Link ali tako imenovana "hiperpovezava", krajše: povezava ali tudi povratna povezava, povezuje različne podstrani ali spletna mesta med seboj. Optimizacija za iskalnike (SEO) je danes pomembnejša kot kadarkoli prej.
Zlasti povratne povezave imajo odločilno vlogo v algoritmih iskanja in ocenjevanja številnih iskalnikov. Za zagotovitev visokih položajev v iskalnikih je zato potrebna uspešna SEO strategija. Za oblikovanje takšne strategije najprej analiziramo profil povratnih povezav stranke in pomagamo pri ustvarjanju povratnih povezav.
Link je povezava v internetu. Sklop povezav je ključna funkcionalnost svetovnega spleta. Če ne bi bilo povezav, bi bila vsaka stran na internetu samostojna in praktično odrezana od vseh drugih strani. Internet v bistvu ne bi bil več omrežje, če strani ne bi bile povezane med seboj.
Spletno mesto ima praviloma več kot eno stran oz. podstran. Zato obstajajo povezave z ene strani na drugo (in nazaj). Poleg tega je mogoče imeti povezave na tujih straneh. V standardu HTML5 se povezave uporabljajo tako, da jih je mogoče namestiti okoli skoraj vseh vrst elementov ali skupin elementov. To vključuje na primer sezname, odstavke, celotne dele besedila, članke ali poglavja. Na kratko: praktično vse razen interaktivne vsebine, kot so druge povezave, zvok, video, iframe itd.
Neuradno se te povezave imenujejo povezave na ravni blokov, ki v prejšnjih različicah HTML niso obstajale. Takrat je bilo dovoljeno le povezovanje besedila, slik in vdelanih elementov. Slednji se nanaša na elemente, ki so odgovorni za označevanje formulacij besedila, npr. em, strong, cite itd. Pri povezavah na ravni bloka mora biti uporabnik pozoren na nekatere vidike dostopnosti. To še posebej velja za bralnike zaslona, ki povezave na ravni blokov obravnavajo drugače.
Če želite ustvariti povezave, niste omejeni na ustvarjanje povezav izključno na drugih spletnih straneh. To je mogoče tudi za kateri koli URL naslov, e-poštni naslov ali datoteke, ki jih morajo potencialni obiskovalci prenesti. Na ta način lahko ustvarite tudi druge vrste povezav.
Povezava se lahko nanaša tudi na sidro, na primer, če je bila ustvarjena z id. S klikom na povezavo uporabnik skoči neposredno na razdelek v okviru trenutne strani, ki vsebuje sidro.
V standardni obliki lahko besedilo povezave tudi spremenite, kot povezavo pa lahko nastavite tudi sliko.
Struktura ali anatomija povezave je sestavljena iz dveh glavnih delov: ciljnega naslova in besedila, ki spominja na nekakšno etiketo. Prvi del je ciljni naslov in je pravzaprav najpomembnejša sestavina. Ustvarjalec z njim določi, kaj se zgodi, ko kliknete povezavo.
Struktura povezave bi bila videti tako:
Ustvarjalec povezave vpiše <a href="stran.html">, kjer je stran.html URL ciljnega spletnega mesta.
Nato je treba vnesti besedilo povezave, tj. niz, ki je privzeto podčrtan in barvno označen. Ko obiskovalec klikne na to, bo preusmerjen na spletno stran z imenom stran.html).
Najpogostejša vrsta povezav povezuje spletne strani med seboj. Neredko vsebujejo tudi povezave na določene ciljne naslove na drugih spletnih mestih, tako imenovana sidra. Vsi ciljni naslovi so opredeljeni z naslovom URL in so obiskovalcem običajno vidni le v vrstici stanja brskalnika.
Drugi glavni del povezave je besedilo povezave. S klikom nanj uporabnik doseže cilj. Ni nujno, da je cilj vedno besedilo. Lahko je tudi slika ali slika in besedilo. Privzeto je besedilo povezave v brskalniku prikazano podčrtano in v modri barvi. Vendar lahko to preprosto spremenite s CSS kodo.
Ko je besedilo povezave vneseno in obiskovalec klikne nanjo, je preusmerjen na spletno stran stran.html).
Če želite ustvariti sidro, postavite kazalec na začetno oznako elementa, na katerega bo obiskovalec skočil. V drugem koraku vnese id="ciljno-sidro", pri čemer besedo ciljno-sidro, ki je tukaj zapisano z malimi črkami, nadomestite z besedilom. Med imenom elementa in id mora biti presledek.
Povratna povezava oz backlink vodi na drugo spletno mesto. Z vidika SEO ima število povratnih povezav pomembno vlogo. Te povezave odločilno vplivajo na pomembnost spletnega mesta.
Upravljavec spletnega mesta ni obveščen, ali je njegovo spletno mesto prejelo povratno povezavo in običajno ne more vplivati na povratne povezave. Vendar lahko prikaže povratne povezave z določenimi orodji, kot je ahrefs, in povratnimi povezavami spletnega strežnika z uporabo določenih orodij.
Ker upravljavec spletnega mesta nima vpliva, številni iskalniki vključujejo to vrsto povezave v svoje iskalne in ocenjevalne algoritme. Izmenjave besedilnih povezav, družbene zaznamke, sporočila za javnost, imeniki člankov in neželena pošta služijo za ustvarjanje več povratnih povezav. Vplivajo tudi na besedilo povezav in priljubljenost povezav.
Razlikujemo tudi med povratnimi povezavami dofollow in nofollow. S povezavo dofollow dajete Googlu signale zaupanja za povezano spletno mesto in tako povečujete priljubljenost povezave. S povezavo nofollow pa Googlu sporočite, da Googlebot ne sme slediti spletnemu mestu. Zato spletno mesto prek povezave ne prenaša nobenega zaupanja in tako nima pozitivnega vpliva na uvrstitev iskalne besede.
Povezava ima lahko na primer vlogo pri razmerjih med dokumenti. Kot je bilo omenjeno zgoraj, je mogoče vzpostaviti različne vrste povezav. Pri tem je mogoče posredovati informacije o razmerju med dvema viroma. Različni uporabniški programi jih lahko prikazujejo na različne načine. Na primer kot orodna vrstica ali spustni meni, sestavljen iz več povezav.