Ključna beseda je izraz, ki ga uporabniki vpišejo v iskalno polje v Googlu, Yahooju, Bingu, Ecosii ali drugih iskalnikih, ko nekaj iščejo. To je lahko en sam izraz, več iskalnih izrazov ali celo celi stavki. Na SEO področju se razlikujejo kratke in dolge ključne besede glede na njihovo dolžino in specifikacijo.
Ključne besede imajo že od samega začetka optimizacije za iskalnike osrednjo vlogo pri optimizaciji za iskalnike. Spremenil pa se je način, kako lahko ključne besede prispevajo k boljši najdljivosti v Googlu.
Konkurenca nenehno narašča, algoritem postaja "pametnejši", uporabnik pa je v poplavi ponudb vse bolj zahteven in nestrpen.
Google ima v svoji knjižnici shranjene vse možne strani. Rečemo, da so te strani indeksirane v Googlovi knjižnici. Takoj ko uporabnik v Googlu poišče izraz, se le-ta poišče v indeksu.
Iskalnik primerja: kaj želi uporabnik videti in katere teme iz indeksa lahko ustrezajo iskalni poizvedbi? Nato se uporabniku prikažejo predlogi različnih rezultatov iskanja, tako imenovani SERP.
Ključna beseda tako predstavlja most med vprašanjem uporabnika in odgovorom na spletnem mestu. Ključne besede imajo pri optimizaciji za iskalnike in spletnem trženju glavno vlogo. Brez optimizacije za ključne besede je uvrstitev v najboljšem primeru naključna.
Govorim konkretno o Googlu, saj ima ta iskalnik v Sloveniji največji tržni delež.
Ker so ključne besede most med vprašanjem uporabnika in vašo vsebino, se morajo seveda pojaviti v besedilu. Poleg tega uporabniku v meta opisu pokažejo, da imate odgovor na vprašanje/problem.
Kljub temu ne smete pretiravati s ključnimi besedami.
SEO strokovnjaki razlikujemo med različnimi vrstami ključnih besed. Kategorizacija pomaga pri strateški uporabi ključnih besed na spletnem mestu in pripravi prave vsebine za ciljno skupino glede na namen iskanja.
Google vsebino ocenjuje tudi glede na vrsto ključne besede: algoritem uporablja umetno inteligenco, da oceni iskalne izraze in uporabniku ponudi najustreznejše odgovore.
Ključne besede delimo na dve osnovni kategoriji:
Kratke ključne besede so sestavljene le iz enega ali dveh izrazov. So nespecifične in z njimi uporabnik želi splošne informacije o temi.
V to kategorijo so na primer uvrščeni članki v Wikipediji. Iskalna poizvedba je lahko: "čevlji". Veliko uporabnikov pogosto išče te izraze, zato imajo kratki nizi v vaši raziskavi velik obseg iskanja.
Ključne besede z dolgim nizom so običajno sestavljene iz več izrazov, vendar "dolg niz" dejansko ne pomeni dolžine ali števila ključnih besed, temveč to, kako specifična je iskalna poizvedba: uporabnik ima bolj jasno predstavo o tem, kaj želi najti.
V to kategorijo so na primer uvrščeni izdelki ali podrobni članki z navodili. Iskalna poizvedba je lahko: "Adidas tekaški čevlji za ženske". Večinoma tak izraz vsak mesec išče manj uporabnikov, vendar so uporabniki bolj pripravljeni na nakup kot na področju kratkih ključnih besed.
Če želite, da se vaša spletna stran najde na spletu, morate opraviti raziskavo ključnih besed. Samo analiza lahko zagotovi informacije o tem, kaj uporabnik dejansko išče - zato vse dobre SEO strategije temeljijo na celoviti raziskavi ključnih besed.
V analizi opredelite:
Orodja za ključne besede prikazujejo različne podatke o ključnih besedah, zato je pomembno, kateri del analize želite opraviti.
Spremenljivke, na katere morate biti pozorni pri analizi:
Prednost brezplačnih orodij je, da lahko raziskujete in analizirate brez mesečnih stroškov.
Plačljiva orodja zagotavljajo bolj smiselne podatke, vendar je treba zanje plačevati mesečne naročnine. Pogosto lahko orodja brezplačno preizkusite za en mesec.