Tako imenovana "Click-Through Rate" (krajše CTR) prikazuje razmerje med kliki na oglas in prikazi. Ta stopnja klikov v odstotkih kaže, kako pogosto je bil oglas kliknjen v primerjavi s tem, kako pogosto so uporabniki videli oglas na internetu. Kako lahko izračunate CTR? Primer: Če je oglasna pasica prikazana 100-krat in kliknjena enkrat, je stopnja klikov (včasih imenovana tudi razmerje klikov) enoodstotna.
Kako visoki so prikazi oglasa, je odvisno tudi od časa in kraja, na katerem je mogoče oglasno pasico videti na internetu. Da bi dosegli več prikazov in s tem višjo stopnjo klikov, se je treba na področju spletnega trženja naučiti, kako razumeti številke in njihova razmerja.
Enotne stopnje klikov ni, saj so lahko stopnje CTR zelo različne. Stopnja klikov vedno prikazuje razmerje med prikazom in klikom, vendar obstaja različne vrste prikazov. Pri klasičnem oglasu s pasicami na internetu je CTR v vrednosti promila. Če pa je oglasna pasica dobro nastavljena, se lahko CTR poveča na približno 3 %.
Pri organskem iskanju, na primer v Googlu, je povprečni CTR približno 18-27 %. Glede na iskalni izraz, objavljeni oglas ali spletno mesto se lahko stopnja klikov zelo razlikuje. Zato je treba razlikovati tudi med tem, ali se stopnja klikov določa za klike pri oglaševanju v iskalnikih, oglaševanju s pasicami ali optimizaciji za iskalnike.
Če želite izračunati Click-Through Rate, morate upoštevati razmerje med prikazi in kliki. Številna orodja lahko to opravijo samodejno, tako da ročni izračun ni več potreben. CTR v storitvi AdWords je na primer prikazan neposredno v računu in ga je mogoče primerjati v določenih časovnih obdobjih. Tako imate dober pregled nad spremembami CTR zaradi izvedenih optimizacij.
Tisti, ki želijo CTR izračunati ročno, lahko to storijo s preprosto formulo:
Če je oglasna pasica prikazana 200-krat in kliknjena 2-krat, je CTR 1 %.
Pri spletnem oglaševanju je Click-Through Rate pomemben dejavnik za ugotavljanje učinkovitosti oglasa ali optimizacije spletnega mesta. To se imenuje tudi KPI (Keyword-Performance-Indicator = kazalnik uspešnosti ključnih besed), saj naj bi se tako pasice kot spletna mesta običajno uvrščali na zelo specifične ključne besede. Zato se CTR pogosto določi na podlagi ključne besede. Na ta način je mogoče nadzorovati in izboljšati učinkovitost digitalnega oglaševanja.
S pomočjo CTR je mogoče vsebino natančneje prilagoditi obiskovalcu spletnega mesta, oglase pa prilagoditi vedenju uporabnikov. Ta ključni podatek se lahko uporabi tudi za določitev trenutka, v katerem je treba predvajati oglas, na primer prek storitve Google AdWords, ter za ugotovitev, ali je bil oglas pravilno umeščen in usmerjen v ciljno skupino.
CTR je zato še posebej pomemben tudi v partnerskem oglaševanju, saj se stopnja klikov uporablja za merjenje učinkovitosti oglaševanja. Stopnja klikov se lahko uporabi za izračun stroškov na klik, z namenom natančnega nadzora oglaševalskih stroškov podjetja.
CTR ima pomembno vlogo tudi pri optimizaciji za iskalnike. Z razmerjem med prikazi in kliki lahko določite, kako učinkovito so bili ustvarjeni izvlečki. Tako imenovani visoki CTR SERP torej kaže, ali je snippet dovolj zanimiv, da uporabnika spodbudi h kliku na spletno mesto.
S CTR v AdWords lahko določite še večjo dodano vrednost. Oglase je mogoče obsežno prilagoditi glede na stopnjo klikov. To so lahko na primer sama ciljna skupina, pa tudi vsebina, čas umestitve oglasa, proračun in številni drugi dejavniki. Vendar je treba opozoriti tudi na to, da le konverzije dejansko zagotavljajo informacije o tem, ali so oglasi zanimivi in ali spodbujajo ljudi k nakupu. Cilj torej ne sme biti le povečanje CTR.
Visok Click-Through Rate še ne pomeni, da je bil oglas popolnoma uspešen. Veliko pomembnejše so konverzije, ki so posledica klikov. Pokažejo, ali je bil uporabnik na primer prepričan, da opravi nakup v spletni trgovini.