Izraz spletno trženje zajema vse trženjske ukrepe na spletu. Zato govorimo tudi o spletnem trženju ali pogovorno "internetnem trženju". Cilj je običajno povečati prodajo, prepoznavnost blagovne znamke ali doseg.
Spletno trženje ima številne poddiscipline, ki se med seboj dopolnjujejo ali pa se uporabljajo v kombinaciji. Med drugim vključuje naslednja področja:
Za merjenje uspešnosti posameznih trženjskih ukrepov obstajajo različne vrste pokazateljev, ki se pogosto imenujejo ključni kazalniki uspešnosti (KPI). Kateri kazalnik je dejansko pomemben je vedno odvisno od zastavljenih ciljev.
Za mnoga podjetja je njihova spletna stran osnova za izvajanje spletnega trženja. Ker se številna področja spletnega trženja opirajo na povezave, lahko promovirate podjetje kot tako ali pa se odločite za promocijo prav določenega izdelka ali storitve. Za to so idealne tako imenovane pristajalne strani (landing page), ki sprejemajo obiskovalce kot posebne podstrani - npr. iz ustreznega oglasa.
Splošni izraz trženje v iskalnikih (SEM – search engine marketing) označuje vse poddiscipline, katerih cilj je doseči dobro uvrstitev v iskalnikih. To vključuje ukrepe za izboljšanje uvrstitve v organskem iskanju (neplačani rezultati iskanja). Pri klasični optimizaciji za iskalnike (SEO – search engine optimisation) razlikujemo med ukrepi na strani (On-page SEO) in zunaj nje (Off-page SEO).
Druga disciplina trženja na iskalnikih je oglaševanje na iskalnikih (SEA – Search engine advertising). To so plačljivi oglasi, ki so običajno prikazani nad neplačanimi rezultati iskanja.
Trženje vsebin je v zadnjih desetih letih postalo vse pomembnejše. Gre za umeščanje visokokakovostne vsebine na druge platforme ali v druge medije. To so lahko besedila, slike ali videoposnetki. Cilj je izboljšati prepoznavnost blagovne znamke ali povečati prepoznavnost lastnega izdelka.
Za razliko od organskega oglaševanja ali oglasov, vsebinsko trženje pogosto vključuje neplačane vsebine, ki gledalcu ali bralcu ponujajo dodano vrednost in jih ne smemo neposredno dojemati kot oglaševanje.
Vsebina je na primer objavljena v obliki videoposnetkov na platformah, kot je YouTube, ali besedil v obliki gostujočih člankov v medijih, povezanih s temo. Uspešne so se izkazale tudi visokokakovostne infografike o strokovnih temah, ki jih je mogoče deliti s sklicevanjem na vir.
Najbolj znana oblika trženja prek e-pošte so novice, ki imajo lahko različne stopnje personalizacije. Na splošno velja, da bolj ko je naslov za stranko relevanten, večja je verjetnost nakupa ali sklenitve posla. Splošne novice lahko z malo truda pošljete prek ustreznih distribucijskih platform. Pri tem je stopnja konverzije bistveno nižja, vendar je glede na velikost distribucijskega seznama še vedno mogoče doseči dober promet.
Partnersko trženje je vključevanje oglaševalskih partnerjev v trženje. Partnerji postavijo povezave na spletno stran podjetja in običajno prejmejo plačilo na klik, prodajo ali posredovan stik. Prednost za podjetja je v tem, da je treba partnerjem plačati le, če je napotitev uspešna.
Z razširjenostjo družbenih medijev in pomembno vlogo, ki jo imajo te platforme, je njihov pomen za trženjske temu primerno velik. Po eni strani so tu možne brezplačne uporabe družbenih platform, kot je Facebook, npr. z izdelavo svoje Facebook strani ali z objavami na Facebooku.
Po drugi strani pa je mogoče oglaševati tudi posamezne objave in proti plačilu objavljati oglase na družbenih medijih.
Za izboljšanje zvestobe strank se pogosto uporablja tudi možnost neposredne interakcije s strankami in odgovarjanje na komentarje.
Vplivneži so osebe, ki so že dosegle velik ugled v družabnih medijih. Pri trženju vplivnežev sklepajo plačljiva partnerstva s podjetji, da bi povečali ozaveščenost o podjetju in njegovih izdelkih. Ta oblika oglaševanja je z razmahom družabnih medijev postala še pomembnejša, saj omogoča temeljno načelo "od ust do ust" z izjemno velikim dosegom.
Trženje s pasicami je ena najstarejših oblik spletnega oglaševanja, saj se je uporabljalo že v 90. letih prejšnjega stoletja. Danes imajo pasice še vedno pomembno vlogo, vendar se ta oblika oglaševanja zdaj večinoma izvaja dinamično prek oglaševalskih omrežij, kot je Google Ads.
To omogoča bolj ciljno usmerjene oglase z manj izgubami. Oglaševalske pasice so lahko med drugim nameščene na spletiščih tretjih oseb, v aplikacijah, ki jih financirajo oglasi, v iskalnikih ali družbenih medijih. S ponovnim ciljanjem lahko predvajate posebne pasice za potencialne stranke, ki so že pokazale zanimanje za storitve ali izdelke.
V nasprotju s klasičnimi oblikami oglaševanja, kot je tiskano ali plakatno oglaševanje, je uspešnost spletnega trženja običajno mogoče neposredno izmeriti. Vsak klik na oglas je mogoče prešteti in statistično ovrednotiti. Prav tako lahko izmerite nakupe, ki izhajajo iz tega.
Tako je mogoče jasno izmeriti, ali so se stroški oglaševalskega ukrepa izplačali. Poleg tega je mogoče vzporedno uporabljati različne oblike oglaševanja ter primerjati uspehe in neuspehe. S trženjem, ki temelji na podatkih, je mogoče prihodnje kampanje dodatno optimizirati in izboljšati.