot je Google, so razvili številne kazalnike, na podlagi katerih lahko razvrstijo spletno mesto: Ena od teh je tako imenovana povratna povezava. Izraz izhaja iz angleščine in pomeni nekaj podobnega kot "back reference". Povratna povezava je povezava s tuje (zunanje spletne strani) na drugo določeno spletno stran. Povratno povezavo lahko tukaj vidimo kot priporočilo v svetovnem spletu.
Pred pojavom velikih iskalnikov v zgodnjih dneh svetovnega spleta so že obstajale tako imenovane hiperpovezave. Takrat so bile te povezave pogosto edini in najpomembnejši način navigacije od enega spletnega mesta do drugega v internetu.
Obstajata dve osnovni vrsti backlinkov oz. povratnih povezav. Ena vrsta je za optimizacijo za iskalnike pomembnejša od druge. Glavna razlika je v določeni oznaki (t.i. rel) v povezavi.
Povezava nofollow iskalnikom sporoča, da te povezave ne smejo upoštevati. V tem primeru se na povezano spletno stran ne prenese nobena vrednost, zato povezava nima pozitivnega vpliva na uvrstitev v iskalnikih.
Druga vrsta povratne povezave je povezava dofollow. Ta vrsta povratne povezave lahko pomaga izboljšati uvrstitev v iskalniku. S to vrsto povratne povezave Googlovemu robotu posredujete signal kakovosti povezane spletne strani in tako povečate vrednost povratne povezave.
Za iskalnike, kot je Google, ima zanesljivost spletne strani pomembno vlogo. Povratna povezava dofollow s spletnih strani z visoko avtoriteto domene je za lastno spletno stran bolj pozitivna kot povratne povezave s spletnih strani z nizko avtoriteto domene. Prav tako iskalniki bolje ocenjujejo povratne povezave s tematsko povezanih spletnih mest kot povratne povezave s spletnih mest, ki niso povezana s temo.
Tisti, ki prejmejo veliko kakovostnih priporočil z drugih spletnih strani, so bolj priljubljeni in s tem ustreznejši za določene teme.
Kot upravljavec spletnega mesta običajno niste obveščeni o prejetih povratnih povezavah. Vendar je mogoče povratne povezave prikazati s pomočjo sistemov za upravljanje vsebine (na kratko sistemov CMS) ali orodij, kot sta ahrefs in Semrush. Predvsem ahrefs je nekoliko bolj temeljit pri analizi povratnih povezav oz. backlinkov.
Redno spremljanje povratnih povezav in njihovo preverjanje je nujno. Ni nujno, da vsebina povezave ostane takšna, kot je bila v času povezovanja. Pogosto se lahko povezava pozneje tudi spremeni in povezava na primer kaže na prazno spletno stran. V tem primeru ima lahko povratna povezava negativne posledice za vaše spletno mesto.
Pri gradnji povratnih povezav se morate vedno zavedati, da gradnja povratnih povezav zahteva čas. Za vašo spletno stran je vredno, da se podate na pot trajnostne gradnje povratnih povezav. Le trajnostna gradnja povratnih povezav je uspešna dolgoročna naložba.
Naša agencija je specializirana za SEO in vam bo z veseljem svetovala glede optimizacije vašega spletnega mesta za iskalnike in gradnje povratnih povezav. Kontaktirajte nas za brezplačno svetovanje!