Kaj je Konverzija?

Konverzija

Predviden čas branja: 2 minut

Kazalo vsebine

Kaj je konverzija?

Na področju spletnega trženja govorimo o konverziji, ko potencialna stranka izvede dejanje, ki ga je želel oglaševalec. To je lahko na primer nakup - potencialni kupec se "pretvori" v stranko. Tudi drugi ukrepi, kot je ustvarjanje potencialnih strank, lahko pomeni, da so konverzije uspešne.

Vrste konverzij

Splošni izraz konverzija lahko zajema več dejanj, ki jih želi oglaševalsko podjetje. Nekateri možni primeri konverzije so:

  • prijava na e-novice (zbiranje e-poštnih naslovov potencialnih uporabnikov),
  • nakup izdelka (npr. fizičnega izdelka ali plačljivega prenosa),
  • sklenitev pogodbe (npr. zavarovanje, storitev),
  • brezplačen prenos (npr. e-knjige ali predstavitve),
  • registracija na spletnem mestu ali v skupnosti,
  • klik na oglas ali zunanjo partnersko povezavo.

Opredelitev stopnje konverzije

Stopnja konverzije je razmerje med vsemi obiskovalci in tistimi, ki so izvedli želeno dejanje. Stopnja konverzije je določena v odstotkih - če je na primer 200 ljudi kliknilo na oglas in jih je 12 opravilo nakup, je stopnja konverzije 6 %.

V spletnem trženju ima stopnja konverzije pomembno vlogo kot ključni podatek za uspeh. Običajno znaša med 0,4 in 10 %, odvisno od panoge.

Merjenje konverzij in ugotavljanje uspeha

Stopnja konverzije se praviloma uporablja kot glavni kazalnik uspešnosti oglaševalske kampanje in posledičnih konverzij. Višja kot je izračunana odstotna vrednost, uspešnejše je bilo oglaševanje.

Orodja za analizo, kot je Google Analytics, so primerna orodja za merjenje konverzij. V kombinaciji s podatki iz kampanj Bing Ads ali Google Ads je mogoče natančno ugotoviti uspešnost izbranih oglaševalskih kampanj.

Vplivanje na konverzije: Ukrepi za optimizacijo stopnje konverzije

Cilj skoraj vsakega komercialno usmerjenega ponudnika spletnih strani je neposredno ali posredno povečati prodajo spletnih strani. Do neposrednega povečanja pride na primer, ko je prodaja opravljena neposredno prek spletnega mesta. Do posrednega povečanja prometa pride, če se spletna stran uporablja le za promocijo, dejanska prodaja pa se opravi na primer v trgovini.

Ne glede na vrsto prodaje (neposredna ali posredna) je mogoče pozitivno vplivati na konverzije, saj so te v veliki meri odvisne od spletnega mesta in izvedene kampanje.

Pomembni dejavniki so:

  • Stanje ciljne strani (uporabniška izkušnja): ali je spletna stran dobro optimizirana in se hitro naloži, ali so možnosti nakupa poudarjene ali gumbi za poziv k akciji lahko prepoznavni, ali so besedila lahko berljiva in privlačno napisana, ali celotna podoba izpolnjuje pričakovanja ciljne skupine. Med drugim se je izkazalo, da so pristajalne strani (landing page), optimizirane za ciljni projekt, koristne.
  • Spletne strani za e-trgovino: ali so dobavni roki razumni, ali so na voljo običajni načini plačila, ali je spletna stran videti zaupanja vredna in ali uporablja protokol HTTPS, ali cene in kakovost izdelkov ustrezajo pričakovanjem strank, ali so na voljo pozitivne ocene ali pričevanja?
  • Usmerjene ciljne skupine: jasna komunikacija v kampanjah - npr. v oglasih - saj v nasprotnem primeru ne pritegne določene skupine uporabnikov ali strank. Napačno usmerjeni ljudje običajno znižajo stopnjo konverzije, saj ne izvedejo želenega dejanja - na primer nakupa.

Potrebujete pomoč?

Darko Kostić
Imate vprašanja ali posebno zahtevo?
Naša strokovna ekipa vam je na voljo.

Dogovorite se za brezplačno in nezavezujoče svetovanje!

Pošlji sporočilo

Najnovejše z bloga

B2C spletno oblikovanje

B2C spletno oblikovanje

18. julija 2025
Dobra B2C stran mora ponujati intuitivno uporabniško izkušnjo, kakovostno vsebino, privlačne slike in jasno prikazane cene.
B2B spletno oblikovanje

B2B spletno oblikovanje

18. julija 2025
Učinkovito B2B spletno oblikovanje ustvarja digitalno izkušnjo, ki generira kvalitetne potencialne stranke in poganja dejanske poslovne rezultate.
Vpliv Core Web Vitals na SEO

Vpliv Core Web Vitals na SEO

2. januarja 2024
Odkrijte vlogo Core Web Vitals pri optimizaciji za iskalnike. Odkrijte, zakaj je ta dejavnik pomemben za uspeh vaših spletnih strain.
Top homeapartmentmagic-wandenvelopeprinterbookusercartphone-handsetmap-markerlaptop-phonegiftdiamondearthmagnifierlayers